Studiu: Heatmap de conversii pe zile si ore din zi in ecommerce-ul romanesc

Au fost publicate in Romania multe studii privin profilul utilizatorului roman, dar destul de putine cele prinvind modul cum romanii convertesc. Lipsa de interes, datele sint “secrete”, n-are cine sa le faca, multe alte motive care optureaza imaginea privind ceea ce fac romanii online. M-am gandit sa public 9 imagini de tip heatmap prin care sa evidentiez conversiile pe magazinele romanesti.

Am acces la 9 magazine online romanesti, din nise diferite, prin care pot genera o analiza specifica privind conversiile din zona fashion, IT&C, electronice si electrocasnice si jucarii. Sint magazine cu volum, e tot ce va pot spune. In analiza nu veti vedea cifre, interesul e pe culorile expuse.

Studiul evoca indeplinirea unor Goals din Analytics, Goals evident cu caracter comercial (comenzi finalizate). Am extras folosind aceasta metoda date privind conversiile pe zile din saptamana si ore din zile. Analiza e facuta pe 3 luni ale anului 2012, de la sfarsitul lui mai pana la inceputul lui iunie. Trebuie specificat ca datele difera in functie de sezon si de nisa, cumparatorii si magazinele se comporta diferit.

Studiul nu are pretentia de a fi general valabil ecommerce-ului romanesc, ci doar evidentiaza o imagine si un potential privind perioadele de conversie, comportament ce poate fi confirmat sau infirmat in functie de perioade de timp, sezon, nisa, faptul ca magazinele online faciliteaza conversia usor sau nu.

Citeste si:  Marketingul afiliat ca forma de convertire profitabila

IT&C

Electronice si Electrocasnice

Fashion

Jucarii

Concluzii

Ziua de luni, de la ora 10, incep conversiile. In functie de nisa, conversia se intinde pana la ora 16 sau mai spre seara. De cele mai multe ori conversiile se pastreaza si ptr marti, miercuri, joi si vineri.

Eletrocasnicile si electronicile au conversii sambata seara, dar si duminica seara. Desi e zi libera si se presupune ca oamenii sint offline, conversii consistente sint si in aceste zile.

Cei din zona Jucariilor cumpara in special intre 10 si 16, sambata si duminica romanii cumpara seara intre 21 – 22.

Unii creativi pot imbunatati lista de concluzii, motiv ptr care ma limitez doar la cele evidente.

Utilitatea acestor analize

Cei care fac marketing si incearca sa sensibilizeze vizitatorii spre conversii pot targeta in functie de acest comportament. Daca puteti determina un anumit interval orar, puteti incerca sa afisati bannere cu oferte atragatoare. Desi majoritatea magazinelor online romanesti nu au o astfel de practica, puteti incerca sa sensibilizati vizitatorii.

Cei care fac marketing afiliat pot incerca sa plaseze oferte profitabile pe site-urile proprii astfel conversiile realizate sa genereze conversii ptr produsele cumparate in aceasta ora. Desi exista o un timp dintre click si conversie, puteti prin aceste oferte sa grabiti conversia daca oferta e profitabila, daca exista constrangeri de timp (oferte valabile o zi, reduceri de o saptamana etc).

Citeste si:  CTR mai bun cu culori mai atragatoare - studiu de caz

Cei care fac PPC vor sti clar care sint orele in care vizitatorii poti fi sensibilizati spre a cumpara produse.

Aceste intervale orare pot insemna faptul ca vizitatorii prefera acele ore ptr cumparaturi (abia au inceput munca, sint in pauza, ajung acasa) sau faptul ca in acele intervale orare au gasit oferte bune si au fost conditionati de oferta, disponibilitate sau alte motive.

Acum, eu am facut publice aceste heatmap-uri si deci va puteti compara cu ele. As vrea ca cei care vor sa publice sau sa imi trimita pe krumel seo-romania com versiunile proprii ptr a fi publicate. Astfel putem creiona sau evidentia comportamentul romanilor pe magazinele online, in special in privinta orelor si zilelor de conversie marita.

2 Comments

  1. Salut, pe cand o conversie si pentru magazinele de cosmetice, as fi foarte interesat. Merci.

    Reply

  2. doidor, nu am avut pe mana astfel de site-uri, ptr ca altfel ar fi existat un heatmap si ptr ele.

    Scuze de intarzierea cu care raspund.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *