Remarketing a gold mine! Retargetare dupa URL-urile site-ului prin Adwords

Din 2011 cei de la Google au implementat sistemul de remarketing, care din punctual meu de vedere a dus Adwords la un alt nivel pentru mine si in general pentru toti clientii cu care lucram.

Ce face remarketingul?

– aceasta optiune te lasa sa plasezi un cookie in browser-ul vizitatorului si iti da o noua sansa/posibilitate de a targeta utilizatorii care au fost deja pe site-ul tau, pe index, pe o anumita categorie sau pe un anumit produs si nu au convertit (newsletter, inscriere la concurs, conversie, etc).

Pe cine poti targeta?
Remarketingul se poate face pe diferite perioade de timp, in functie de nisa pe care o acoperi.

Ca exemple:

a) pe o nisa de fashion/IT/Cosmetice/Carti in general Ecommerce, poti targeta userii sa zicem pe o perioada de 30 de zile in speranta ca in 30 de zile de vizualizare a bannerelor/reclamelor text cu oferta ta de nerefuzat, vor converti.

b) pe o nisa de asigurari sau anvelope sa zicem , poti crea liste pentru userii pe o perioada mai lunga, sa zicem 7-9 luni , pentru ca iarna/vara se fac asigurari si se schimba cauciucurile. Atunci tu stii ca utilizatorul X a intrat la tine pe site iarna trecuta si a fost interesat de oferta la asigurari/cauciucuri si ii poti servi de prin primavara bannere cu asigurari/anvelope.

c) mai sunt si nisele sezoniere, gen craciun, martisor, valenite’s day, etc. Poti crea liste si pentru acei utilizatori daca esti pe nisa respectiva, iar in apropierea acelor sarbatori tu fiind pregatit cu listele respective si cu bannere pentru ai converti.

Remarketingul iti da posibilitatea sa le reamintesti celor care au fost la tine pe site despre anumite oferte/promotii sau categorii de produse si chiar mai nisat, un anumit tip de produs .

Cel mai bun exemplu este targetarea userilor care au intrat in cos, dar nu au convertit. Puteti targeta acei utilizatori prin bannere cu oferte speciale/promotii/reduceri (aici depinde de strategia de marketing pe care o are fiecare magazin/site).

Cum functioneaza remarketingul prin URL (remarketing URL based)?

Pana pe 27 iulie, pentru a putea targeta anumite pagini din site sau anumite categorii de produse, trebuia sa adaugi cod pe fiecare pagina pe care vroiai sa o targetezi, ca mai apoi sa poti crea aceste liste. Dupa 27 iulie cei de la google au revolutionat totul, dand posibilitatea plasarii unui singur cod pe tot siteul care poate fi folosit pentru crearea de N liste.

Cum puteti crea liste de remarketing?

Pentru a defini liste bazate pe reguli trebuie sa intrati in contul de Adwords>Shared Library> Audiences. Click pe Set up Remarketing iar in pasul urmator vi se va genera un cod unic care trebuie plasat pe toate paginile site-ului (de obicei in footer-ul siteului). Voi sau cine se ocupa de administrarea site-ului (programatori etc) trebie sa plaseze acest cod inaintea tag-ului < / body >.

Odata ce codul a fost implementat va puteti apuca de generat liste de remarketing bazate pe reguli.

Citeste si:  Studiu: Heatmap de conversii pe zile si ore din zi in ecommerce-ul romanesc

De exemplu Ana are un site cu incaltaminte si vrea sa retargeteze toate femeile care au intrat pe categoria de sandale din site pentru o perioada de X zile. Ea va crea o lista pentru toate femeile care au intrat pe una sau mai multe pagini ce contin cuvantul sandale in URL ca mai tarziu sa le poata targeta pe acele femei cu bannere specific e acelei categorii de produse, oferindu-le discounturi/promotii/oferte, in functie de strategia de marketing pe care o are.

Tips: La un volum mai mare de vizite pe o anumita pagina de produs, se poate genera o lista exclusiva pe acel produs ca mai apoi cei din lista sa fie targetati exclusiv cu bannere marketate pe acel produs. Astfel rata de conversie o sa va uimeasca pe multi :), tinand cont de un lucru foarte importat si anume, ce le oferiti in bannere/reclame text, trebuie sa se regaseasca neaparat si pe pagina de aterizare (Landing page) .

Trebuie sa stiti ca atunci cand un vizitator intra pe site, sa zicem pe homepage, iar apoi viziteaza o pagina de rochii, apoi o pagina de sandale si in final iese de pe site printr-o pagina de sutiene, atunci acel vizitator se va regasi in toate cele 3 liste generate de voi, asta presupunand ca veti face liste pentru cele 3 categorii enumerate mai sus. Dar aici intra in scena Custom Combinations .

Ce sunt Custom Combinations?

Dupa ce ati trecut de etapa generarii listelor puteti crea combinatii de liste in asa fel incat sa puteti targeta anumiti vizitatori in functie de scenariul gandit de voi.

Spre exemplu: Ana a intrat pe site-ul x si a vazut doar homepage + o pagina a carui URL contine cuvantul sandale apoi a iesit de pe site, ea apoi neregasindu-se in nici o alta lista generate de voi, exceptand homepage si sandale. Atunci vom genera un Costom combination in felul urmator: daca Ana, a intrat pe homepage + pagina de sandale si a iesit de pe acea pagina, vom exclude toate celelalte liste generate.
Vom ramane asadar doar cu audienta de sandale + homepage ca mai apoi sa o putem retargeta pe Ana din acea combinatie cu bannere specifice acelei categorii de produse (reduceri/promotii/vouchere, etc).

In concluzie, cu Custom combination puteti face nenumarate combinatii de scenari. Mai jos am sa dau cateva exemple:
– vizitatorii care au intrat pe homepage + o categorie de produs excluzand restul paginilor;
– vizitatorii care au intrat pe homepage + mai multe subcategorii de produse (rochii scurte, rochii lungi, etc) excluzand apoi celelalte categorii de produse;
– vizitatorii care au intrat pe o categorie de produs, apoi au vizitat 3 modele de rochii diferite (la crearea combinatiei veti folosi OR si nu AND), excluzand apoi celelalte categorii de produse, ca mai apoi sa ii puteti targeta cu un banner ce include cele 3 produse vizitate. Aceasta combinatie necesita volum de trafic dar este posibil sa aiba o rata de conversie buna. Trebuie sa testati;
– vizitatorii care au intrat in COS (exemplul care l-am dat la inceputul articolului) si nu au convertit dintr-un anumit motiv, excluzand celelalte liste de categorii si subcategorii. Combinatia aceasta din punctual meu de vedere a dat cele mai bune rezultate la toti clientii la care am folosit-o, crescand rata de conversie uimitor de mult pe o perioada de 30 de zile.

Citeste si:  Marimea banerelor si rata de click

Asadar, acum ca stiti sa creati liste si combinatii de liste de remarketing puteti crea campanii sau puteti adauga listele si combinatiile de liste la campaniile existente. Eu recomand sa mergeti pe crearea de campanii noi pentru a avea o viziune cat mai ok asupra tuturor metricilor care va intereseaza.

De ce zic campanii si nu o singura campanie cu mai multe adgrupuri? Pentru ca unele liste o sa va genereze un volum mai mare de vizitatori pe cand altele nu, iar daca veti pune toate Adgrupurile la gramada cu un buget restrans, exista posibilitate ca lista cu volum mai mare sa termine bugetul mai repede si sa nu va mai ramana buget pentru celelelalte adgrupuri.

Problema asta am patit-o la un client, am adaugat la o singura campanie de remarketing doua adgrupuri, unul cu volum mai mare si celalalt cu un volum mai mic de vizitatori, evident Adgrupul cu volum mai mare termina tot bugetul iar cealalta lista nu-si mai lua clickuri.

Crearea unei campanii de remarketing
Pentru a crea o campanie noua de remarketing mergeti la New Campaing de unde selectati Display Network Campaign only apoi selectati din ecranul urmator Remarketing List si urmati pasii.

Pentru a adauga listele si combinatiile de remarketing mergeti la nivel de campanie sau Adgrup pe tabul Display Network > Interests & Remarketing si apoi click pe Change display targeting, iar acolo veti selecta Adgrupul la care vreti sa adaugati lista sau combinatia de remarketing, sau daca sunteti la nivel de Adgrup va vor aparea direct optiunile pentru a alege listele sau combinatiile de remarketing dorite.
Da-ti click save and your DONE! 🙂

Acum stiti cum sa create campanii de remarketing folosind un singur cod implementat in site targetand astfel vizitatorii site-ului prin liste create dupa URL-uri.

De curand Google a lansat o veriune BETA de remarketing prin Google Analytics, tot prin implementarea unui singur cod in site, sau mai bine spus, prin modificarea unei variabile din codul existent de GA.

Cu aceasta veriune din GA veti putea crea liste de remarketing exact dupa anumiti pasi pe care ii stabiliti voi, fara a crea mai apoi combinatii pentru a exclude anumite audiente, dar cu mai multe detalii despre acest feature , intr-un articol nou :).

Voi ce experiente aveti cu remarketingul?

One Comment

  1. E foarte bine ce zici aici. Am pierdut ceva bani din cauza a nu am creat liste de remarketing, dupa ce am introdus codul de remarketing pe site. Bannerele s-au afisat la gramada tuturor vizitatorilor, fara o targetare precisa.
    Multumesc.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *