Unde si cum plasezi reclamele Adwords?

Cred ca pe .ro problema cea mai mare pentru reclamele Adwords pe continut e sa iti plasezi reclama pe site-uri care sint asemanatoare domeniului de activitate pe care il tratezi si modul cum reusesti sa le plasezi.

Nu are rost sa irosesti un buget la intamplare pe site-uri care doar ti-l micsoreaza fara nici un folos. Sint solutii sa iti plasezi reclamele pe site-uri ce ofera continut bun pentru domeniul pe care il tratezi. Nu e mare lucru, eu am descoperit cel putin 3 metode.

Google Adwords 1. Adwords Placement Tool pe engleza.
Daca ai contul de Adwords setat in limba romana nu ai sanse sa poti folosi aceasta unealta de plasare decat ca plasare pe un link deja cunoscut. Despre optiunea asta vorbim in celelalte doua metode.

Totusi, contul de Adwords poate oferi o solutie pentru optiunea de Placement Tool pentru cautarile si site-urile romanesti. Cu o marja de eroare, dar e posibil.

Daca ai contul in limba romana si vrei sa te folosesti de facilitatile pe care le ofera Placement Tool ar trebui sa mergi si sa iti schimbi limba contului. Mergi in “Contul meu > Preferinţe de cont > Preferinţe de limbă şi număr“. Aici editezi doar la “În ce limbă doriţi să vedeţi mesajele atunci când folosiţi AdWords?“, in “Engleza” si salvezi.

Imediat contul e in limba engleza. Mergi si seteaza campania pe Romania si Moldova ca tari in care reclama o sa se afiseze. Rezumi astfel rezultatele doar la site-uri relevante.

Acum trebuie sa ajung la tool urmand calea: “Campaign Summary > Campanie > Grup cuvinte cheie > Placement Tool“. Am pus in romana pentru ca numele campaniilor difera, la fel si numele grupurilor de cuvinte cheie.

Citeste si:  Plata per click sau pay per click

Acum doar bifeaza “Describe topics“, pune cuvintele cheie (cred ca e indicat sa faci mai multe teste cu cate un cuvant cheie sau un grup de cuvinte cheie) si apoi click pe “Get Available Placements“.

Or sa apara niste rezultate, marea lor majoritate in engleza, dar din ele se strecoara si romanesti. De obicei in coada listei apar si cele romanesti. Mergi pe ele, verifica daca sint ceea ce iti trebuie si salveaza link-urile intr-un fisier text.
Optiunile de “Ad Formats” si “Impressions per day” iti pot da o idee despre site-ul in care o sa plasezi reclama. Postreaza-le pe toate si fa note specifice despre ele, o sa le folosesti mai tarziu.

***

DMOZ 2. DMOZ
Desigur, DMOZ e un director mult ravnit pentru autoritatea lui, nu neaparat pentru ca Google ar prelua datele de la DMOZ, ci pentru ca acest director web a fost creat sa catalogheze continut si nu site-uri web. Multi nu stiu asta sau omit, ei cred ca DMOZ e bun doar de IBL-uri.

DMOZ nu e bun numai de IBL-uri, tocmai prin faptul ca el catalogheaza continut arata defapt potentialul lui. DMOZ ofera celor mai avansati, ca educatie web si inteligenta, o resursa foarte buna de parteneriat.

Da, parteneriat intre site-uri ce trateaza aceleasi subiecte, acelasi domeiu de activitate sau afaceri. E simplu, mergi in DMOZ in sectiunea World/Română alege o categorie care exprima domeniul pe care il trateaza site-ul tau si verifica site-urile.

Sint sigur ca o sa gasesti site-uri are afiseaza reclame Adsense pe pagini. Deci acolo e loc. 😀
La fel, pune in lista de link-uri adunate din Adwords.

***

Trafic.ro3. Trafic.ro
O unealta foarte buna pentru PPC, pacat ca nu se ridica la nivelul celor dinafara. E bun si atat, mai bine decat deloc. Un loc important al web-ului romanesc, aduna multe site-uri si faciliteaza obtinerea de informatii (cam putine, dar e ok) care, dupa parerea mea, poate ajuta domeniul PPC, CPA din .ro

Citeste si:  Proprietatea intelectuala a unui prestator de campanii Adwords

Nu sint vorbe mari, daca ganditi in perspectiva …. o sa fiti deacord cu mine.

Revenind….Trafic.ro structureaza si el site-urile dupa domenii de activitate. Deci, si aici va puteti gasi parteneri de link building dar si “gazde” pentru reclamele voastre. Deasemenea, topul detine site-uri care afiseaza reclame Adsense, trebuie doar sa le cautati si sa le adunati intr-un fisier.

***

Din moment ce ti-ai gasit “gazdele”, adu contul la starea initiala, legat de limba in care e afisat contul, si mergi inapoi la “Instrumentul pentru plasarea anunţurilor” si puneti link-urile in singura sectiune libera, “Specificaţi URL-uri“. Click pe buton ca sa “obtineti destinatii de plasare disponibile“, ele vor fi insirate la fel ca si in versiunea englezeasca, ramane doar sa analizati rezultatele si sa luati decizii.

In felul asta, tu ca advertiser ai reclamele plasate in locuri in care relevanta e mare, iar cel care publica pe paginile lor continut … ajung sa fie platiti mai bine pentru ceea e scriu. Defapt prin ei vin potentialii clienti.

9 Comments

  1. Super articol, foarte interesante metodele de cautare a site-urilor pt ad placement.

    Totusi, cred ca doar una dintre ultimele doua metode sunt suficiente. E doar parerea mea.

    Oricum, felicitari. Era si inca este putina informatie in .ro despre asta

    Reply

  2. Am mers pe ideea DMOZ pentru ca acesta contine site-urile cu cea mai inalta calitate. In plus, foarte mult din ceea ce este in DMOZ este vechi, trusted. Site-uri demne sa-ti afiseze reclama.

    Reply

  3. Evident, mai multe metode, sanse mai bune sa-ti atingi targetul. Totusi, citind prima parte a articolului, fara sa fac scroll, m-am gandit la DMOZ. Asa cum am zis, e doar parerea mea 🙂

    Reply

  4. Care e aia? 🙂

    Reply

  5. Hehehe.
    Da, DMOZ…dar si restul sint bune, pentru ca DMOZ nu poate acoperi chiar tot.
    Intotdeauna e bine sa ai mai multe resurse.

    Mersi de comentariu. 🙂

    Reply

  6. Da, asa e.
    Dar nici restul resurselor nu trebuiesc ignorate.

    Reply

  7. Spuneti-mi va rog cum pot adauga site-ul  in catalogul dmoz?

    Reply

  8. Folosesti optiunea de inscriere care e afisata pe orice pagina.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *