Nimicul lui Krumel

Patru emotii umane de baza pentru a vinde ceva

Da, reclamele trebuie sa raspunda unor stimuli umani, unor necesitati… in special exprimate prin emotii. Nevoia ne indeamna sa cautam, iar curiozitatea sau interesul sa accesam reclamele. E simplu ca idee, e greu ca practica.

De ce? Pentru ca aceste reclame raspund unor nevoi prin mesajele reclamelor. Indiferent ca e reclama Adwords, PPC, CPA, CPM, bannere, video, audio sau imagine, reclamele trebuie sa exprime acel ceva care sa starneasca o reactie, un interes.

Poate pentru unii mesajele text ce contin cuvinte cheie de genul “cel mai tare”, “cea mai buna”, “prima – primul”, “numarul 1”, “experti – lideri” sint atractive, par sa starneasca interes, dar totusi ele nu au consistenta pentru mesajul general. Putem spune ca ele exprima o lauda, un mesaj lacom, o marcare de teritoriu si unicitate. Totusi, ele nu vand. Astfel de mesaje doar atrag atentia, dar nu fac ca un vizitator sa fie interesat pana la capat si sa se manifeste prin accesarea reclamei.

Reclamele text trebuiesc “gandite”, ele sint portile catre o pagina care ofera “ceva” si deci trebuie sa starneasca sau sa informeze.

Emotiile care vand si “filosofia lor” ar fi:

Lacomia
Retete de vanzare
Reducere de 75% pentru cea mai buna
si premiata carte, doar azi!

Reducerea si unicitatea ofertei creaza o stare de lacomie din partea vizitatorului. Doar in acea perioada de timp se pot obine acele reduceri substantiale. Reclama il starneste sa obtina cat mai repede si mai ieftin acea reteta care are valablitate redusa ca timp de vanzare.

Ingamfare
Faceti-va vecinii gelosi
Noul sistem audio cumparat
de la noi, o sa creeze invidie!

Faptul ca ti-ai luat un nou sistem audio poate crea inganfare, trufie pentru o persoana in raport cu cei din jur. Un motiv in plus de a cumpara acel sistem, deducand ca acest sistem este mai bun decat ce au altii.

Exclusivitate
Doar 100 de mp3-uri cadou
au mai ramas 74 de dat, doar unul
poate fi al tau! Comanda acum!

Poti pune mana pe unu din cele 100 de mp3-uri care sint date doar acum. E o oferta unica de perioada scurta, au mai ramas 74 din ele libere si doar unul din ele poate fi al tau … daca il comanzi.

Teama
Nu iti risca sarbatorile
Asigura-te ca petrecerile vor avea
tot ce trebuie pentru a iesi bine.

Daca nu faci ceea ce trebuie (achizitionarea unui produs, folosirea unor servicii) sarbatorile iti pot fi distruse. Teama de a rata sarbatorile din cauza unor lipsuri, poate mana un vizitator sa acceseze o reclama.

Astea ar fi in mare 4 stari emotionale pe care mesajele de reclame le pot emana, astfel incat un vizitator sa se arate interesat de oferta reprezentata si sa cumpere sau sa se inscrie intr-un serviciu, etc.

Nu e usor sa creezi astfel de mesaje, trebuie sa stapanesti bine limba in care scrii mesajul si sa ai simt manipulator.

O persoana care poate manipula aceste stari prin intermediul textelor de pe reclame, are un atu prin conversie fata de reclamele seci si prost facute – dar mai scumpe.

Sintem manati de stari si sintem pasibili a cadea in astfel de capcane, spre folosul celui care a creat reclama.

PS: exemplele date poti fi considerate un esec, ele sint create doar de dragul experimentului si deci nu necesita nici un efort mental din partea nimanui.