Nimicul lui Krumel

Marimea banerelor si rata de click

Cei de la Marketing Sherpa au dat publicitatii niste observatii facute recent de catre ei in legatura cu marimile banerelor si rata de click. Reclamele de dimensiuni precum 300×250 sau 728×90 par sa aiba o rata ridicata de click-uri.

Modelul asta, englezesc, de statistica va poate da o idee despre ce marimi de reclame sa folositi. Tineti cont ca ele nu dau o regula, ci sint doar niste observatii.

Evident ele au o rata de click doar in anumite conditii, tinand cont de pozitionare, deasupra sau sub fold, targetare, etc.

Evident sharing-ul de informatii e ceva obisnuit inafara, pacat ca la noi rapoartele si analizele “secrete” ajung doar la cei cu interese si nu se fac publice.

Google AdSense Help are un heatmap cam unde ar fi bine sa pozitionati reclamele si cam ce importanta au pozitile rezpective.

Pentru un site normal:

Pentru un blog:

Din experienta personala, va post spune ca cele mai bune plati la pay per click sint pe reclamele pozitionate in header, in partea stanga in meniu si in continut. Asta nu inseamna ca trebuie sa puneti reclamele teste tot pe unde puteri si cat mai multe la numar.

Am observat ca o reclama pe site cu click-uri venite din cautarile pe Google, deci pe SEO, are plata per click ridicata. 😀

Cel mai bine e sa experimentati.