Plata per click sau pay per click

Plata per click Pay per click (PPC) sau plata per click e un mod de a face reclama sau de a castiga bani prin intermediul diferitelor sisteme specializate sau pe motoarele de cautare. Plata per click e o metoda profitabila de promovare sau de a castiga bani.

Pentru cei care cumpara reclama (advertisers ), profitul e ajustat prin definitivarea unor cuvinte cheie cautate si prin conversia la aceste cuvinte cheie. Magazinele online, firmele ce creaza softuri sau site-urile de afiliati sint printe principalii implicati in campaniile de reclame indiferent ca e pe motoarele de cautare sau pe site-urile de continut.

In functie de interes, campaniile creaza notorietate (awareness), aduc trafic sau convertesc vanzari.

Cei care publica pe bloguri sau diferite site-uri de informare (publishers ), pot castiga bani prin targetarea reclamelor dupa continutul afisat. Singurul interes e sa aduc trafic si sa castige banii pe care ii dau cei care cumpara reclamele. In special site-urile de stiri si blogurile sint axate pe campanii pay per click.

Citeste si:  Cum sa platesti ceva gratuit folosind campanii PPC?

In Romania, site-urile mari sint mai degraba axate pe banere si traficul adus de ele prin diferite retele autohtone, conversia si eficienta reclamelor platite pe click nu sint preferate, awareness-ul si traficul (sau locurile in sistemele de trafic) fiind mai importante.

Alte metode de PPC care la noi inca nu sint dezvoltate ar mai fi:

  • Keyword-based pay per click – in principal folosesc cuvinte cheie care aduc profit si care au diferite nivele de plati.
  • Product engines – sint siteme care fac reclama si vand produse. In Romania inca nu exisa un astfel de sistem.
  • Pay per action sau plata per actiune – un sistem de tipul pay per click dar cu finalizare de ip conversie/convertire in vanzari de produs sau serviciu.
Citeste si:  De ce nu (mai) convertesti?

PPC-ul international e ceva mai variat, cele prezentate mai sus sint cat de cat folosite ca mod de promovare si vanzare de produse si servicii.

2 Comments

  1. Sunt mai degraba interesat de Keyword-based pay per click , poate un serviciu mai folositor.

    Cum folosesti aceste cuvinte cheie astfel incat sa aduca numarul maxim de vizitatori.Dar vizitatori care sunt folositori mie, ca din cate inteleg AdWords iti ia banii dupa cate clickuri sunt pe anunturile

    Reply

  2. In principal ca sa ai o conversie buna, e indicat sa faci niste analize in prealabil astfel incat sa gasesc cuvinte cheie cat mai “convertibile” care sa nu iti consume bugetul si care sa iti adica …vanzari sau profit.

    Adwords-ul e indicat sa nu il folosesti neaparat pentru trafic, ci mai degraba sa aduci vizitatori cat mai interesati de cuvintele cheie care le targetezi.

    Spre exemplu: biciclete e un cuvant cheie general si el iti poate atrage mult trafic.

    Dar “biciclete copii”, “triciclete copii”, “first bike” sint deja cuvinte cheie care restrictioneaza si specifica mult mai clar intentiile tale. Evident poti merge si mai detaliat pe zone geografic, specificatii de produse, etc.

    Ca sa iti aduci doar trafic pe site, fara sa ai un scop, nu se merita campanii Adwords.

    Daca tot platesti o reclama, macar sa scoti un profit de pe ea. 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *