Home » Link building » Criterii pentru un alt tip de link building de calitate

Criterii pentru un alt tip de link building de calitate

  • Krumel 

3 calitati de luat in calcul.

Hai sa privim link building-ul dintr-un alt unghi decat cel dupa are ne ghidam acum. Pentru asta m-am inspirat din cel putin 2 informatii date de doi fosti angajati Google.

Uneltele de analiza din zona link building-ului hranesc (cu succes) mituri si creeaza o mentalitate paguboasa în zona SEO.

Ce zic 2 ex-Googlers?

Pedro Dias e un fost angajat Google care ofera informatii bune, daca stii sa citesti printre randuri. Iar tweet-ul de mai jos e destul de direct.

Useless link metrics.

Pedro Dias despre metricii inutili din link building.

Cei de la Google au confirmat ca pentru ei nu exista “autoritate” ca indicator pentru evaluarea domeniilor sau a paginilor. Exista doar PageRank, dupa o formula de calcul destul de cunoscuta.

John Mueller despre existenta autoritatii domeniului ca metrica Google.

Al doilea citat apartine lui James Norquay si directioneaza zona de link building catre continut.

James Norquay despre calitatea unui link.

Expunerea conceptului privind alt tip link building

De aici pleaca si expunerea mea privind link building-ul facut dupa relevanta paginilor si nu doar tinand cont de indicatori (neconfirmati).

Ce ar fi daca nu ai tine cont (doar) de indicatori si te-ai orienta spre relevanta continutului si a audientei pe care acesta o genereaza?

Cum ar fi daca ai investi banii doar în sursele de continut relevante domeniului tau si ai înceta sa bagi bani în indicatori banuiti?

Cam totul pleaca de la continut si de la calitatea lui. Cu toate astea suntem mai atrasi de indicatori de performanta neconfirmati si nu avem înca format simtul relevantei.

Un numar redus de unelte de link building ofera informatii privind continutul paginilor care dau link-uri, iar acea informatie e limitata datorita faptului ca înca gandim în termeni ghidati de indicatori SEO neconfirmati.

De cele mai multe ori, relevanta paginii care da link-ul (si a continutului ei) e primita din inertie.

Bugetele de link building se consuma dupa criteriul disponibilitatii de a achizitiona acel link si nu pe relevanta lui fata de audienta si subiectul pentru care e scris articolul.

Din inertie, link-urile venite catre un site ajung sa detina un procent limitat de relevanta privind legatura dintre subiecte, scopul principal fiind atingerea unor cifre, care aparent sa genereze autoritate în domeniu. Ceea ce nu e îndeajuns.

Nu exista o strategie bazata pe un astfel de criteriu, alt relevantei, succesul e masurat în indicatori definiti de cei care au creat diferite unelte de administrare de link-uri.

Tot conceptul asta nu exclude obtinerea de link-uri pentru indicatori, ci doar deschide un unghi (închis) privind link building-ul avand ca criteriu, relevanta si calitatea continutului de pe care vin link-urile.

Mic exemplu

Spre exemplu, aparent, un link de pe un articol al unui site din zona auto nu are nici o relevanta pentru un site din zona cosmeticelor. Interesul audientelor pe care cele 2 site-uri le ofera sunt total diferite. La fel si subiectele tratate pe cele doua site-uri pot fi irelevante în contextul unei campanii de link building.

Nu si daca articolul de pe site-ul auto ar vorbi despre femei ce conduc automobile si ar evidentia, chiar la nivel statistic sau de analiza, cosmeticele pe care femeile le folosesc atunci cand sunt în masina (poate nu e cel mai nimerit exemplu…).

Cei de la Google specifica faptul ca relevanta între domenii poate fi tangentiala daca subiectele dezvoltate acopera interesul diferitelor audiente de pe acele site-uri. Link-urile ajung sa fie evaluate de catre la nivel de relevanta a subiectului, a paginii care da link-ul dar si a celei care primeste acel link sau chiari la nivel de sectiuni din articol, cu link catre alte pagini externe.

În cazul paginilor, lucrurile sunt ceva mai detaliate. O pagina noua are nevoie de timp pentru a-i putea evalua performantele, iar achizitionarea unui link pe o pagina veche (care are deja performante în cautari) ar putea fi suspecta daca nu exista un grad ridicat de relevanta.

Calitatea unui backlink e data de calitatea continutului si performantele pe care pagina/domeniul care da link-ul le are in cautari. E cel mai usor mod de a decide daca se justifica achizitionarea unui link de pe acel domeniu.

Un link de pe o pagina relevanta e mult mai bun decat 100 de link-uri de pe pagini cu “autoritate”, mai ales daca relevanta dintre cele doua domenii e zero.

Criterii de evaluare link-uri

Totul tine de modul cum vezi lucrurile. Pentru a schimba acest mod, mai jos sunt cateva intrebari de la care ai putea porni:

  • E audienta, site-ului de unde iau link-ul, interesata de subiectul de pe pagina mea?
  • Subiectul articolului, de pe care iau link, e relevant pentru pagina catre care trimite link-ul?
  • Anchor textul, cu care vine link-ul, e relevant pentru pagina mea? Dar pentru subiectul paginii care da link-ul?
  • Link-ul, cu anchor text, e pozitionat in asa fel incat un utilizator sa il poata accesa? Exista un context favorabil accesarii in jurul lui?
  • Link-ul e nofollow? Desi, in curand e posibil ca acest lucru sa nu mai conteze

Evident, aceasta metoda nu e scalabila si nu poate fi automatizata pentru campanii de link building. Dar e o metoda buna de a identifica posibile surse si a incerca sa minimalizezi numarul link-urilor de slaba calitate.

Articolul original a fost publicat pe Linkedin pe 20 februarie 2019.

(Pregatesc un articol despre isteria publicatilor online privind pierderea de autoritate prin link-uri externe, pe care iau bani.)