Dupa ce, in mare parte, am aflat cuvintele cheie (not provided) care convertesc ar fi momentul sa impartim conversiile dupa alte criterii. Detinatorii de magazine online isi pot masura forta brandului urmarind conversiile venite dupa cuvintele cheie specifice brandului. De asemenea, e ok sa urmareasca si conversiile organice venite de pe cuvintele cheie non brand ptr a vedea ponderea lor si a sti daca brandul are putere de vanzare sau nu.
Ca si in articolul anterior vom folosi din sectiunea Conversions optiunea Multi Channels Funnels pentru a crea canalele speciale. Eu le-am impartit in felul urmator:
- Organic Search (not provided)
- Organic Search Brand Head
- Organic Non-Branded Long Tail
- Organic Branded Long Tail
- Organic Non Branded Head
In plus, am adaugat si alte motoare de cautare care genereaza vanzari, le vedeti in imaginea de mai jos structurate:
Cu ocazia asta veti vedea ca sint si alte motoare de cautare care genereaza vanzari, nu la fel de multe precum cele generate de cautarile din Google dar care identifica un compotament: unii oameni folosesc si alte motoare de cautare in Romania.
Evident, grupul (not provided) genereaza cele mai multe vanzari, acolo putem doar banui in functie de landing page cam ce cuvinte cheie ar fi. Nu uitati ca aici sint incluse si cele de brand, deci e posibil ca evaluarea brandului sa nu fie reala din acest channel. Corelat cu channelul din articolul anterior puteti evalua puterea brandului ptr cuvintele (not provided).
Structurarea dupa Head si Long tail va evidentiaza modul cum oamenii obisnuiesc sa caute (selectand Secondary Dimensions: Keywords) dar si ponderea conversiilor dupa aceste criterii. In Top Conversion Paths puteti vedea mult mai bine comportamentul celor care au cumparat, vedeti si sursele de trafic care au asistat sau au generat direct conversii.
In functie de cunostintele de SEO si Analytics puteti dezvolta astfel de canale pentru a vedea cat mai detaliat tipul de cautari care genereaza conversii.