Potentialul paginilor necomerciale dintr-un magazin online

Cred ca e un aspect destul de putin constientizat de magazinele online, datorita faptului ca de cele mai multe ori paginile necomerciale sint tratate ca fiind inutile. Candva am vorbit despre pagina de contact ca element de incredere pentru vizitatori, in articolul acesta voi incerca sa vin cu exemple mai clare.

As vrea sa definesc intai termenul de “pagini necomerciale” sau “noncomerciale”: fac referire la paginile informale ce au caracter specific, paginile ce se gasesc in navigarea informala a unui magazin online. Cu alte cuvinte ma refer la pagini de genul: Contact, Cum cumpar, Modalitati de livrare, Politica de confidentialitate, Politica de returnare si in general pagini ce au continut informativ.

Aceste pagini sint importante in special vizitatorilor noi, ele ii informeaza despre anumite facilitati ce fac sa creasca sau sa scada increderea intr-un magazin online. Ca si comportament, prima vizita pe un site poate contine navigari spre astfel de pagini.

De ce trebuie sa dam importanta unor astfel de pagini? Pai pentru ca ele intaresc intentia de cumparare in cadrul unui magazin online sau a unui site ce ofera servicii. Printre factorii ce influenteaza intentia comerciala ar trebui sa evidentiem increderea in magazin.

Citeste si:  Remarketing a gold mine! Retargetare dupa URL-urile site-ului prin Adwords

Cum calculam sau evidentiem potentialul comercial al unor pagini informale? Ar fi nevoie de 3 lucruri: Goals and Funnels, Ecommerce revenue si $Index. Ca magazin online ar trebui sa le aveti deja setate in Google Analytics.

In contul de Analytics ar trebui sa alegeti din Advanced Segments optiunea pentru New Visitors. Ne intereseaza sa vedem comportamentul lor, ptr ca prima vizita conteaza, impresia facuta poate determina vanzari. Paginile de informare pot fi considerate repere pe care vizitatorii noi le cauta pentru a-si satisface nevoia de securitate, informare, incredere.

Mergeti in Overview ยป Top Content si selectati (prin filtru) paginile informative din site. Eu am ales optiunea Performance ptr a scurta tabelul de alte informatii confidentiale sau inutile, am reusit sa ciopartesc o imagine. Imi cer scuze ptr felul cum arata, dar trebuie sa protejez unele date.

Acum veti vedea ceea ce fac vizitatorii noi pe site, care sint paginile care ii intereseaza si ce valoare genereaza ele prin cresterea intentiei de cumparare. In mod clar, acum veti vedea si ce pagini nu genereaza incredere si vanzari deci puteti sa indreptati lucrurile.

N-am idee daca v-ati gandit vreo data ca pagina de Politica de confidentialitate poate da atat de multa incredere vizitatorilor, incredere exprimata in valoarea din imaginea de mai sus. Sau faptul ca “Informatii despre stoc” si pagina despre “Cum cumpar” pot genera creste increderea in cumpararea online.

Citeste si:  Cum generezi Searcher personas pentru descrieri cu CTR mare

Concluzii: Paginile informative nu sint doar niste pagini inutile, ele pot creste increderea vizitatorilor noi si pot determina vanzari. E important ca ele sa contina informatii clare, sa fie pe cat posibil explicative si sa indrume. Multi din vizitatorii noi sint in starea de “I’m just looking, I’m not buying”, incearca sa se convinga de faptul ca fac o alegere buna cumparand sau alegand serviciile de pe acel site.

E important sa lasati o prima impresie buna vizitatorilor noi, ei sint cei ce vor genera venit, creste un brand, determina loialitate ptr o afacere online.

3 Comments

  1. Paginilie necomerciale au importanta lor. Sunt carligul cu care ii aduci pe cumparatori. Nimeni nu vrea sa vina cineva la tine direct cu oferta, vrea intai sa fii ademenit spre a cumpara. A, in alta ordine de idei, ce platforma de e-commerce recomandati si ce agentii stiu sa le implementeze ok?

    Reply

  2. Bogdan, nu ma pricep la asa ceva.

    Reply

  3. @Bogdan: am auzit ca Innobyte dezvolta mai mult site-uri de e-commerce. Oricum, mai cerceteaza piata, ce sa zic ๐Ÿ™‚

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *