Landing Page sau Pagina de destinatie a unei reclame Adwords

Landing traffic Pagina de destinatie a unei reclame Adwords e pagina pe care un vizitator ajunge dupa ce acceseaza un link, indiferent ca e dintr-o campanie PPC sau din cautarile de pe Google. Numita in engleza “Landing Page“, in romana e tradusa oficial “Pagina de destinatie“, dar unii au tradus mot-a-mot cuvantul si folosesc “Pagina de aterizare“.

In contul Adwords, pagina de destinatie e marcata ca fiind ,,adresă URL de destinaţie“, unde acea adresa de URL devine pagina de destinatie a reclamei.

Cei din domeniul PPC stiu ca pagina de destinatie e foarte importanta, mai ales pentru magazinele online, site-urile de leads si in general cele de CPA (cost per action).

Aceste pagini trebuie sa converteasca, sa faca un vizitator sa adere sau sa cumpere un produs. Asta in cazul in care aceste pagini de destinatie apartin unor magazine online sau site-uri ce ofera servicii.

Pentru a converti o pagina de destinatie ar trebui sa indeplineasca urmatoarele criterii:

  • sa ofere o senzatie de incredere si lejeritate. Un vizitator nu trebuie sa aiba impresia ca e atras intr-o capcana, ci ca a ajuns pe o pagina utila. Elemente de incredere pozitive sint cele legate de confidentialitate, reputatie sau legalitate.
  • sa ofere strictul necesar de informatie ce l-ar face pe vizitator sa devina client. In cazul magazinelor online e important ca detaliile produsului, pretul, oferta de reducere (daca exista) si facilitatile de livrare sa existe pe pagina. Vorbeam anterior de senzatia unui vizitator ce a ajuns pe o pagina de destinatie, ….senzatia asta trebuie prelungita si marcata in mintea vizitatorului astfel incat se sa se simta stapan si increzator in actiunea pe care o va efectua.
  • sa nu aiba link-uri catre alte pagini ale site-ului sau ale altui site, singurul link valabil e cel de cumparare. Nu vrei ca un vizitator, odata ajuns pe o pagina de destinatie, sa fie distras de alte elemente ce l-ar putea “deturna” de pe singura optiune din pagina, cea de a cumpara un produs.
  • sa fie usor de vizionat si sa gaseasca repede reperele comerciale ce l-ar converti in client. Cu cat mai simpla o pagina, cu atat mai multe sanse de convertire. Imaginea produsului, descrierea, oferta speciala si nu in ultimul rand pretul, trebuie sa fie “la indemana” vizitatorului, usor accesibile si detectabile.
  • sa contina un formular usor de citit si completat. Nu da potentialului client batai de cap cand vine vorba de completare de formulare. Nimanui nu ii place sa completeze formulare, indiferent pentru ce. Partea “birocratica” a actiunii se poate face mai tarziu.
  • sa aiba la sfarsitul actiunii un mesaj de multumire care sa bucure clientul.
Citeste si:  Cautari cu intentie comerciala

Astea ar fi cateva dintre ele, ideea e ca un potential client sa se simta “in apele” lui si sa actioneze cu incredere in momentul in care se hotaraste sa cumpere sau sa adere.

Calitatea paginii de destinatie este unul dintre factorii care ajută la determinarea scorului de calitate al unui cuvant cheie. Ceea ce inseamna ca daca ai o pagina de destinatie buna, ai sanse ca plata per click la un cuvant cheie aferent unei reclame sa fie scazut si deci sa obtii pozitii mai bune cu sanse de click mai mari.

Factorii calitatii paginii de destinatie sint definite de relevanta cuvantului cheie, pagina de destinatie si timpii de incarcare a paginii de destinatie.

Citeste si:  Marimea banerelor si rata de click

Sa nu uit, ceea ce scrieti in reclama Adwords ar trebui sa se regaseasca pe pagina de destinatie, un factor important pentru oameni …si nu numai.

Nu uitati sa observati si sa faceti teste pentru paginile de destinatii. Google ofera prin Website Optimizer optiune de a vedea si testa diferite pagini de destinatie, iar prin Google Analytics puteti vedea mai multe detalii despre traficul de pe aceste pagini.

7 Comments

  1. salut,

    am o mica retinere referitor la partea cu linkurile din pagina.
    inclin sa cred ca daca un magazin online ar afisa unui client o pagina fara meniu stanga (de exemplu) ar anula senzatia de incredere pe care clientul o asteapta.
    vede o pagina complet atipica… la care nu se asteapta…

    in orice caz. de testat!

    mersi
    robert.

    Reply

  2. Un landing page ideal e cel in care singurul link de pe pagina e cel de pe butonul de cumparare.

    Meniul nu e un element ce da o senzatie de incredere, ci o senzaie de orientare.

    Elementele de incredere sint altele si ele pot fi folosite si pe .ro

    Multi inca nu folosesc landing pages si deci nu stiu cum e sa ai asa ceva.

    Cea ce e clar, utilizatorii romani inca nu sint educati sa foloseasca asa ceva.

    Reply

  3. ai dreptate. pare logic. n-am incercat, dar promit ca o voi face.
    si… poate iti si shareuiesc rezultatele. pentru confirmare 🙂

    Reply

  4. Astept Robert 🙂

    Reply

  5. Acum ceva zile cei de la Organge se plangeau ca in urma campaniei lor aveau un bounce rate destul de mare. O chestiune ciudata din punctul meu de vedere mai ales ca banner-ul era ok ( rata de click destul de mare 1,41 %) iar landing page-ul parea destul de bun. Intrebarea e nu mai are Orange bani sau designeri pregatiti pentru asa ceva si cauta nod in papura advertiserilor sau pur si simplu faptul ca au copiat reclama integral din afara si a transpus-o unui client roman a daunat ?
    Imi pare rau ca nu mai am exemplul paginii aici pentru a o comenta insa cred ca mai tineti minte pagina pentru concursul foto.

    Reply

  6. Poti sa-mi dai un exemplu de astfel de landing page al unui magazin online?

    Reply

  7. Dane, nu prea pot …pentru ca asta ar insemna sa dau click pe reclamele unor site-uri si sa vad care sint paginile de landing.

    Ai in Adwords o optiune de Website Optimizer, in care poti face teste de tip A/B split.

    Template-uri romanesti inca nu gasesti, sint cateva englezesti pe web free, dar nu cred ca se aplica pe .ro

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *