Am mai scris despre analizele avansate folosind Tableau Software atunci cand a fost vorba de a analiza un istoric al IBL-urilor ptr ca SEO inseamna mai mult decat cuvinte cheie si volume de IBL-uri. Inseamna observatii, strategii, a lucra pe termen lung si a aduce profit din traficul organic.
Pe contul personal de Facebook, care nu e public, postez de ceva timp imagini cu analize din Google Analytics prelucrate in Tableau Software. Motiv ptr care am zis sa public si pe blogul personal cateva screen-uri cu diferite analize privind comportamentul utilizatorilor bazandu-ma pe date din Google Analytics.
In Romania sint foarte multe lucruri care se fac dupa ureche sau din inertie. Lucrurile merg si asa ptr ca altii le fac si deci merg mai la toti. In plus, e destul de dificil sa creezi campanii pentru segmente specifice, ptr multi numarul de vizitatori si numarul de conversii sint unicele KPI care conteaza. Dar pe cat de dificil pe atat de profitabil…
Dar daca vrei sa te diferentiezi intr-o piata ai nevoie de analize specifice, amanuntite, segmentari demografice, filtrari, astfel incat informatiile pe care le ai despre utilizatori si comportamentul lor sa determine o practica mai buna si mai profitabila in ceea ce numim „marketing”.
Fara a lungi vorba scrisul, am sa postez cateva imagini de analize ce se pot face folosind cele 2 unelte de analiza. Motivul ptr care Google Analytics nu e indeajuns tinde de faptul ca GA e o unealta de consum general, cantitativ si nu una de analiza detaliata, calitativa. Asta nu inseamna ca in Google Analytics nu gasiti informatii utile, problema apare in momentul in care vrei mai mult, ptr ca stii ce vrei…
In GA aveti optiunea de a vedea providerul vizitatorilor. Desi majoritate vizitelor sint facute de provideri mari, clasici, sint vizite facute de pe privideri mai „speciali”.
In exemplul de mai sus am structurat din lista de provideri pe cei ce apartin unor banci. E de la sine inteles de ce i-am filtrat, dar sa vedem ce putem afla despre ei.
Culorile reprezinta categoriile de produse pe care din care au cumparat in functie de cantitate, comenzile unice si valoarea lor. In foarte scurt timp am aflat ce au cumparat functionarii acestor banci, din ce categorii, ce valoare si ce cantitati. Aveti idei cam ce campanii de marketing se pot dezvolta de aici? 🙂
Hai sa vedem informatii in functie de sexul (gender ptr Google) vizitatorilor. Toate screen-urile se refera doar la vizitatori ce au generat un lead sau o conversie pe site.
Am structurat valoarea vanzarilor in functie de categorii si sexul celor care au generat tranzactii. Analiza am facut-o procentual ptr a vedea in mare cam cine si ce cumpara. In functie de nisa ponderea difera. Am descoperit ca, desi nu ne asteptam, femeile au generat vanzari cu valoare mari intr-o anumita categorie care era predominant barbateasca. Ce inseamna asta ptr un marketer? 🙂
Ne-am gandit apoi ca ar fi bine sa localizam vizitatorii care cumpara in functie de valoare si de sex. Ne-a luat maxim 1 minut sa aflam lucrurile astea.
Bazat pe aceste informatii deja stim cam cum ar trebui sa facem strategiile de marketing privind orasele, sexul vizitatorilor dar cel mai important valoarea vanzarilor.
Am facut si o harta ptr a vedea procentual lucrurile de mai sus. Ne putem face o imagine mult mai buna in privinta regiunilor. Evident putem structura vizual doar pe regiuni si nu doar pe orase, dar nu o sa mai postez imaginea ptr regiuni pentru ca ne lungim.
Foarte usor am descoperit ca in Arad sint vanzari mult mai bune ptr femei, trebuie doar sa ne dam seama ce categorii, daca sint volume necesare si apoi sa luam decizii in privinta unei campanii specifice pentru ele.
Ne-am gandit apoi sa strucutam vizitele in functie de tipul lor (noi sau reveniti) dar si dupa sexul lor (barbati sau femei). Am aflat destul de multe lucruri intersante, acum stim care e urmatorul pas in privinta marketingului si nu numai…
Le-am structurat si pe ore in functie de valoarea lor si sexul persoanelor care au cumparat. Lucrurile sint mult mai clare acum.
Tableau Software ofera optiunea de a crea din sheet-uri dashboard-uri interactive. Asta inseamna ca fiecare segment analizat poate fi detaliat astfel incat sa ne dam seama in amanunt ce fac vizitatorii, de unde sint, ce tipuri de categorii au cumparat.
Imediat am aflat in ce orase se prefera unele categorii de produse, valoare tranzactiilor facute plus multe altele care nu sint expuse in acest screen.
Nu in ultimul rand, am structurat procentual valoarea vanzarilor in functie tipul vizitei in functie de oras.
Stim acum in ce orase vizitatorii noi cumpara la prima vizita dar si pe cei loiali in procente.
Si bonus, am structurat ziua in functie de orele de program presupuse ptr a vedea cand cumpara oamenii: de la birou, de acasa, in pauza de masa, seara?
In cazul de fata am structurat datele pentru cei din Bucuresti ptr a afla cam cand obisnuiesc ei sa cumpere.
In functie de nise, in functie de tipul de vizitatori si de produse/servicii, in functie de sursele de trafic plus alti factori care trebuiesc luati in calcul ar trebui sa va puteti da seama de comportamentul vizitatorilor, oportunitatea de a vinde sau modul cum ar trebui facute campaniile.
Cel mai important lucru pe care veti reusi sa il faceti facand o astfel de analiza e sa va cunoasteti clientii, lucru care in Romania se intampla rar. De aici puteti genera decizii si strategii privind vizitatorii dupa tip si sex, tipul de produse si oportunitatea de a vinde, mesajul cu care va adresati etc.