Nimicul lui Krumel

Cursivitate butoanelor si obisnuinta umana

N-am mai scris de ceva timp pe blogul asta, Dany vad ca a postat doua articole bune. Cand ii mai vin idei sint sigur ca o sa o mai posteze.

Cele mai bune teste, observatii, experimente le fac in momentul in care din cand in cand mai arunc cate un ochi pe magazinele online romanesti. De obicei ma uit in ideea de a gasi solutii/inspiratie pentru rezolvarea unor probleme sau pur si simplu pentru a testa functionalitatile magazinelor online.

Incerc pe cat posibil sa observ lucruri care ar putea deranja sau intrerupe cursivitatea unei actiuni pe site-uri. O chestie misto, e ceea ce urmaza sa va arat. Sper ca designerii sa nu ma injure prea tare, pana la urma vorbim de obisnuinta, comportament de utilizatori si fericirea detinatorilor de magazine online (ROI).

Am luat magazinele online la mana si am punctat cu Photoshopul pozitia butonului de cumparare de pe pagina de produs si apoi am incercat sa vad cat de aproape coincide locul de pozitionare din pagina de finalizare comanda. Uite ce a iesit:

1. Emag:

Emag are o chestie ciudata, pe pagina de finalizare e scoasa in evidenta mai degraba pagina de “Ma intorc in magazin” si “Continua“, decat optiunea de finalizare …care e undeva jos. Chiar si logat, trebuie sa repui datele de livrare si in plus trebuie sa dai scroll pentru a finaliza. Ciudat, butonul e pus pe partea stanga.

Din obisnuinta oamenii accesand butoane online pe partea stanga, stiu ca acea optiune e pentru a te intoarce/ a reveni. Vezi bine, butonul “Ma intorc in magazin” e pus ai sus in aceeasi parte.

N-am idee cum arata contul daca as fi cumparat ceva deja, daca as mai fi fost nevoit sa completez iar datele.Mea culpa

2. MarketOnline:

Instinctual se potriveste bine…. Cred ca am omis sa specific, testul e facut doar pentru cumpararea unui singur produs, in cazul in care un vizitator cumpara mai multe produse, e posibil ca proximitatea si cursivitatea butoanelor sa difere.

3. PcGarage:

Si aici butoanele au cursivitate, nu neaparat prin pozitionare butonului, ci prin faptul ca butonul nu are continut in jurul lui si deci, e destul de usor sa il gasesti.

4. Vexio:

Aici, nu mai regasim butonul de finalizare pentru ca e vorba de 3 pasi necesari cumpararii. Ca si in cazul celor de la Emag, Vexio are in partea stanga un pas care spune “Pasul urmator”. E aceeasi senzatie de “inapoi inainte”.

O alta chestie ciudata e pop up-ul ce apare la cumparare si optiunile lui. Cea mai ciudata si confusa e “Continuati cumparaturile“. In sine, mesajul asta iti sugereaza faptul ca poti inainta, merge mai departe facand cumparaturi. Daca o sa il accesati, o sa vedeti ca nu se inampla nimic. Cu alte cuvinte continuarea genereaza o actiune statica.

Ca text si sugerare de actiune, mesajul e corect. Ca stare, odata ce accesezi optiune, traiesti cu impresia ca defapt nu intaintezi (continuand cumpararea), ci stai pe loc. Ciudat si interesant in acelasi timp.

Asta e partea intai, mai am analizate niste magazine online … pentru a nu va plictisi, le voi posta intr-un alt articol.