Vanzari de sezon si profit marit temporar

Cadouri craciunSimtul si nevoia de a cumpara produse sint cele mai accentuate in periada sarbatorilor. Indiferent care ar fi produsele, o sarbatoare e un motiv de a creste profitul ca magazin online.
Cumparatorii, chiar si cei mai sceptici, sint nevoiti sa cumpere (indiferent ca e offline sau online).

Cu alte cuvinte, magazinele online ar trebui sa fie pregatite si sa preintampine nevoia de a cumpara a vizitatorilor.

Sarbatorile romanesti

  • Mos Nicolae – 6 decembrie
  • Craciunul – 25 decembrie
  • Anul Nou – 31 decembrie
  • Sfantul Valentin, Ziua indragostitilor – 14 februarie
  • Dragobetele – 24 februarie
  • Martisor – 1 si 8 martie
  • Ziua femeilor – 8 martie
  • Pastele – aprilie-mai
  • Ziua Copilului – 1 iunie

Read More

Butoane si mesaje ce pot influenta finalizarea unei actiuni

Cos cumparaturiVorbeam in cateva posturi anterioare despre optimizarea mesajelor si sentimentele umane ce trebuiesc manipulate pentru a converti o reclama. Vorbeam in special de conversia reclamelor text, acum ma voi folosi de cateva explicatii pentru a vedea care sint mesajele ce pot influenta finalizarea unei actiuni intr-un magazin online.

Ipotetic, dupa ce ai creat o reclama Adwords cu un mesaj bun, potentialul client ajunge pe un landing page al unui magazin online.

Ce se intampla in continuare cu vizitatorul? Ce il ajuta sa actioneze sau sa abandoneze intentia initiala de a cumpara?
Read More

Comportamentul utilizatorului – de ignorat?

In general, cand se porneste o discute despre comportamentul utilizatorilor toti stim ce si cum trebuie facut. In special cei care fac webdesign si SEO.

Toti stim si cunoastem comportamentul unui utilizator intr-un caz dat.

Stim ca:

  • un utilizator verifica in special informatia “acoperita” de monitor si ca niciodata nu da scroll down sa citeasca informatia din josul paginii;
  • un utilizator incepe “scanarea” unei pagini in functie de imaginile afisate, titluri, spatii sau “atractii” in flash;
  • un utilizator e atras de elementele mari ale unei pagini si de cele care “deranjeaza” vizual prin flash-uri;
  • un utilizator nu navigheaza mai mult de 1-3 pagini pe un site;

Mergand pe aceste bine cunoscute principii, tind sa cred ca avem “prejudecati” fata de ei. De ce?

  1. Pentru ca un utilizator care nu face toate lucrurile aste, nu trebuie ignorat.
  2. Pentru ca un site nu e facut strict dupa aceste principii, ci doar le foloseste pentru o functionabilitate mai “productiva”.
  3. Pentru ca userii pot fi catelogati in functie de interesele de accesare ale unui site si de nivelul de cunostinte web.
  4. Pentru ca folosind aceste principii generale, omitem “minirotatea”; acei useri care contrar principiilor de comportament obisnnuiesc sa faca lucruri pe care alti useri nu le fac.
  5. Pentru ca astfel, ignoram userii ce manifesta un comportament “avansat” fata de ceea ce cunoastem.

Dupa toate astea, apare intrebarea fireasca: traficul fidel, ce facem cu el?

Un exemplu de comportament al utilizatorului roman: diacriticile, cautarile in motoarele de cautare si rezultatele optimizate pentru aceste cautari.

Faptul ca userii “majoritari” au un comportament deja definit nu inseamna ca userii “fideli” ar trebui ignorati.

A scrie sau nu cu diacritice ar trebui sa fie o optiune personala si nu un fapt generat de lipsa unor instrumente tehnice….. si in nici un caz din cauza rezultatelor la cautari.

De ce nu cauta sau scriu userii cu diacritice?
Simplu, nivelul lor de cunostinte in IT nu contin “smecherii” legat de schimbarea limbii unei tastaturi, plus comoditate in scriere.

Cum poti scrie cu diacritice?
Simplu… inveti cum sa scrii cu diacritice în Windows XP sau folosesti acest convertor online de diacritice.

De ce nu ies unele site-uri la cautarile cu diacritice… sau cu discritice la cele fara?
Pentru ca link-urile care sustin site-urile respective pe anumite cuvinte cheie, nu au ca anchor text (titlu in directoare) diacritice.
masini .vs masini; pasti .vs pasti… si exemplele pot continua.

Site-urile nu ofera continut cu diacritice ceea ce face ca numarul de rezultate sa fie mai mare la o cautare decat pentru cele fara.

Deci nu optimizarea pentru un site cu diacritice ar fi o problema, ci faptul ca nu obisnuim sa folosim diacritice.

Designul site-ului si modalitatea de navigare pe meniurile unui site, lasa o amprenta importanta asupra unui utilizator.
Meniu pe stanga?, meniu pe dreapta?, sus?
Continutul? aliniat la stanga? centrat? cu multe paragrafe? cu imagini?
Imagini mari? mici? Gif-uri?, PNG-uri?
Css? tabele?

Pentru webmasteri doar cateva resurse:
Interface Research; ClickTale Blog, The Fold is An Unnecessary Design Limitation.

Un alt mod de a intelege “pe viu” comportamentul propriilor vizitatori, e folosirea de heat map tool. Nu o sa fac referiri la anumite firme pentru ca gusturile nu se discuta.

Folositi astfel de tool-uri pentru a observa comportamentul utilizatorilor pe site-uri. Astfel puteti imbunatati navigarea sau monetizarea site-ului.

Trebuie sa aveti timp, rabdare si vointa.

Va astept cu alte tips-uri si unelte utile pentru a evalua comportamentul propriilor vizitatori. 🙂