Acest articol nu are caracter comercial, ci doar informativ sau educational. Dealtfel, tot acest blog nu are caracter comercial, articolele scrise de mine sint pur informale, cei care vor sa invete din experienta mea sint bine veniti. Asta ca sa mai spulber din impresiile unora care cred ca bani se castiga doar pupand pe altii in cur.
Revenind, mi-am facut un cont pe ZeList Monitor si MediaIQ in ideea de a testa si a vedea daca aceste unele sint relevante si pot fi folosite pentru cei ce fac SEO si SEM.
Am facut niste teste, am ajuns la niste concluzii pe care le voi expune aici.
Interesant facut, puteti vedea pe grupuri de cuvinte cheie frecventa folosirii si sursa continutului. Aveti optiune de selectare ca perioada de timp: 24 ore, 7 zile, 30 zile, 366 zile. Cautarile se fac in presa online, pe bloguri, in comentarii si pe twitter. Puteti crea un Grup, caruia sa ii atribuiti o serie de cuvinte cheie.
Rapoartele vi le puteti crea dupa criteriile anterior enumerate. Momentan nu mi-am dat seama daca rapoartele si graficele pot fi facute per total grup…inca nu am acea optiune (?!).
O chestie de UX, optiunea Dashboard sau < back to Dashboard nu sint vizibile sau usor de gasit. Prima data cand am folosit contul mi-a fost greu sa imi dau seama cum se navigheaza prin cont.
O optiune misto e cea de „Comparator expresii” in care puteti vedea grafic aparitiile dupa cuvinte cheie si surse. Cred ca optiunea asta suplineste lipsa unui raport grafic din Grup per total…
O alta chestie faina e ca ZeList Monitor in momentul in care intri pe o sursa dupa un cuvant cheie, iti face highlight pe cuvantul cheie pe care l-ai dat la urmarit. Deci, iti confirma relevanta statisticii in sine.
Daca ZeList ar fi un pic mai harnic (sint constient ca asa inseamna multe resurse) datele oferite de ei ar fi pe cat se poate de aproape de „real time”, ceea ce le-ar da o valoare marita. Ma refer la timpii in care ZeList indexeaza in propriul site posturile de pe site-uri. Dar, momentan trebuie sa ne multumim si cu versiunea asta, avand in vedere ca e gratuita si accesibila public.
Ps: Catalin, in locul tau as incerca versiuni platite, pachete pentru mofturosi ca mine…care vor mai mult.
O unealta care e bine venita, multi din cei care fac research pot o pot folosi. Principiul e cam acelasi, adaugi un cuvant cheie spre monitorizare, iar ei iti intorc rezultate din site-urile de stiri..si nu numai.
Rezultatele returnate sint din ultimele 6 luni, criterii de sortare in functie de domeniile de interes si sursele monitorizate.
Personal am o singura problema care devine sugestie ptr MediaIQ: returnarile nu mi se par relevante (in special daca folosesc optiunea „Cauta cuvintele in forma exacta”) si nu face highlight pe cuvantul cheie cautat in momentul in care accesez articolul sursa prin intermediul MediaIQ.
O optiune misto e cea in care se determina de catre un user daca rezultatul nu este bun. E ok sa aveti trierea asta, dar probabil ar fi ok sa aveti si un buton pentru rezultatele bune. Oamenii ar alege intre rezultate returnate corect sau incorect.
Rezultatele returnate au un criteriu de relevanta pentru sortare, o alta optiune utila. La fel si trierea dupa sursele cu reach minim (numar de vizitatori pe luna).
MediaIQ am vazut ca deja pregatesc o sectiune de Servicii si Preturi, Alin se orienteaza bine.
Cele 2 unelte imi sint deja folositoare, vi le recomand. Mai ramane ca Trafic.ro sau chiar SATI sa se trezeca la realitate si sa faca pachete platite pentru webmasteri si tooluri relevante pentru .ro
Am scris aceasta recenzie pentru ca in .ro obisnuim sa nu facem asa ceva. Oamenii astia au muncit ptr ele, toolurile sint (momentan) accesibile tuturor…ele trebuiesc promovate. Sintem obisnuiti in .ro sa tinem ascunse unele lucruri (rapoarte sau statistici) sau sa vrem servicii moca. Sper ca ele sa devina cu plata (accesibile), astfel incat sumele obtinute sa ajute la imbunatatirea lor.
Astfel, cei care fac research in .ro sa aiba unelte relevante romanesti si astfel sa putem dezvolta o piata online ce are concurenta, monopolul nefiind o solutie decat pe termen scurt.
Mea culpa: am uitat sa pun link-uri catre ei. 😐
Multzam pt post, Gabi.
Ai perfecta dreptate in observatiile tale.
Graficele grupuri + chestii de interfata vor fi rezolvate saptanile acestea. Mai avem o runda de features in faza de dezvoltare (rapoarte mai complexe, surse custom etc)
Partea cu parsatul vedem cum o rezolvam. Adica la twittere stam ok (3-4 minute in medie), dar la bloguri se mai poate reduce timpul. Acum suntem cam la 3-4 ore pt cele din primele 2000, si la cel mult 15 ore pt restul plutonului. Dar vedem cum sa mai scadem pentru ca este intr-adevar important.
Toate bune sa s-adune.
Catalin
Multumim pentru review. MediaIQ este in private beta si are inca foarte multe de facut. In maxim o luna sper sa venim cu multe alte surse ( print, tv si radio ) si cu o serie de analize si rapoarte. Si evident si cu varianta comerciala );-
Si as mai vrea sa apreciez modul de abordare in acest post.
Interesant, e folosesc stuffed tracker (nu este free) dar….
Pentru .com merge si Google Alerts, pentru termenii romanesti se abereaza. http://www.google.com/alerts
Hmm,de zelist stiam,vad ca au evoluat nu gluma,mediaIQ dupa parerea mea are de recuperat dar nu foarte mult.Ms pentru articol.
Imi poate da cineva o invitatie pentru zelist ?
Pe Media IQ il stiam, pentru subiectele abordate de mine este okey site-ul si foarte folositor.
Comentariile sunt închise.