X

10 sigle ce influenteaza vizitatorii pe un magazin online

In articole mai vechi am discutat despre manipularea psihologica pozitiva prin diferite metode vizuale si optiuni/functionalitati ce ar trebui sa existe cam pe orice magazin online.

Sint cateva lucruri cunoscute in privinta vizitatorilor, ele sint generale si se aplica si pe .ro: vizitatorii, in general, nu obisnuiesc sa citeasca, ci sa scaneze; unui vizitator ii trebuie in jur de 3-7 secunde sa se hotarasca daca ramane pe o anumita pagina, in functie de informatiile care il atrag, perioada se mareste.

Avand in vedere ca obisnuim sa scanam si ne lasam influentati de lucruri care ne sar usor in ochi, poate ar trebui sa prioritizam elementele grafice si informale pe care le oferim. Astfel generam incredere vizitatorilor si ii informam foarte usor. E mai simplu sa vezi o imagine si sa intelegi un mesaj, decat sa citesti un text (care de cele mai multe ori e greoi si prost afisat).

Intr-un articol anterior vorbeam despre elemente de securitate si incredere pe un magazin online si sugeram folosirea lor ca mod de a influenta vizitatorii. Acum, aceste sigle au rolul de a informa in timp scurt si de a da incredere.

Tipuri de sigle ce pot influenta si informa vizitatorii.

1. Livrarea/transportul – diponibilitatea de a transporta produsele si conditiile impuse;
2. Garantii ale produselor oferite;
3. Exclusivitati privind produsele;
4. Specificatii de produs si producator;
5. Conditii de returnare produse;
6. Oferte speciale, reduceri, promotii;
7. Eticheta deja existenta in offline privind performanta produsului;
8. Optiunea de Service al produselor;
9. Modalitati de plata;
10 . ..

Astea ar fi doar cateva meniri ale siglelor pe care magazinele online romanesti le pot folosi pentru a informa vizitatorii. Bine, nu sint 10, ci 9. Am mintit ptr ca vreau sa va ganditi si voi la alte utilizari ale acestor sigle. In functie de magazin online siglele pot fi diferite, reprezentand scopuri si atuuri diferite.

In practica avem urmatoarele sigle pe magazine online romanesti.

Am adunat o serie de sigle pe care le stiam sau pe care le-am recomandat spre folosinta. Cred ca daca ar fi sa va uitati per anasamblu pe ele va puteti da seama usor ce mesaje transmit.







Vizual sint sigur ca ele v-au transmis mesajele clare pe care un vizitator ar avea nevoie pentru a se hotara daca ramane pe site sau nu; daca cumpara un produs sau nu.

Partea interesanta e ca ele trebuie doar sa transmita niste mesaje pe care un vizitator se asteapta sa le gaseasca pe site, in functie de creativitate siglele pot transmite mesaje mai mult sau mai putin convingatoare. Optiunile, atuurile pe care le oferiti pot fi exprimate vizual prin sigle.

Cu cat mai unice, cu cat mai atractive, cu cat mai bine plasate, cu atat mai multe sanse ca vizitatorii sa perceapa un mesaj mult mai rapid decat daca ar fi in format text. Asta nu impune faptul ca n-ar trebui sa existe versiunile text.

Acum, cautati un designer si folositi siglele pentru a influenta si a da incredere. 🙂

Krumel:

View Comments (1)

  • Sunt affiliate marketer de felul meu si am implementat cu succes ceea ce spui aici. 

    Cand eram pe la inceput si cream pagini de promovare a produselor, linkam pur si simplu prin imaginea produsului si rezultatele erau cel mult mediocre.

    De indata ce am inceput sa folosesc "sigle" pentru acele imagini am observat o crestere destul de mare a CTR-ului si a vanzarilor.

    Mi-a luat cam mult ce-i drept sa ma obisnuiesc cu Photoshop-ul sa imi creez propriile "portite", dar a meritat ca idee sa mai adaug cate o sigla gen "Secure Order" sau mici imagini ce prezinta feature-uri ale unor produse ( din alea cu "Full HD 1080p" sau "120 Hz" refresh )

    Functioneaza de minune daca stii unde sa le amplasezi. Ideea e sa nu incarci pagina cu ele, ca arata kitch. Scopul lor e de a dobandi increderea potentialului cumparator, nu de a inflori pagina :)