Home » Ecommerce » Pagina 2

Ecommerce

Descrierile de produse – un factor decisiv in conversie?

  • Krumel 

Initial e un post pe care as fi vrut sa il scriu pe un alt blog pe care mai scriu, pur si simplu pentru ca e vorba de continut. Apoi m-am gandit ca pana ala urma ar trebui sa ma pun in locul unui cumparator online, textul despre care vom vorbi are influenta in mai multe zone. Asa ca m-am decis sa scriu aici.

Dupa cum v-ati dat seama din titlu, vorbim despre descrierea pe care un produs o afiseaza pe site. Articolul nu se adreseaza magazinelor online de IT&C si nici magazinelor mari, ci in special magazinelor mici si mijlocii pe zona de fashion (nu numai).

Zilele trecute am vazut pe un magazin online un produs ce ma interesa, 90% intentie de cumparare, toate sansele ca el sa fie cumparat. 10% tineau in special de faptul ca nu imi puteam da seama daca produsul e asa cum ma asteptam sau nu. Imaginile imi spuneau ca da, marimea era perfecta, la fel si culorile.
Citește mai mult »Descrierile de produse – un factor decisiv in conversie?

Relevanta cautarilor interne intr-un magazin online

Cautarile si modul cum sint ele facute au efect asupra deciziei de cumparare a vizitatorilor. Ca sint cautari pe motoare de cautare sau cautari interne in site-ul propriu, ambele suporta un comportament asemanator: oamenii cauta dupa cuvinte cheie si vor sa li se returneze rezultate relevante dupa ceea ce au cautat.

Rezultatele relevante returnate sint semnale de alegere si decizie asupra unui produs.

Din punct de vedere comportamental sintem dezamagiti, de cele mai multe ori, cand rezultatele primite la o cautare nu coincid cu intentia avuta prin cautari. Irelevanta rezultatelor impune o reformulare a cautarii, oamenii sint fortati sa „gandeasca” noi cautari, cautari detaliate, cautari specifice.

De cele mai multe ori, vizitatorii nu obisnuiesc sa caute folosind cuvinte cheie specifice sau detaliate. Obisnuim sa folosim cuvinte cheie generale, asta pentru ca vrem sa vedem ofertele returnate. Multi vizitatori nu sint decisi cand vine vorba de detalii privind produsul dorit, ei stiu ca vor „ceva”. Daca acel ceva e „ieftin si bun”, vizitatorul (general) are sanse sa devina client.
Citește mai mult »Relevanta cautarilor interne intr-un magazin online

Cursivitate butoanelor si obisnuinta umana

  • Krumel 

N-am mai scris de ceva timp pe blogul asta, Dany vad ca a postat doua articole bune. Cand ii mai vin idei sint sigur ca o sa o mai posteze.

Cele mai bune teste, observatii, experimente le fac in momentul in care din cand in cand mai arunc cate un ochi pe magazinele online romanesti. De obicei ma uit in ideea de a gasi solutii/inspiratie pentru rezolvarea unor probleme sau pur si simplu pentru a testa functionalitatile magazinelor online.

Incerc pe cat posibil sa observ lucruri care ar putea deranja sau intrerupe cursivitatea unei actiuni pe site-uri. O chestie misto, e ceea ce urmaza sa va arat. Sper ca designerii sa nu ma injure prea tare, pana la urma vorbim de obisnuinta, comportament de utilizatori si fericirea detinatorilor de magazine online (ROI).
Citește mai mult »Cursivitate butoanelor si obisnuinta umana

De ce nu (mai) convertesti?

Criza, mai nou in .ro, e o grija zilnica e multora dintre noi. N-am fost pana acum obisnuiti sa ne gandim pe performanta/conversie pentru ca anterior crizei banii se faceau usor. Acum, a avea conversii (din) online e cel mai indicat mod de a face afaceri profitabile, in principiu nu costa prea mult.

Revenind, unul din scopurile principale ale existentei pe online e vanzarea/conversia de produse sau servicii. Prin SEO si SEM trimitem trafic (targetat sau nu) catre site-uri in scop de conversie. Ma rog, cele care fac asta…
Citește mai mult »De ce nu (mai) convertesti?

Continut duplicat prin distribuire generala

  • Krumel 
followers

Nu sint sigur ca am ales cel mai potrivit titlul pentru articolul asta, dar voi vorbi despre continutul magazinelor online. In special despre descrierile produselor si faptul ca o descriere unica exista pe mai multe site-uri. Site-uri care au autoritate si deci care vor iesi mult mai bine la anumite cautari.

N-am vorbit inca pe blogul asta despre SEO, dar SEO e important pentru un magazin online. Una din problemele dubioase din SEO tine de duplicate content si in special de continutul unic existent pe mai multe site-uri. De obicei, site-urile ce au acelasi continut sint omise de la cautari si deci exista posibilitatea pierderii de trafic organic.

Am luat aleatoriu cateva descrieri de produse de pe diferite magazine online romanesti si am facut cautari in Google. Asa cum spuneam, o descriere unica de pe un site apare in mai multe alte site-uri.
Citește mai mult »Continut duplicat prin distribuire generala

Mesaje disclaimer din newsletter

  • Krumel 

disclaimer Zilele trecute va intrebam despre Cosul, cum stati cu cosul de cumparaturi?, am apucat sa analizez cateva magazine online romanesti din perspectiva utilizatorului roman si a functionalitatilor pe care cosul unui magazin online le are.

Evident, pentru ca mi-am facut user pe acele magazine online, am inceput sa primesc newslettere cu oferte pe care magazinele online si le promoveaza prin email marketing. Asa ca voi continua observatiile despre magazinele online, invocand mesajele pe care unele newslettere le afiseaza abonatilor proprii. Nu e vorba de oferte sau modul cum e facut newsletter-ul, ci despre disclamerul newsletter-ului si mesajul transmis abonatului.

Despre cum sint facute newsletterele, despre designul lor, despre timpul de trimitere, despre validare si altele ce tin de email marketing o sa va povesteasca in viitor Alex Volocaru, el e pe domeniul asta. 😀
Citește mai mult »Mesaje disclaimer din newsletter

Cosul, cum stati cu cosul de cumparaturi?

cosul-de-cumparaturi1Am auzit zilele trecute destul de multi oameni care se plang ca nu vand, nu convertesc indiferent de sursa de trafic. Nu mai zic ca se invoca prosteasca mentalitate romaneasca cu traficul : „Omule, avem nevoie de mai mult trafic, nu vindem deloc sau foarte putin„.

Personal consider o prostie sa ceri mai mult trafic doar ptr. ca nu vinzi; oamenii sint influentati de niste semne clare ce trebuiesc afisate pe site, optiuni care ajuta cumparatorii sau de preturi competitive (+strategie de sezon cu oferte speciale). Intai vezi daca nu ai „pierderi” (exprimate in articolul asta) cu traficul pe care il ai si abia apoi cere mai mult.

Si ca sa nu ma intind la lucruri care nu tin de mine, ci de ei … m-am gandit sa dau o raita prin magazinele online si sa verific cosul de cumparaturi, formularele de profil, modul cum sint completate si aprobate, modul cum arata un profil interior.

Am observat urmatoarele la magazinele online pe care le-am verificat:
Citește mai mult »Cosul, cum stati cu cosul de cumparaturi?

Vanzari de sezon si profit marit temporar

Cadouri craciunSimtul si nevoia de a cumpara produse sint cele mai accentuate in periada sarbatorilor. Indiferent care ar fi produsele, o sarbatoare e un motiv de a creste profitul ca magazin online.
Cumparatorii, chiar si cei mai sceptici, sint nevoiti sa cumpere (indiferent ca e offline sau online).

Cu alte cuvinte, magazinele online ar trebui sa fie pregatite si sa preintampine nevoia de a cumpara a vizitatorilor.

Sarbatorile romanesti

  • Mos Nicolae – 6 decembrie
  • Craciunul – 25 decembrie
  • Anul Nou – 31 decembrie
  • Sfantul Valentin, Ziua indragostitilor – 14 februarie
  • Dragobetele – 24 februarie
  • Martisor – 1 si 8 martie
  • Ziua femeilor – 8 martie
  • Pastele – aprilie-mai
  • Ziua Copilului – 1 iunie

Citește mai mult »Vanzari de sezon si profit marit temporar

Butoane si mesaje ce pot influenta finalizarea unei actiuni

Cos cumparaturiVorbeam in cateva posturi anterioare despre optimizarea mesajelor si sentimentele umane ce trebuiesc manipulate pentru a converti o reclama. Vorbeam in special de conversia reclamelor text, acum ma voi folosi de cateva explicatii pentru a vedea care sint mesajele ce pot influenta finalizarea unei actiuni intr-un magazin online.

Ipotetic, dupa ce ai creat o reclama Adwords cu un mesaj bun, potentialul client ajunge pe un landing page al unui magazin online.

Ce se intampla in continuare cu vizitatorul? Ce il ajuta sa actioneze sau sa abandoneze intentia initiala de a cumpara?
Citește mai mult »Butoane si mesaje ce pot influenta finalizarea unei actiuni