Importanta sursei de conversie

sursa-trafic Am vazut zilele astea niste articole referitoare la conversiile prin/din marketingul afiliat, targetarea, CTR-ul campaniilor si plasament. Sint alte componente importante pentru o conversie profitabila necesara marketingului afiliat.

In .ro majoritatea trantesc reclamele si apoi asteapta conversii si bani. Apoi sa plang ca afilierea nu e precum Adsense-ul. Defapt, nici de Adsense nu sint prea multumiti, multi dintre ei nu situ de ce nu isi iau click-uri bune.

Ar fi multe de spus despre alte influente asupra unei conversii, dar azi as vrea sa vorbim despre sursa traficului si cum ea e importanta pentru conversii.

Se stie ca in .ro cel mai important e traficul, toti se lauda ca cat trafic au…se intrec in statistici comparative, se plang de modalitatile prin care unii sau altii obtin trafic. La Sibiu am avut o prezentare despre Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web in care incercam sa transmit un mesaj clar: traficul e important ca sursa si ca relevanta, nu ca volum.

Bloggerii sint cei mai interesati in .ro de marketingul afiliat, e o metoda de criza buna, Adsense-ul pare sa nu mai satisfaca. Dar pentru a acea click-uri bune, pe langa marimea reclamelor si plasamentul lor e important sa avem grija si de sursa traficului.

Surse importante de trafic, surse ce cresc conversie intr-un procent mult mai mare:

1. Google – traficul organic
Da, o cautare are sanse mari de a converti, daca site-ul e optimizat cum trebuie si are continutul potrivit. Se stie ca un procent mare de conversii e facut de traficul ce are ca sursa cautarile din Google.

Citeste si:  Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

2. Notorietatea – recomandare venita din partea unei surse cu autoritate
E important sa fii cunoscut, oferi incredere. In functie de “cunoscut”, notorietatea poate creste rata de conversie…oamenii au nevoie de recomandari venite din parte unor oameni apreciati.

3. Recomandarile prin link de pe surse relevante.
Un link venit de pe un site relevant pentru o pagina, poate crea o rata de conversie mare daca sursa e una din optiunile de mai sus (Google sau Notorietate).

Modul cum recomanzi cumpararea unui produs e la fel de important, dar despre asta intr-un alt articol (probabil pe un alt site).

4. Recomandarile prin messenger
Recomandarile pe messenger sint frecvente. E mult mai direct si mai usor sa dai un link pe messenger ca o recomandare. Recomandarea respectiva are sanse mari sa converteasca, ea fiind data de cate un apropriat ce a avut o experienta pozitiva.

5. Recomandarile prin mail
Complementar recomandarilor prin messenger, recomandarile prin mail se folosesc des intre persoane cunoscute si de incredere.

Tot aici s-ar include si campaniile facute prin newsletter, dar cu o singura conditie: sa fie facute cum trebuie.

Ce nu ajuta la conversie?

Citeste si:  De ce nu imi place newsletterul tau

1. Traficul generat artificial
Multi sint obisnuiti sa genereze sau sa recicleze (recircule) trafic prin diferite modalitati. Scopul principal e CPM-ul si cresterile in statistici.

Pentru conversiile prin marketing afiliat, traficul mult si prost nu e o solutie. In marketing afiliat, targetarea si nisarea primeaza. Sau asa ar trebui sa fie.

2. Mass mess-urile
E simplu sa arunci un link pe o lista de messenger, dar asta nu e o metoda buna de conversie. Multi sint deranjati de astfel de metode.

Scopul e sa recomanzi, nu sa deranjezi.

3. Twitturile si RT-urile
Ar putea parea ca Twitterul e o forma directa de a ajunge la un om, uneori asa e. Dar daca mesajul transmis nu e relevant celor care il privesc, traficul generat nu are nici o intentie de cumparare.

In general ceea ce tine de mass mess tine de curiozitate in mare masura si nu de intentie de cumparare.

Spre exemplu, cei din marketing fac marketing prin twitter prietenilor din marketing, cei care nu “cad” la astfel de metode…ei fiind din domeniul respectiv, deci “nu sint in tareget”.

Sursa de trafic e un element important pentru conversii si in marketingul afiliat e mai important de unde vine traficul si cum, decat cat de mult e.

One Comment

  1. Corect, canalul pe care a venit clientul este foarte important, daca am venit de pe nsite de manele sau de jocuri pentur copii nu cred ca voi cumpara bijuterii sau un ceas de firma, paote daor un Cd cu manele , dar nici din ala pentru ca de acolo de unde vine vizitatorul (site cu manele) muzica se ia prin Dc nu se cumpara

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *