Evident, pentru ca mi-am facut user pe acele magazine online, am inceput sa primesc newslettere cu oferte pe care magazinele online si le promoveaza prin email marketing. Asa ca voi continua observatiile despre magazinele online, invocand mesajele pe care unele newslettere le afiseaza abonatilor proprii. Nu e vorba de oferte sau modul cum e facut newsletter-ul, ci despre disclamerul newsletter-ului si mesajul transmis abonatului.
Despre cum sint facute newsletterele, despre designul lor, despre timpul de trimitere, despre validare si altele ce tin de email marketing o sa va povesteasca in viitor Alex Volocaru, el e pe domeniul asta. 😀
OK, deci am primit niste newslettere de la cei care m-am abonat in trecut si am analizat unele mesaje care mie mi se par cam ciudate. Sper ca magazinele online sa nu fie deranjate de interpretarile mele, sint un simplu utilizator web care obisnuieste sa isi puna intrebari folositoare lor. Raspunsurile sint date de cei care au facut newsletterele si tot ei sint raspunzatori de modul in care percep userii un mesaj.
Incepem prin a spune ca nu am primit nici un mail de la magazinele online despre faptul ca m-am abonat la newsletterele lor, de fapt ceea ce am primit e ca urmare a inscrierii pe site. Sint doar 2-3 magazine online care m-au instiintat politicos ca am sau m-am abonat la newsletterul lor. Restul nu m-au anuntat nimic, ceea ce nu e chiar ok …abonarile la newslettere trebuiesc confirmate de catre utilizatori astfel incat sa se evite abonarile „prietenesti”.
Asa cum ziceam si in articolul despre cosul magazinelor online, unele actiuni ce ar trebui facute de magazinele online creaza confuzie, utilizatorii nu au controlul inregistrarii pe site, nu stiu daca sint inregistrati, nu primesc un mail de confirmare, etc.
Confuzia nu ajuta cu nimic magazinul online, dimpotriva. Dar cum in .ro multe lucruri se fac la intamplare si fara a se tine cont de utilizatori si comportamentul lor, nu ar trebui sa ne mire…poate doar sa ne starneasca indignare.
Ajungem si la disclamerele din newslettere, alte elemente de confuzie pentru utilizatori.
PcFun
Primiti acest mesaj in urma abonarii dvs pe site-ul nostru. Daca nu mai doriti sa primiti ofertele www.pcfun.ro sau www.electrofun.ro, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa accesati urmatorul link pentru dezabonare: Unsubscribe Link . Va multumim.
De ce sa te scuzi pentru ca eu am ales sa nu mai primesc ofertele respective? Ce neplaceri poate cauza un newsletter astfel incat sa iti ceri scuze? Cumva trimiteti mailuri si celor care nu au aderat la newsletter si considerati ca e ok sa evitati o neplacere folosind scuze?
Emag
Primiti acest mesaj in urma abonarii dvs pe site-ul nostru sau printr-un site partener. Daca nu mai doriti sa primiti mesaje de la noi sau considerati ca abonarea dvs s-a produs din greseala, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa va dezabonati. Va multumim.
Daca m-as inscrie pe un site partener ar trebui sa primesc un mail cu oferta comerciala de la Emag? Daca nu m-am inscris la Emag, de ce il primesc totusi? Partenerul nu e cumva un motiv de a trimite un mail la care un utilizator nu si-a dat acordul sa il primeasca? Iar scuze? Deci ceva nu e in regula cu ele din moment ce va cereti scuze pentru „neplacerile provocate”.
PC Garage
Primiti acest mesaj in urma inscrierii dumneavoastra pe site-ul www.pcgarage.ro sau pe un site partener.
Daca nu ati solicitat acest mesaj si considerati ca abonarea la newsletter-ul PC Garage s-a produs in urma unei erori, va puteti dezabona accesand contul dumneavoastra si debifand optiunea „newsletter”. De asemenea, va puteti dezabona folosind aceasta pagina.
Hmm, fara scuze dar cu parteneri. Totusi ceva mai hotarat si mai clar. Asta cu „s-a produs in urma unei erori” probabil face referire la „un site partener”.
MarketOnline
Primiti acest newsletter in calitate de client MarketOnline, o singura data pe luna, pentru a fi informat despre promotiile noastre.
Daca doriti sa nu mai primiti acest mail trimiteti cererea Dumneavoastra la adresa: ****@****.ro
E clar, nu? Scurt si la subiect.
FunGift
Asteptam cu interes sa raspundem la toate nelamuririle tale legate de magazinul nostru.
Scrie-ne intr-un reply la acest mesaj sau folosind formularul de contact disponibil pe site unde iti vom raspunde in cel mult 24 de ore. Telefoneaza-ne la 0*** *** ***. Profita de serviciul nostru fanatic de client support.
FunGift este marca inregistrata a SC FunGift SRLdaca doresti sa te dezbonezi de la acest newsletter si sa nu mai fii la curent cu ultimele noutati si oferte de pe FunGift.ro, click aici
Politicos, informativ, glumet chiar. Asta cu „serviciul nostru fanatic” e faina, iti da o stare de confort, oamenii sint serviabili.
Evomag
Primiti acest mesaj in urma abonarii dvs pe site-ul nostru sau printr-un site partener. Daca nu mai doriti sa primiti mesaje de la noi sau considerati ca abonarea dvs s-a produs din greseala, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa va dezabonati printr-un singur click aici! Va multumim.
Parca am mai vazut mesajul asta undeva….
Vexio
Acest newsletter este trimis de Vexio si a ajuns la tine pentru ca ai solicitat aceste informatii. In cazul in care furnizorul de servicii de Internet filtreaza email-urile primite, te rugam sa adaugi adresa *******@*****.ro in Address Book. Astfel te asiguri ca primesti constant si la timp newsletter-ul. Daca doresti sa ne contactezi, pentru sugestii sau pentru mai multe detalii, scrie-ne pe adresa *****@****.ro si vom citi cu atentie e-mail-ul tau.
Daca doresti sa nu mai primesti acest newsletter, te poti dezabona aici
Mesaj sfatuitor, ca sa zic asa, oamenii sint invatati cum sa primeasca mejarele corect …iar ei se asigura ca mesajul ajunge le abonati. Asta cu ” citi cu atentie e-mail-ul tau” iar denota atentia pentru informare si servicii.
Domo
Acest email NU este trimis nesolicitat. Adresa ta de mail, *****@*****.**, a fost inscrisa pentru newsletter la site-ul domo.ro .
Daca doresti sa nu mai primesti pe viitor astfel de emailuri, click aici pentru unsubscribe
Un mesaj e trimis nesolicitat pentru ca spune cel care il primeste, nu cel care il trimite. Daca mailul a fost pus de cineva spre abonare si nu s-a trimis condirmare de abonare, mailul e spam.
Daca mailul de abonare e trimis, atunci nu mai ai nevoie sa specifici lucrurile astea. Pleci de la premiza ca ceea ce faci nu e ok, dar crezi ca daca specifici ca nu e spam atunci lucrurile or sa fie asa cum vrei tu.
NOT.
Esal
Primiti acest mesaj in urma abonarii dvs. pe site-ul nostru sau printr-un site partener. Daca nu mai doriti sa primiti mesaje de la noi sau considerati ca abonarea dvs. s-a produs din greseala , va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa va dezabonati.
Parca am mai vazut forma asta de mesaj cu partenerii, scuzele si din „greseala”.
Pana la urma ce ar trebui sa contina un disclaimer din newsletter?
)1) Copyright
2) Un mesaj cu informatii de genul: ‘Ai primit acest mesaj pentru ca te-ai abonat la newsletterul *******l.ro cu adresa de email‘
3) Un mesaj/optiune de dezabonare instanta (click * aici pentru a te dezabona.’)
4) Un mesaj cu informatii despre adresa de pe care sint trimise mesajele
5) Mesaj si link spre Termeni de Folosire si Confidentialitate
Cu alte cuvinte scuzele sau erorile de trimitere nu lasa impresia unui disclaimer profesional, poate doar daca vrei sa iti justifici unele actiuni obscure.
El ar trebui sa contina lucruri care sa informeze userul despre modalitatile de dezabonare, informatii despre firma, metode de contact, trimiteri catre pagini cu informatii legale si faptul ca ceea ce acel email contine poate fi confidential – asta in cazul in care magazinele online au metode de fidelizare oferind reduceri propriilor abonati.
Newsletter-ul e o forma de continut ce ar trebui sa fie distribuita cu drepturi de autor specificate, ele in mod normal sint un privilegiu dat abonatilor.
Evident, si critica: in .ro mailurile sint doar forme de a informa si converti potentiali clienti (daca ai cumparat liste de emailuri) si nu metode de fidelizare, de oferte speciale acordate in mod privigeliat abonatilor care si-au dat acordul asupra primirii de astfel de emailuri cu caracter comercial.
Cateva lucriri interesante si aici http://www.abuse.ro/legislatie.
Unii doar copieaza footerul de la newsletter si gata nu este gandit.
Eu personal m-am saturat de sintaxa.
„Mesajul nu poate fi considerat spam, deoarece este conform cu prevederile CANSPAM Act/2003 si Legea nr. 365/2002, contine toate informatiile de contact ale expeditorului „
cand zici ca trebuie sa pui in disclaimer:
1) Copyright
vorbim de presa? pentru ca altfel nu prea isi are rostul, adica daca am primit nl-ul domo sa nu pot sa-i dau cu copy paste oferta de tv-uri prietenului meu sau sa o pun pe blog??? cred ca din potriva domo s-ar bucura….apoi stiu eu niste prieteni din iasi care ziceau ca la cum e legea la noi…nu prea tine asta cu, Copyright-ul 🙂
2) Un mesaj cu informatii de genul: ‘Ai primit acest mesaj pentru ca te-ai abonat la newsletterul *******l.ro cu adresa de email‘
cred de fapt ca ai vrut sa te referi la sursa abonarii si atunci in loc de te-ai abonat la newsletterul… ar fi corect sa zici te-ai abonat de pe site-ul x.
4) Un mesaj cu informatii despre adresa de pe care sint trimise mesajele
??? la ce foloseste asta???
Una peste alta din experienta iti spun ca sunt cel putin 3 cazuri in care este perfect justificata o exprimare de genul:”… sau considerati ca abonarea dvs s-a produs din greseala, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa va dezabonati. Va multumim.” (asta nu inseamna ca e cea mai indicata formulare)
legea cere un acord explicit, acordul explciti poate fi obtinut si prin mai multe mijloace…
succes.
@AndreiGeorgescu
2) Un mesaj cu informatii de genul: „Ai primit acest mesaj pentru ca te-ai abonat la newsletterul ‘CUSTOMER’ cu adresa de email ‘SUBSCRIBER EMAIL'”
– te-ai abonat pe siteul X (CUSTOMER) cu adresa de email Y (SUBSCRIBER EMAIL).
– sunt conturi care au FW (redirect) si mesajele (newsletterele) ajung pe alte adrese de email.
4) „Un mesaj cu informatii despre adresa de pe care sint trimise mesajele”
„??? la ce foloseste asta???”
– poate nu toti stiu ce este un FULL HEADER, sau cum se poate vizualiza sursa unui email… te-ai intrebat? daca nu… pentru asta se foloseste acest mesaj 🙂
– la accesarea subdomeniului news2.gruprc.ro… subscriberul va identifica un mesaj de privacy
ex: Toate newsletterele Cotidianul.ro sunt trimise de la * cotidianul@news2.gruprc.ro
„Una peste alta din experienta iti spun ca sunt cel putin 3 cazuri in care este perfect justificata o exprimare de genul:”… sau considerati ca abonarea dvs s-a produs din greseala, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa va dezabonati. Va multumim.” (asta nu inseamna ca e cea mai indicata formulare)”
dude… sper sa nu vorbesti serios, daca da… no comment 😐
bafta,
@AlexVolocaru
1. In cazul in care oferi pe email o oferta speciala abonatilor tai, e bine sa specifici ca ea e dedicata doar emailului si doar persoanei trimise.
Copyright-ul iti marcheaza ca fiind al tau continutul.
N-am idee ce prieteni ai tu in Iasi si ce discutii ati avut.
2. Deci, ai inteles la ce ma refeream 🙂
3. –
4. Pentru eventuale reclamatii, dar probabil in .ro nu exista asa ceva, userul trebuie sa inghita „experienta” oamenilor din firme.
Asta cu „greseala”, „ne cerem scuze”, „dintr-o eroare” sau „site-uri partenere” sint moduri „politicoase” de a ascunde spamul.
Daca ai face email markering cum trebuie nu ai avea nevoie de scuze.
Apoi, gandeste-te si la mesaj in sinte: iti ceri scuze ptr ca ma spamezi sau iti ceri scuze pentru ca am acceptat sa primesc mail?
Asta cu mai multe mijloace lasa loc de interpretari celor care fac rost de liste de emailuri romanesti.
Un sistem facut cum trebuie nu are nevoie de „mai multe mijloace” pentru a face rost de adrese de mail.
Spor
@Krumel cel cu copyright-ul este chiar aici 🙂
referitor la „Asta cu mai multe mijloace lasa loc de interpretari celor care fac rost de liste de emailuri romanesti.” nu e deloc asa, in cazul in care folosesti canale multiple de colectare a permisinuii (a nu se ingelege site-uri multimple), chiar poti spune ca faci marketing, si nu vb de cumparat db sau alte „smecherii”.
“ne cerem scuze” poata sa apara f bine si perfect justificat in cazul unui email de confirmare pt adresele colectate offline sau intr-un email de confirmare a unei comenzi etc in ambele cazuri poate intervenii mai multe erori umane care pot face ca emailul sa ajunga la o alta persoana decat cea care trebuia…si chiar stiu exemplul concret al unei persoane care tot primea emailuri de confirmare a comenzilor desi ea nu comanda nimic…pt ca cel care defapt comanda isi scrisese adresa gresita (si culmea adresa era confirmata…so it happends). Caz f des intalnit in cazul magazinelor online.
Asta pt ca, am crezut ca vb despre magazine online daca acum trecem pe publishing asa cum a trecut Alex, vb de altceava…de aia iti si zicea ca, chestia cu, copyright-ul in cazul magazinelor online nu isi are nici un sens, e ca si cum ti-ai taia singur craca sau vrei sa impresionezi.
Any way vedeti ca footer-ul exemplu a omis niste informatii cerute de absolut toate legislatiile, art.8 pct-ul 2.
Fungift e castigator de la distanta.
Daca au reusit si din disclamer sa face tool de branding, sunt buni.
Comentariile sunt închise.