Home » Adwords » Marimea banerelor si rata de click

Marimea banerelor si rata de click

  • Krumel 

Cei de la Marketing Sherpa au dat publicitatii niste observatii facute recent de catre ei in legatura cu marimile banerelor si rata de click. Reclamele de dimensiuni precum 300×250 sau 728×90 par sa aiba o rata ridicata de click-uri.

Modelul asta, englezesc, de statistica va poate da o idee despre ce marimi de reclame sa folositi. Tineti cont ca ele nu dau o regula, ci sint doar niste observatii.

Statistica marimea banerelor si rata de click

Evident ele au o rata de click doar in anumite conditii, tinand cont de pozitionare, deasupra sau sub fold, targetare, etc.

Evident sharing-ul de informatii e ceva obisnuit inafara, pacat ca la noi rapoartele si analizele „secrete” ajung doar la cei cu interese si nu se fac publice.

Google AdSense Help are un heatmap cam unde ar fi bine sa pozitionati reclamele si cam ce importanta au pozitile rezpective.

Pentru un site normal:

Plasament banere pe site

Pentru un blog:

Plasament banere pe blog

Din experienta personala, va post spune ca cele mai bune plati la pay per click sint pe reclamele pozitionate in header, in partea stanga in meniu si in continut. Asta nu inseamna ca trebuie sa puneti reclamele teste tot pe unde puteri si cat mai multe la numar.

Am observat ca o reclama pe site cu click-uri venite din cautarile pe Google, deci pe SEO, are plata per click ridicata. 😀

Cel mai bine e sa experimentati.

8 comentarii la „Marimea banerelor si rata de click”

  1. Despre reclama facuta in coltul de sus (pagina interesant facuta, ca si cum schimbi o pagina de carte).Respectiva reclama, dat fiind faptul ca este mai interesanta si stimuleaza interesul vizitatorului nu este mai valoroasa in nici un fel?

    La HeatMap pentru Blog sa inteleg ca anunturile din finalul posturilor genereaza cele mai multe vizite?

  2. Vlad, sint tot felul de experiente care difera de la site la site, de la nisa la nisa.

    Indicat e sa faci teste.

    Pe un blog al meu am realizat ca o singura reclama, chiar daca e pusa in side bar, poate aduce click-uri mult mai bine platite decat mai multe reclame pe pagina.

    Ceva de genul: 130 impresii, 2 click-uri, 4$.

    Dar asta merge doar pe blogul asta, pe altele am fost nevoit sa folosesc alte smecherii.

    Testeaza singur si observa, o sa iti dai seama daca ceea ce spun altii e bun pentru site-ul tau.
    🙂

  3. Interesant studiul intr-adevar! Nu m-am gandit pana acum la pozitionare desi era cam la mintea cucosului…
    Apropos de g ads, eu le am pozitionate in partea de header si sub articol si crede-ma ca pozitionarea asta merge brici.

  4. Stiu ca merge, dar depinde de site si de nisa.
    Poti pune codul de la Adsense sa fie inaine de dar ca afisare oriunde vrei. Click-uile sint mai bine platite.

    Astea sint tot felul de smecherii din Adsense. 🙂

    Unele merg, altele nu …depinde de site.

  5. eu am cele mai bune CTR-uri, cam peste 5 cu un eCPM ce variaza intre 2 si 10 in fucntie de nisa, in felul urmator:

    folosesc o singura zona de adsense, 336 x 280 , blended si pusa deasupra postului. Din toate testele de pana acum asta e cea mai buna solutie.

    E adevarat ca daca pui mai multke reclame pe site iti va scadea eCPM-ul , insa overall 2 bannere teoretic vor aduce castiguri mai mari decat 1… Depinde insa de la caz la caz.

Comentariile sunt închise.