5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

Cu cat Google isi curata rezultatele prin diferiti algoritmi, cu atat mai dificil devine SEO. Pentru unii e un lucru rau, pentru altii e mana cereasca. Cei care fac SEO in mod minutios, gandindu-se pe termen lung, avand in spate o strategie vor reusi sa profite de noile modificari. Cei care gandesc in stil de afacere rapida si profitabila trebuie sa se reorienteze in privinta modului in care fac link building.

Desi nu toti algoritmii vor fi propagati imediat pe .ro, indeajuns de multi factori vor fi modificati si in Romania. Motiv pentru care nu tot ceea ce se scrie pe .com e valabil pe .ro. Asta nu inseamna ca trebuie eliminata perspectiva acestor modificari in .ro

Noul SEO, pentru ca din punctul meu de vedere Google in sfarsit se tine de propriile reguli, e mai dedicat relevantei, analizei ce determina o strategie, foloseste si impune tactici ceva mai complicate. Acum e important sa va analizati concurentii, sa urmatiti cea ce fac, sa tineti cont de anumniti factori pot face diferenta.

6 din acesti factori de link building vor fi subiectul acestui articol, factori ce determina o noua strategie, un nou mod de a vedea lucrurile. Acesti factori sint:

  • Tipul site-ului/paginii care da link
  • Pozitia link-urilor in pagina
  • Vizibilitatea link-urilor in pagina/site
  • Categoria din care face parte site-ul/continutul site-ului
  • Limba site-ului

Explicatiile de mai jos sint pareri persoanale, nu exista inca o analiza asupra noilor factori.

Tipul site-ului/paginii care da link

Blogurile, forumurile, directoarele web, retelele sociale, magazinele online etc sint tipurile de site-uri de care mai nou trebuie sa tinem cont. In special cand vine vorba de propotii ptr a da relevanta link-urilor trimise.

Spre exemplu: un magazin online ar trebui sa aiba link-uri de pe site-uri ce dezbat subiecte asemanatoare produselor vandute. Blogurile fashion, forumurile specifice, blogurile personale ale unor persoane din domeniu, devin relevante. Pana acum nu conta tipul site-ului/paginii ce dadea link catre un site. Acum relevanta e mult mai importanta.

Daca ai un blog pe o anumita nisa mai mult ca sigur ca blogurile si forumurile de pe acea nisa vor deveni mai relevante, contrar unor link-uri venite de pe un site care nu ar da link unui blog sau articol de blog.

Directoarele web si directoarele de articole aparent au devenit de o importanta scazuta. Nu pot confirma lucrul asta in .ro, zvonurile sint vechi si inca nu sint confirmate. De fapt, nu prea pot fi confirmate, nimeni nu prea stie ce tipuri de site-uri au scazut ca valoare ptr link building. Ramane ca cei care fac teste sa confirme sau sa infirme lucrul asta si eventual sa identifice care din aceste site-uri nu isi mai au valoare. Nu, PageRank-ul nu e un criteriu, mai ales ca el se actualizeaza destul de rar.

Citeste si:  Anchor textul unui link

Pozitia link-urilor in pagina

Desi despre pozitia link-urilor au mai fost discutii, acum lucrurile sint mai clare. Guest post, comentarii pe bloguri, link-urile din semnatura in cantitati “anormale” sint semnale negative. In special daca proportia lor e predominanta.

Ca noutate, link-urile embeded in videouri ce au cuvinte cheie, codurile ce exprima creatorii de teme pentru bloguri ce au link-uri cu cuvinte cheie, site-uri create pe hosturi gratuite pentru link building etc devin nocive ptr site-uri. Evident, proportia lor conteaza.

Vizibilitatea link-urilor in pagina/site

Evident, faptul ca link-urile vin predominant din footer sau sidebars e un semnal negativ. Indicat e ca link-urile sa vina din continut astfel incat sa se imprime semnalul de “naturalete”. In privinta asta va pot spune ca pana la data publicarii acestui articol, link-urile sitewide din footer, dinamice, nu sint inca penalizate. Acest lucru denota cele spuse de mine in privinta propagarii algoritmilor in .ro

Incercati sa luati predominant link-uri din continut, astfel incat sa nu riscati penalizari. Mai nou se spune ca anchor textele trebuie sa fie pe branduri sau no money keywords.

Cei de la Google au specificat faptul ca link-urile abuzive din footer devin negative. Nu m-ar mira ca si cele din sidebar sa devina mai ales daca numarul lor e mare. Desi multi sint speriati, cred ca e vorba de penalizar doar in cazul abuzurilor evidente, asta nu inseamna ca nu va puteti pune link-uri in sidebar catre cei pe are ii sustineti. Daca sitebar-ul e in footer, asa cum il am eu, si dati link-uri multe catre site-uri irelevante atunci ati putea ridica semne de intrebare celor de la Google. De fapt algoritmilor care taxeaza imediat incalcarea unei reguli sau devalorizeaza acele link-uri.

Categoria din care face parte site-ul/continutul site-ului

Dupa tipul site-ului e important sa tineti cont si de tematica site-ului si a continutului pe care il ofera. Acum relevanta continutului pare sa aiba un impact mare. Daca link-urile vin de pe site-uri care nu sint din aceiasi tematica sansele de intrare in conflict cu algoritmii sint mari.

Cu cat mai relevante site-urile care dau link-uri, cu atat mai bine. Combinat cu co-citarea link-urilor, categorisirea surselor de linking devin atuu.

Citeste si:  Harta site-ului - unealta utila

Limba site-ului

Desi neconfirmat ca practica, noile reguli specifica faptul ca predominant site-urile ar trebui sa aiba link-uri de pe continut scris in limba relevanta site-ului sustinut. Cu alte cuvinte, link-urile predominante de pe .com catre un site din .ro ar trebui sa atraga de la sine o scadere la pozitiile din cautari. Lucrul asta inca nu e confirmat in .ro, momentan de pe .com se aduce multa autoritate in .ro

Logica celor de la Google se aplica in cazurile in care predominant site-uri non englezesti primesc link-uri de pe .com si corelat cu relevanta continutului ar rezulta un abuz. La fel, trebuie tinut cont de proportii si de “naturaletea” link-urilor.

Tot aici ar mai intra si TLD-urile sau extensiile domeniilor care dau link-uri, dar cred ca lucrurile nu sint prea clare din moment ce o extensie .com poate sustine continut in romana. Probabil corelat cu alti factori se poate determina relevanta extensiei.

Concluzie

In conluzie, lucrurile se schimba oarecum.. acum trebuie sa fiti ceva mai atenti cu link buildingul si sursele de pe care vin link-urile. Ca surpriza inca de deslusita de nimeni, nu se stie ce site-uri sint devalorizate ca surse de link building. Tot ce putem sti e ca site-urile cad la cautari, multe din ele indeplinesc anumiti factori. Care ar fi site-urile ce nu mai merita atentia link builderilor? Ramane de descoperit.

Ca efect momentan, noile specificatii nu au facut decat ca link-urile cumparate sa fie mai scumpe, sursele de linking sa fie mai pretentioase, anchor textele folosite sa fie pe brand in special si o mai mare atentie la analiza link-urilor cumparate.

Cei afectati pot pune nofollow pe acele link-uri, ele sint deja devalorizate. Diluarea anchor textelor, a surselor si pozitiilor de unde vin link-urile, IP-urile pe care sint gazduite site-urile plus alte modificari onpage sint solutiile de revenire la cautari. Asta pana cand Google se razgandeste si reevalueaza unele lucruri.

Cu toate astea SEO exista. 🙂

***
Screenurile sint oferite datorita celor de la CognitiveSEO singurii care ofera astfel de informatii. Cel putin eu asa stiu.

9 Comments

  1. Salut ,

    Se pare ca cine o sa vrea sa faca seo de calitate, va trebui sa depuna un efort mult mai consistent. Eu zic ca pe viitor multi vor renunta, pt. ca va fi mult de munca, costurile pt. un seo de calitate vor creste si atunci solutia pe care o vad multi este Adwords.
    Aceasta este si destinatia unde “ne indruma” cei de la Google, ADWORDS.
    Referitor la algoritmii Google, cand o sa ne cam prindem ce vrea, deja vine si vrea altceva, deci………..

    Reply

  2. Analiza ai facut-o pe site-ul tau? Si link buildingul se schimba, inainte urcai cu tot felul de linkuri aduse din orice parte. Conta mult sa gasesti pr mare si puteai comenta blog sau iti puteai face profil pe orice forum PR4+.

    De relevanta se vorbeste de ani de zile si e un lucru normal sa fie asa. Daca eu scriu despre SEO de ce m-ar linkui cineva care scrie despre mancare?

    Am scris si eu 2 articole despre factorii care influenteaza valoarea linkurilor, unul se numeste chiar 5 Factori Importanti Care Influenteaza Valoarea Unui Link.

    Poate vi se pare interesant seoarch.ro/cum-trateaza-motoarele-de-cautare-linkurile-factori-aditionali/. Desi vorbesc despre PR acolo, sunt convins ca nu trebuie sa va uitati doar la el. Exista si PA, DA, MozRank, MozTrust, TrustFlow si CitationFlow de la Majestic. Eu nu cred ca trebuie sa pui un link pe un site pana cand nu arunci tu o privire pe acel site.

    Reply

  3. Bun articolul, dar in mare se stia de aceste lucruri numai ca nu toti tineau cont de ele insa acum dupa ce Google a tras cateva semnale de alarma pun pariu ca majoritatea care fac SEO vor fi mult mai atenti la campaniile de link-building. Pe mine ma deranjeaza faptul ca Google dupa fiecare update ce se propaga si in .ro ridica site-urile ce au legatura cu blogger, g+, etc., site-uri ce au un continut copiat sau chiar deloc si deci nu respecta in mare termenii si conditiile Google sau chiar aduc in serps la cautari specifice pe .ro site-uri din india sau UK. Este enervat ca site-ul tau cu continut bun, continut cautat de vizitatori, cu informatii de calitate si cu un link-building cat se poate de curat sa fie intrecut de asemenea specimene de site-uri.

    Reply

  4. Ai dreptate dragos. Si mai e o chestie, site-urile deja vazute bine nu au nici o treaba. Altii se chinuie sa traduca, sau sa scrie articole, iar cei care copiaza feed sunt mai bine cotati. E tot o porcarie :-j. Totusi tin sa-i multumesc lui Krumel pentru articol

    Reply

  5. Nu stiu ce sa mai zic, nu am foarte mare experienta dar am citit si eu destul de mult despre SEO. Eu am domeniul pe .com dar continutul este in romana. Partea cu algritmii si cu SEO..ar trebui sa ne concentram foarte mult pe continut, sa fie cat mai de calitate si sa faci blogging cu placere. Daca stai sa te stresezi zilnic pentru tot felul de metode, o sa ajungi la un moment dat sa zici ca ti-ai batut joc de blogging si de timpul tau, cel putin asa cred eu. Daca sti elementele de baza SEO, si ai continut bun, atunci nu-i nici o problema.

    Am destul de multe link-uri de la bloguri si catre bloguri care nu sunt din acceasi nisa cu mine, care sunt destul de slabe..dar din motive personale trebuie sa le tin. Am crescut foarte repede in timp scurt, dar sper ca munca mea sa nu se naruie la urmatoarea actualizare google.

    Apropo, am vreun avantaj sau nu ca am domeniu pe .com dar continut in romana?, tinand cont ca eu locuiesc in Belgia :). Motivul pentru care l-am facut pe .com a fost ca pe viitor vroiam sa scriu in engleza dar probabil va pica ideea asta si voi face altul special pentru engleza.

    Reply

  6. Daniel, screenurile sint exemplificative. Nu e nici o analiza facuta.

    Dragos, da se stiau toate astea. Acum ele sint explicate mult mai clar in ghidul lor si ar trebui sa se si aplice.

    Ionut, nu e nici un avantaj in extensie daca nu e corelat cu IBL-uri, continut de pe site, IP hosting.

    Reply

  7. Pana cand nu va intra puternic pe piata un alt motor de cautare vor face ce vor ei. Intreb si eu, cum poti sa depasesti un site ca eMAG. Pana acum aveai o sansa cu linkurile, asa cum erau ele – bune, rele, diverse, naturale sau mai putin naturale. Acum, nici intr-o 100 de ani nu o sa mai poti urca un site nou fara investitii puternice in reclama – platita.

    Reply

  8. Florin dar emag,nu este axat pe seo…la seo stau destul de slab (nu cred ca le pasa).
    Motor de cautare sa depaseasca google de curand nu prea cred…
    Am avut si eu un site cu retete…continut zilnic nou etc…am ramas uimit cand din cauza la 2 preluari de feed (intentionate) site-ul meu a fost penalizat pe nedrept.
    Si da aveti dreaptate am ceva prieteni care s-au lasat de acest fenomen Seo.Si cred ca vor urma si alti…

    Reply

  9. Am gasit ceva util in acest articol, pe langa ca ai explicat foarte bine fiecare lucru in parte, am realizat ca folosesti “cognitiveseo” ce ai putea spune si despre acest Tool? Merita sa cumpar? Te ajuta mult la Link-uri?
    Multumesc in avans pentru raspuns.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *