5 Realtime Dashboards din Google Analytics pentru curiosi

tv girl

Pentru testari, pentru a urmari comportamente, pentru a vedea performante rapide, ptr a lua unele decizii puteti folosi Google Analytics Realtime Dashboards. Trebuie sa recunosc ca e un mod destul de distractiv de a te uita precum “curca-n lemne” peste niste date pe care unii nu le inteleg asa usor.

Nu sint sigur ca asta a fost scopul celor de la Google dar utilizarea lor e interesanta si distractiva. Dependentii de informatii in timp real/rapid isi pot satisface “viciul” folosind niste panouri destul de explicative. Cei mai experimentati stiu la ce sa le foloseasca.

Am 5 dashboards ce evidentiaza date ale vizitatorilor activi structurate pe cateva interese, tinand cont si de optiunile/limitarile oferite de cei de la Google.

1. Realtime Overview Dashboard – e un dashboard general ce contine informatii privind visitors type (ii imparte in vizitatori noi sau reveniti), mediul din care au venit (poate fi inlocuit cu sursa), Top Pages (by URL) si Top Pages (By Title) ptr a vedea cele mai multe accesari de pagini in timp real, vizualizari ale paginilor la 60 de secunde sau jumatate de ora dar si o comparatie intre noi si veniti dupa medium (sau sursa daca preferati).

Realtime_Overview_Dashboard

2. Realtime Geographic Dashboard – dashboard cu o caracteristica specifica, geografica, prin care puteti vedea in timp real orasele principale ce trimit vizitatori, cati sint noi sau reveniti, un top al oraselor si al tarilor de provenienta a vizitatorilor, o harta in timp real (care aparent nu mai merge – la mine cel putin) dar si un trend de activitate privind vizualizarile de pagini.

Citeste si:  De ce nu imi place newsletterul tau

Realtime-Geographic-Dashboa

3. Realtime Channels Dashboard – dashboard structurat pe principalele canale de trafic, dupa mediu si nu dupa sursa. Se pot face si dupa surse dar probabil ca in functie de site si de numarul de surse un astfel de dashboard poate fi util sau nu.

Realtime-Channels-Dashboard

4. Realtime Social Dashboard – evident un dashboard ptr dependentii de social media. Cam aceleasi statistici, doar ca sortate dupa sursele social media. La ora la care am facut screenul nu erau vizitatori din retelele sociale, de obicei vizitatorii nu sint atat de matinali. 🙂

Realtime-Social-Dashboard

5. Realtime Top Content Dashboard – top pagini vizitate in acel moment in functie de mediu, sursa sau tip de vizitatori. Foarte util ptr a vedea cele mai populare pagini ale site-ului in acel moment.

Realtime-Top-Content-Dashbo

Bonus
Realtime Overview Dashboard 2 – un dashboard ceva mai avansat si mai specific axat pe zona device-urilor mobile, sistemelor de operare, browserelor folosite dar si a brandurilor mobile ce acceseaza site-ul in acel moment.

Citeste si:  Segmentarea de piata - etapa din crearea unei persona

Realtime-Overview-Dashboard-mobile

Toate cele de mai sus sint usor de personalizat, e indicat sa setati fiecare Widget ptr a avea date cat mai apropiat de ceea ce se intampla in acel moment si conform specificului fiecarul site in parte.

La origine dashboard-urile de mai sus nu sint facute de mine, eu doar am personalizat sau adaugat unele lucruri ptr a crea panouri mai detaliate, mai specifice. Tot ceea ce trebuie sa faceti e sa le adaugati in propriul cont prin accesarea link-urilor de mai sus si selectarea conturilor dorite. Apoi le puteti vedea in sectiunea specifica, prima optiune din meniul din stanga.

Daca aveti alte dash-uri interesante va rog sa le postati, sint curios ce alte versiuni exista.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *