Nimicul lui Krumel

Descrierile de produse – un factor decisiv in conversie?

Initial e un post pe care as fi vrut sa il scriu pe un alt blog pe care mai scriu, pur si simplu pentru ca e vorba de continut. Apoi m-am gandit ca pana ala urma ar trebui sa ma pun in locul unui cumparator online, textul despre care vom vorbi are influenta in mai multe zone. Asa ca m-am decis sa scriu aici.

Dupa cum v-ati dat seama din titlu, vorbim despre descrierea pe care un produs o afiseaza pe site. Articolul nu se adreseaza magazinelor online de IT&C si nici magazinelor mari, ci in special magazinelor mici si mijlocii pe zona de fashion (nu numai).

Zilele trecute am vazut pe un magazin online un produs ce ma interesa, 90% intentie de cumparare, toate sansele ca el sa fie cumparat. 10% tineau in special de faptul ca nu imi puteam da seama daca produsul e asa cum ma asteptam sau nu. Imaginile imi spuneau ca da, marimea era perfecta, la fel si culorile.

Motivul pentru care am ezitat sa cumpar produsul a fost descrierea slaba pe care o avea. Stiu, pare o prostie. Dar va asigur ca nu e. Descrierea “subtire” a facut ca cei 10% sa cantareasca mai mult decat cei 90%. Trebuia sa aflu mai multe, trebuia sa vad o descriere detaliata a produsului. De ce? Ptr ca si imaginile pot fi inselatoare, intotdeauna avem nevoie de o confirmare scrisa a asteptarilor noaste. E o chestie de psihic, un moft cu tragaci si cu recul.

De obicei, descrierile produselor de fashion se rezuma la descrieri de genul:

O descriere simpla, scurta, seaca, deloc creativa. Chiar daca descrierea contine unele informatii specifice destul de relevanta, descrierea nu e deloc creativa.

O alta descriere a unui produs ce nu necesita mai mult de un rand.

O descriere ceva mai creativa, dar nu indeajuns. Oricum e un pas.

Acest tip de descrieri nu ajuta si nu influenteaza vizitatorii in a cumpara un produs. In plus, dupa MayDay update, descrierile de produse ce sint unice si bine optimizate reusesc sa faca diferenta la cautarile in Google.

Long tailul e generat de descrieri si prin diversitatea de cuvinte cheie. Asta e partea de SEO.

Descrierile bogate in cuvinte cheie ajuta multe QS-ul pentru campaniile Adwords, ceea ce inseamna ca ptr unele cuvinte cheie BID-urile vor fi mai mici. Asta e partea de PPC.

Un vizitator ce e interesat de un produs isi creste intentia de cumparare citind informatii despre produs. Descrierile creative pot da idei si deci pot influenta vizitatorii. Asta e CRO.

In cazul in care magazinul online face marketing afiliat, descrierile de produs sint utile celor ce vor face recenziile. Ele pot ajuta afiliatii sa creeze recenzii care vor recomanda produsele.

Iar descrieriele, chiar tip recenzie, ce sint creative si bogate pot incanta vizitatorii transformandu-i in clienti fideli. Ce ar putea contine descrierile de tip recenzie? Sugestii, scenarii de folosire, lucruri care sa atinga un anumit tip de vizitatori. Asta e un aspect uman si face toti banii.

Evident, nu avem timp de asa ceva …cine e prost sa creeze descrieri unice pentru fiecare produs in parte? Totusi, pentru magazinele mici si mijlocii o descriere bine scrisa acopera si salveaza nevoie costisitoare.