Ce ar trebui sa faca un vizitator pe un magazin online?

Un titlul stupid ptr cei mai multi, raspunsul e simplu: sa cumpere. Cred ca asta ar fi raspunsul ideal pe care multi l-ar oferi, toti stim de ce ajung vizitatorii pe un magazin online. Probabil pe un magazin offline, el ar trebui sa probeze, sa atinga, sa se sfatuiasca sau sa ceara informatii si sa cumpere.

Pe cat de stupida cam pe atat de interesanta intrebarea, ptr ca un vizitator nu ajunge pe site doar ca sa cumpere. Asteptarile noastre tin de a cumpara, ale vizitatorilor nu tin tot timpul de a cumpara produse …

Multi vin doar sa compare preturi, altii din inertia accesarii primului rezultat la o cautare, destui pentru ca sint adusi pe site prin diferite alte metode: PPC sau SM.

Tot acest trafic care nu converteste e considerat de multi ca fiind inutil sau un esec al campaniilor pe care le fac. Inutil nu e si voi dezvolta problema. Esec e, ptr ca asa cum veti vedea … vizitatorii care nu cumpara trebuie sa faca ceva pe site.

Un vizitator care nu cumpara ceva pe site ar putea sa:

1. Se inscrie la Newsletter. Trebuie sa stii sa il faci sa se inscrie, motivele pentru care ar face asta ar fi ofertele speciale de pe NL. Nu e domeniul meu de activitate, dar vizitatorii pot fi interesati de newsletter daca li se ofera lucruri care sa le foloseasca (a nu se intelege ca trebuie sa pui tot site-ul in newsletter).

Citeste si:  Continut duplicat prin distribuire generala

2. Sa ofere usor feedback privind serviciile sau produsele pe care le-au cumparat sau folosit deja. E destul de simplu si instinctiv, un vizitator ce a folosit deja un serviciu sau un produs poate oferi feedback.

Feedback-ul poate fi “preluat” prin diferite optiuni pe site. Voturile date unui produs, comentariile sau chiar deja obisnuita optiune de “Like” de pe Facebook poate fi obtinuta pentru a “stoarce” feedback-ul vizitatorilor. Cel mai usor lucru e sa dai “Like” la un produs, nu necesita nici un efort. E deajuns sa pui o optiune de “Like” pe produse si o sa acaperezi tot ce inseamna feedback pozitiv, fara a-l include pe cel negativ.

Acest feedback poate fi folosit pentru a influenta mai departe alti vizitatori cu intentie slaba de cumparare. “Cele mai vandute produse”, “cele mai apreciate produse”, “produse ce au cel mai bun feedback”, “ultimile produse apreciate pe site” sint sectiuni ce nu ar trebui sa lipseasca din magazinele online.

3. Sa ofere informatii despre ei. Optiunile de monitorizare si tracking a vizitatorilor nu ofera (in Romania cel putin) informatii despre vizitatori. Aceste informatii trebuiesc “culese” de la vizitatori. Cati ani au, de ce sex, ce situatie financiara au, ce nivel de educatie, oricare alt tip de informatii ce ar face mai clara tipologia vizitatorilor.

Citeste si:  Comportamentul utilizatorului - de ignorat?

E simplu sa creezi un chestionar cu un set de intrebari de genul acesta. Oamenii vor oferi raspunsuri, nu uitati ca e foarte usor si interesant sa raspunsi la un simplu chestionar. Multi dintrei ei vor sa dea aceste informatii, trebuie doar gasita calea prin care ele sa fie “culese”.

Nu e nevoie sa le intrerupi activitatea cu popup-uri pentru a raspunde la o intrebare sau un set de intrebari. Intreruperea unei activitati enerveaza, oamenii nu au venit in mod special sa voteze si nici nu apreciaza astfel de actiuni. O simpla sectiune in site cu optiuni de votare e mai mult decat necesar.

Rostul acestor metode e sa implice vizitatorii in a face “ceva” pe site, orice ar putea sa ofere feedback sau informatii despre preferintele lor. Aceste preferinte pot fi folosite in scop comercial pentru alti vizitatori.

Ce alte informatii am putea “colecta” de la vizitatorii unui magazin online?

3 Comments

  1. Prin intermediul chestionarelor poti vedea ce produse isi doresc vizitatorii, daca acestia sunt multumiti de prezentarea produselor pe site, daca intentioneaza sau nu sa cumpere pe viitor un astfel de produs.
    Nu cred ca ar dauna o zona pentru sugestii din partea vizitatorilor, iar cine da o sugestie buna poate primi un cupon de reducere.

    Reply

  2. cati vizitatori sunt dispusi sa isi ofere datele? sau sa dea informatii despre ce le place/ce vor, etc? eu mereu m-am ferit de divulgarea prea multor date personale caci am avut de suferit!

    Reply

  3. Florin, nu e vorba de date persoanle, ci doar de date ce tin de preferinte, de experienta lor, de statutul lor. Nimic personal ca date, doar sub forma generalizata.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *