Analiza anchor textelor pe care backlink-urile competitorilor le dezvaluie

Zilele trecute am fost invitat la un eveniment in Bucuresti la care trebuia sa tin o prezentare despre “Cum faci analiza concurentei din punct de vedere al cuvintelor cheie”. Un subiect interesant ce acopera mai mult decat spune titlul, dar nu am putut dezvolta grafic mai mult prezentarea ..am explicat mai degraba unele lucruri.

“Lumea Seo PPC” se numeste evenimentul si prezentarea e aici iar inregistrarea aici.

Revenind, vreau sa detaliez aspectul privind spionarea clientilor si specularea de ceea ce ei fac sau nu fac, dar legat de cuvintele cheie pe care le folosesc si backlink-urile pe care le au.

In momentul in care incepi sa analizezi concurenta ar trebui sa vezi ce cuvinte cheie sint “ocupate” de concurenti, ce valoare au acei concurenti, ce le-a scapat din punct de vedere al anchor textului sau ce backlink-uri au. Ultimele doua pot fi legate intre ele, e ceea ce urmeaza sa dezvolt in continuare.

Conceptul

Pentru a urca la cautari e nevoie de un anumit numar de IBL-uri ce au anchor texte specifice cu cuvinte cheie. Asa se fac lucrurile in SEO, un site sau o pagina trebuie sustinuta la cautari de un numar de backlink-uri cu anchor texte relevante paginilor catre care se fac trimitere.

Anchor textul ajuta site-urile la cautari, indicat e sa fie cat mai relevant pentru acel site/pagina. Numarul necesar de anchor text difera in functie de concurenta la acea cautare si sa IBL-urile ce sustin un site/o pagina.

Cu alte cuvinte, analizand concurenta va puteti da seama cam cat efort trebuie depus, puteti estima costuri si reusite. Evident, trebuie sa stii cum sa faci lucrurile astea…

Citeste si:  Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO....

Practica

Practica ne omoara de cele mai multe ori, e motivul ptr care obisnuiesc sa “dau din casa” in speranta ca vor fi cati ai putini “morti” in piata….

In practica lucrurile stau cam asa:

– dupa ce ti-ai facut o idee despre cuvintele cheie pe care vrei sa le ataci si concurenta care acopera rezultatele la acele cautari trebuie sa “diseci” fiecare cuvant cheie si concurent in parte.

– alege un cuvant cheie si un competitor ptr a incepe analiza.

– genereaza lista de cuvinte cheie pe care competitorul ar putea sa le foloseasca.

– vezi backlink-urile competitorilor si analizeaza potentialul lor.

– evalueaza potentialul propriu atat pentru cuvinte cheie, continutul detinut cat si ptr generarea de cuvinte cheie.

Apoi, pentru a putea vedea ce nu a “acoperit” concurentul si ptr a vedea pe ce cuvinte cheie se bazeaza in special ai nevoie de cateva tooluri.

Unelte de lucru

– Seo Spyglass, cu care v-am obisnuit deja, are o optiune interesanta de evidentiere a anchor textului.

Puteti vedea procentele si numarul de IBL-uri pentru fiecare anchor text. Spre exemplu, la numarul 2 o sa vedeti ca anchor textul lipseste. Motivul e faptul ca site-ul analizat numai are IBL-uri de pe acel site, iar verificarea actualizata a evidentiat lipsa lor.

– Anchor Text API Query Tool cu care puteti vedea gratuit anchor textul. Am facut un grafic pentru acelasi site analizat:

Citeste si:  Ce pagini indexam in Google? Restrictionarea continutului inutil

Fiind un tool gratuit trebuie sa va multumiti cu cat va da, adica un .cvs cu care va puteti juca in functie de interes.

– opensiteexplorer.org, webconfs.com/anchor-text-analysis.php, online-utility.org/webmaster/backlink_anchor_analyzer.jsp sint alte tooluri gratuite cu care va puteti juca.

– incercati sa vedeti anchor textele des folosite, faceti comparatii cu listele de cuvinte cheie avute, vedeti lipsurile pe care le au, corelati date privind potentialul acestor cuvinte cheie si faptul ca puteti ajunge la aceste cautari pe pozitii profitabile.

Concluzie

Anchor textele si IBL-urile concurentilor va pot spune multe daca le analizati, puteti lua decizii pe baza datelor obtinute, poate cel mai important lucru ar fi ca puteti vedea si specula ce nu ataca sau ce nu ii intereseaza.

Nu e foarte complicat daca ai spirit analitic, acces la cateva tooluri si un scop clar: a reusi.

***
SEO nu inseamna a avea PR 5 si a fi pe locul 1 la o cautare; SEO inseamna sa gasesti si sa acoperi toate posibilitatile de a genera un ROI profitabil cu putin efort.

SEO destept inseamna sa faci analize preliminare, sa determini strategii care sa genereze satisfactie, sa folosesti acele resurse care iti ajuta in a atinge scopul final si sa confirmi prin rezultatele avute.

7 Comments

  1. Uneltele prezentate de tine te ajuta mult doar daca sti intradevar cum sta treaba cu SEO asta, multi cred ca daca ai astfel de softuri, aceste sunt cele care te ajuta la urcarea in rezultate :).

    E de mentionat ca trebuie sa poti interpreta corect informatiile generate de aceste unelte pt a obtine rezultate bune.

    Reply

  2. Sunt incepator pe segmetul SEO, adica cam de mai bine de un an citesc fel si fel de postari pe acest domeniu.
    Nu inteleg de ce peste tot vad ca se incepe SEO cu analiza competitiei?
    Nu ar trebui sa ma orientez pe ceea ce am eu nevoie? Adica analiza potentiali clienti si ceea ce ar trebui sa le ofer pentru a ma vizita/ cheltui la “mine”?
    Aceste metode nu ma duc departe de original, de ceea ce vreau eu sa ofer?
    Ce fac in cazul in care am 2 clienti care sunt concurenti?
    Ambii “normal” se uita in curtea vecinului.
    Refuz un client pentru ca deja lucrez cu competitorul lui?

    Scuze daca aceste subiecte par departe de ceea ce faceti in acest segment dar asta este doar ceea ce observ eu inca din “afara” (sau incepator dupa mai mult de un an de studiu SEO?

    Reply

  3. Am facut o analiza la site-urile mele cu Anchor Text API Query Tool si la external mozRank imi arata un numar de forma 4.18640915687 iar la Internal mozRank imi arata 0. La alte site-uri arata pe un anumit cuvant cheie tot un nr de forma 4.31105273398

    Cum pot creste si eu Internal mozRank la site-ul meu? Pe site-ul meu in header am in h1 link spre prima pagina cu un cuvant cheie, mai jos am un link spre prima pagina cu HOME dar este pus cu nofollow si in footer am Copyright © 2010-2011 Cuvant cheie cu link spre prima pagina dofollow

    Nu inteleg de ce la Internal page linking (0) si la Internal mozRank(0) statisticile sunt foarte proaste. Site-ul are vechime cam 1 an jumate si are aproximativ 500 pagini. Imi puteti da un sfat? Multumesc

    Reply

  4. Mai am o intrebare, poate mi se raspunde si la aceasta sa ma lumineze putin.
    External mozRank tine cont de cantitatea de link-uri si calitatea acestora?
    Daca am 1000 de link-uri din 495 directoare cu pr 0 (domenii si subdomenii) si 5 link-uri de pe site-uri cu cuntinut de calitate voi lua un External mozRank mai mic sau mai mare decat daca asi avea numai cele 5 link-uri de calitate?
    Multumesc si imi cer scuze daca bat campii.

    Reply

  5. cvlan, scuze de intarzierea cu are iti aprob comentariile si iti raspund. Legat de mozRank tot ce iti pot spune e ca nu prea ma intereseaza masura aia, Seomoz nu sint printre preferatii mei si deci nici metricii pe care ii promoveaza.

    Asta ptr ca mi se par masuri ambigue si destul de neclare. Nu neg ca Seomoz sint tari pe observatiile pe care le fac, dar nu cred ca partea lor comerciala.

    Reply

  6. Multumesc mult pentru raspuns dar tot sunt putin in ceata.
    Un mozRank cat mai mare nu inseamna si o pozitie buna in google la acel cuvant cheie ? mozRank nu arata autoritatea site-ului pe cuvintele cheie (cantitatea de linlk-uri si calitatea acestora) sau ma insel eu.

    Reply

  7. Mihai Achim e bine sa cunosti concurenta(tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape)
    Astfel poti observa cat de greu/usor iti va fii sa depasesti concurenta pt un anumit keyword. Tot analizand competitia poti observa ce poti sa ii oferi tu clientului in plus fata de ceilalti.In opinia mea “analiza potentiali clienti ” se face atunci cand te decizi asupra keyword-ului pentru care vrei sa urci la cautati.

    Cu stima.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *