In general, cand se porneste o discute despre comportamentul utilizatorilor toti stim ce si cum trebuie facut. In special cei care fac webdesign si SEO.
Toti stim si cunoastem comportamentul unui utilizator intr-un caz dat.
Stim ca:
- un utilizator verifica in special informatia „acoperita” de monitor si ca niciodata nu da scroll down sa citeasca informatia din josul paginii;
- un utilizator incepe „scanarea” unei pagini in functie de imaginile afisate, titluri, spatii sau „atractii” in flash;
- un utilizator e atras de elementele mari ale unei pagini si de cele care „deranjeaza” vizual prin flash-uri;
- un utilizator nu navigheaza mai mult de 1-3 pagini pe un site;
Mergand pe aceste bine cunoscute principii, tind sa cred ca avem „prejudecati” fata de ei. De ce?
- Pentru ca un utilizator care nu face toate lucrurile aste, nu trebuie ignorat.
- Pentru ca un site nu e facut strict dupa aceste principii, ci doar le foloseste pentru o functionabilitate mai „productiva”.
- Pentru ca userii pot fi catelogati in functie de interesele de accesare ale unui site si de nivelul de cunostinte web.
- Pentru ca folosind aceste principii generale, omitem „minirotatea”; acei useri care contrar principiilor de comportament obisnnuiesc sa faca lucruri pe care alti useri nu le fac.
- Pentru ca astfel, ignoram userii ce manifesta un comportament „avansat” fata de ceea ce cunoastem.
Dupa toate astea, apare intrebarea fireasca: traficul fidel, ce facem cu el?
Un exemplu de comportament al utilizatorului roman: diacriticile, cautarile in motoarele de cautare si rezultatele optimizate pentru aceste cautari.
Faptul ca userii „majoritari” au un comportament deja definit nu inseamna ca userii „fideli” ar trebui ignorati.
A scrie sau nu cu diacritice ar trebui sa fie o optiune personala si nu un fapt generat de lipsa unor instrumente tehnice….. si in nici un caz din cauza rezultatelor la cautari.
De ce nu cauta sau scriu userii cu diacritice?
Simplu, nivelul lor de cunostinte in IT nu contin „smecherii” legat de schimbarea limbii unei tastaturi, plus comoditate in scriere.
Cum poti scrie cu diacritice?
Simplu… inveti cum sa scrii cu diacritice în Windows XP sau folosesti acest convertor online de diacritice.
De ce nu ies unele site-uri la cautarile cu diacritice… sau cu discritice la cele fara?
Pentru ca link-urile care sustin site-urile respective pe anumite cuvinte cheie, nu au ca anchor text (titlu in directoare) diacritice.
masini .vs masini; pasti .vs pasti… si exemplele pot continua.
Site-urile nu ofera continut cu diacritice ceea ce face ca numarul de rezultate sa fie mai mare la o cautare decat pentru cele fara.
Deci nu optimizarea pentru un site cu diacritice ar fi o problema, ci faptul ca nu obisnuim sa folosim diacritice.
Designul site-ului si modalitatea de navigare pe meniurile unui site, lasa o amprenta importanta asupra unui utilizator.
Meniu pe stanga?, meniu pe dreapta?, sus?
Continutul? aliniat la stanga? centrat? cu multe paragrafe? cu imagini?
Imagini mari? mici? Gif-uri?, PNG-uri?
Css? tabele?
Pentru webmasteri doar cateva resurse:
Interface Research; ClickTale Blog, The Fold is An Unnecessary Design Limitation.
Un alt mod de a intelege „pe viu” comportamentul propriilor vizitatori, e folosirea de heat map tool. Nu o sa fac referiri la anumite firme pentru ca gusturile nu se discuta.
Folositi astfel de tool-uri pentru a observa comportamentul utilizatorilor pe site-uri. Astfel puteti imbunatati navigarea sau monetizarea site-ului.
Trebuie sa aveti timp, rabdare si vointa.
Va astept cu alte tips-uri si unelte utile pentru a evalua comportamentul propriilor vizitatori. 🙂
Legat si nu prea legat de asta, citisem zilele trecute despre faptul ca google foloseste semantica ( vorbim despre limba engleza doar pana acum ), insa nu stiu pana la nivel s-a mers. Ar fi interesant sa avem aceeasi chestie si pentru diacritice
as propune „Comportamentul utilizatorului care se aboneaza la feed-ul meu”
E un subiect de studiu, add.
Ai rabdare, te rog. 😀
Semantica e deja folosita. Doar ca site-urile nu au in spate link-uri care sa sustina un cuvant cu diacritice.
Semantica e nucleul de baza pentru versiunile regionale ale motoarelor de cautare.
Da, omu a spus ce gandeste. E ok comunitatea ( chiar sunt asa de insistent ? …nu am mai zis nimic de ceva vreme ) si daca lasa pe altcineva sa scrie despre chestia asta e ok. Diferenta dintre semantics care se foloseste si exemplul oferit acolo e destul de mare. E o modificare „consistenta”, spun eu.
ideea e ca duce aproape de asta si in viitor astept modificari si la google.ro
Continui sa cred ca google.com si google.co.uk sunt mai avansate dpdv al semantics si asta face diferenta pentru mai multe cautari. Exemplul cu dialling sau dialing si altele de acelasi fel fac diferenta. Si in RO nu inseamna doar a da telefon, inseamna si altele, insa asa cum am spus si pe privat, sunt unele chestii care ( cred – si e doar parerea mea ) ca fac diferenta.
Si am mai spus ca sunt unele domenii unde forumurile pur si simplu au avantaje din faptul ca se folosesc des mai multe feluri de discutie. Inca o data spun, nu e nimic testat, nu e nimic sigur. Sunt doar pareri si presupuneri personale, nu am resursele si timpul necesar in perioada asta sa fac teste, insa consider e ca un punct de vedere interesant.
Am ajuns in momentul in care documentatia nu prea mai e de ajuns. Stirile lasate de G sa apara nu sunt chiar ceea ce isi doreste un SEO iar chestiile vechi sunt in mare depasite. Foarte putine mai au valoarea reala si nu vorbim aici despre vorbarie goala.
Cam atat azi, astept si alte articole Krumel 🙂
Krumel ca sa intelegi mai bine la ce ma refer urmareste threadul asta . E putin mai avansat decat semantics la care cred eu ca te gandesti acum.
De ce crezi ca nu stiu la ce te referi.
Apropo de threadul ala:
M-ai innebunit cu forumul ala…..
Nu vorbesc de ceea ce postezi aici, ci de ceea ce discutam pe privat.
Eu cred ca din moment ce a reusit sa isi dea seama care sint cuvintele gresite la cautari sau care sint cele mai cautate si mai corecte cautari, google face si o semantica…doar ca fiind sectiune regionala si neimportanta in Google…la noi se observa mai rar.
Ar trebui ca cei care folosesc google.md sa aiba aceasta semantica, echivalentele de fraze patand fi testate acolo. Dar ma indoiesc ca sint afisate.
Nu poti avea semantica pentru „a suna” cu „a da telefon” pentru ca in limba romana a suna nu inseamna numai faptul de a da telefon.
In semantica englezeasca, ca fraza, comparativ cu frazele americanesti..distinctia poate fi facuta.
Google daca nu ar avea un lexic si nu ar „sti” semantica limbii noastre (cat de cat) nu ar afisa rezultate „related”.
Oricum subiectul postului meu era altul, semantica fiind putin cunoscuta si folosita in .ro
Oricum mersi pentru discutie. O sa fac un post special ptr. asa ceva.
Deacord, nu am negat asta. Netul are ca limba nativa engleza, e normal ca la ei sa se faca diferenta.
Nu cred ca Google avantajeaza unele site-uri, sint pur si simplu criterii specifice de semantica, familie de cuvinte, intelesuri intre 2 limbi…iar site-urile respective se intampla sa aibe o relevanta mai mare la unele cautari.
Sint multe criterii semantice de care google tine cont pentru o anumita cautare.
Trebuiesc facute teste sau documentat in amanuntit.
bun articol. ai pus punctul pe i!! asa trebuie sa gandeasca un marketar…
Comentariile sunt închise.