Despre Search Funnels sau Palnii de cautare din Google Adwords

Dupa cum probabil stiti cu totii Google a lansat de curand noi rapoarte care vor fi foarte utile pentru toti cei care practica SEM (si nu numai), care pot fi vizibile in toate conturile de Adwords.

Aceste rapoarte va pot ajuta foarte mult in timp, in a vedea care campanii/ad grupuri/keywords au convertit cel mai bine, dar si mai mult, va vor arata cate click-uri s-au dat sau de cate ori a fost vazuta reclama voastra pentru a fi generata o conversie.

Rapoartele vin in sprijinul nostru deoarece pana acum Google ne arata doar ultimul keyword care a dus catre o conversie.

Deci , ce sunt Search Funnels?

Ganditi-va la o echipa de fotbal (ca tot a fost campionatul mondial pana nu demult) sa zicem, il avem pe cel care marcheaza si cei care paseaza catre cel care marcheaza. Pasatorii, in genere nu sunt scosi in evidenta (la fel de bine vazuti) precum cei care marcheaza, astfel incat (revenind la subiect 🙂 ) aceste rapoarte scot in fata si celelalte reclame/cuvinte cheie, click-uri sau impresii (assist clicks and impressions) care ajuta la generarea unei conversii (marcarea unui gol intr-un meci de fotbal), nu doar pe cele finale care duc la o conversie.

Deci practic, un cont de Adwors este ca o echipa de fotbal care lucreaza impreuna pentru a marca un punct sau a castiga un meci, in cazul nostru pentru a genera conversii.

Pentru a vedea aceste rapoarte in contul vostru de Adwords trebuie sa aveti legat contul de Google Analytics de cel de Google Awords (Conversion Tracking Code) sau puteti importa Goals din GA in contul de Adwords. Search Funnels pot fi vizibile in conturile Adwords la sectiunea Reporting/Raportare>Converions/Conversii. Deasemeni, aceste rapoarte pentru a fi vizibile, trebuie ca cineva sa converteasca si totodata sa dea click pe o reclama ce va apartine 🙂 .

In multe cazuri cei care cauta pe internet, trec printr-un proces de cautare pana ajung pe site-ul vostru pentru a genera o conversie iar pe parcursul cautarii folosesc mai multe cuvinte cheie “keywords” si fie li se v-a arata sau nu una sau mai multe reclame ce va apartin.

Sa dam un exemplu: sa zicem ca cineva cauta “sutiene” si intra la noi pe site apoi iese si mai face cateva cautari. Dupa ceva timp el face o cautare dupa un anumit model de sutien, sa zicem “sutien cu push up marca x”, pe care si-l doreste foarte mult. Ajunge din nou la noi pe site de unde il cumpara. In acest caz vom vedea in rapoartele Search Funnels ca, cuvantul “sutiene” nu a convertit ci doar a participat (asistat) la o conversie.

Nota

    Numarul de conversii din AdWords va fi diferit de cel din Search Funnels, deoarece AdWords include si conversiile din Reteaua de continut Google, pe cand rapoartele din Search Funnels nu o fac inca. Acestea exclud, de asemenea, informatii cu privire la rezultatele organice, interogari de cautare reale.
    Setari cookie-uri – istoricul de cautare este in prezent stabilit la 30 de zile, si nu este inca personalizabil.

Search Funnels sunt un set de rapoarte in numar de 8 care va ofera o serie de statistici ce va vor ajuta sa percepeti mai bine cum cauta clientii vostri produsele oferite de voi si deasemeni va veti putea imbunatati relatia cu ei, intelegand aceste rapoarte si punand in practica informatiile utile pe care vi le ofera.

Citeste si:  Loialitatea clientilor si beneficiile loialitatii

Top Conversion
Acest raport va va arata campaniile cu cele mai multe conversii inregistrate precum si valoarea lor.

Assist Clicks and Impressions
Acest raport este util atunci cand aveti nevoie de date care sa nu fie focusate pe conversie ci mai degraba pe comportamentul utilizatorului.

Impresiile asistate (Assist impressions) apar atunci cand anuntul vostru este afisat, dar nu primeste nici un click dar intr-un final ajuta la o conversie. Aceasta statistica este importanta si va v-a ajuta sa vedeti cate contacte ati avut cu clientul pana la finalizarea unei conversii. Puteti vedea date pentru toate tipurile de conversie, impreuna sau individual, si puteti detalia atat pe campanie, ad grup cat si la nivel de cuvinte cheie.

Assisted Conversions
Acest raport va arata conversiile facute dupa ultimul click (Last click conversions), conversiile asistate (Assisted converions) precum si valoarea lor atat pentru conversiile facute dupa ultimul click cat si pentru conversii asistate (Last Click Conversion Value si Assisted Converion Value). Assisted Converions/Last Click Conversions reprezinta numarul total de conversii asistate impartit la numarul total de conversii efectuate dupa ultimul click.

O valoare apropiata de 0 (zero) reprezinta conversii facute mai mult la ultimul click efectuat (Last click conversions). O valoare apropiata celei de 1 (sau mai mult) reprezinta conversiile facute in egala masura atat la ultimul click cat si pentru un click asistat. Cu cat este mai mare numarul cu atat conversiile facute sunt de pe un click asistat.

Aceleasi statistici le puteti vedea si la Impressions-Assisted Conversions. Puteti vedea si alte statistici de asemeni, detaliind de la Dimention pe Ad Group sau Keyword, sau puteti pur si simplu sa intrati pe campanie apoi pe Ad group pana la nivelul de keyword.

Rapoartele din Conversii asistate (Assisted conversions) si cele din Clickuri si Impresii Asistate (Assist Clicks and Impressions) sunt cam la fel, singura lor diferenta o fac cuvintele cheie care sunt interpretate diferit.

Sa dam un exemplu: in raportul Assisted Converions cuvantul ”sutiene” va fi aratat doar pentru o singura conversie assistata (1 assisted conversion) pe cand in raportul Assist Clicks and Impressions in dreptul cuvantului „sutiene” vor fi aratate 3 sau mai multe clickuri asistate (3 assisted clicks).

De notat este ca in aceste rapoarte nu vor aparea toate cuvintele voastre din campanii, deoarece e posibil ca ele sa nu fi contribuit ca si click asistat (assist click) sau ultim click (last click) in generarea unei conversii.

First Click Analysis si Last Click Analysis mi se par cele mai interesante rapoarte din Search Funnels deoarece aici va puteti da seama cum campaniile, ad grupurile si cuvintele cheie lucreaza impreuna pentru a genera conversii.

Aceste rapoarte, primul si ultimul click dat, va ajuta sa analizati care au fost caile prin care s-a efectuat o conversie, de la ce campanie s-a pornit si la ce campanie, ad grup sau cuvant cheie s-a incheiat.

Citeste si:  Tableau Software + Google Analytics = Love

Puteti intra pe o anumita campanie, ad grup sau cuvant cheie unde va v-a aparea inca un meniu (vezi imagine) de unde puteti apoi sa selectati orice alt raport care va permite sa ramanesti focusat pe conversie.

Sa selectam Top Paths din meniul din dreapta (vezi imagine), aveti grija sa fiti pe una dintre campanii, altfel acel meniu nu este vizibil.

Puteti selecta caile care au dus catre o conversie dupa clickurile unei campanii, ad grup sau cuvant cheie. Daca selectati dupa impresii, va v-a arata o succesiune de cuvinte cheie dupa care au fost aratate anunturile voastre, indiferent daca acestea au luat un click sau nu.

Transition Path clicks va arata cum cautarile tranziteaza de la un cuvant la altul. Adica daca cineva cauta in repetate randuri acelasi cuvant, Transition path il va reduce la unul singur. Asa ca , daca cineva cauta „sutiene” de mai multe ori la rand iar apoi cauta „sutien rosu de la marca y” Transition path nu va arata “sutiene” > “sutiene” > “sutiene” > “sutien rosu de la marca y” ci va arata “sutiene” > “sutien rosu de la marca y”. De asemeni, puteti vedea Transition path dupa impresii.

In general, cei de la Google spun ca Transition path sunt foarte utile pentru a identifica prin ce cale s-a facut o conversie, daca s-a facut de pe un cuvant cheie cu bid foarte mare sau daca s-a facut de pe un cuvant cheie cu bid mic.

Time Lag va arata cat timp dureaza pana cand un client face o conversie. Veti putea vedea cum convertesc clientii vostri mai mult, dupa cate impresii aveti conversii (From first impresion), cati convertesc dupa primul click (from first click) si cati convertesc dupa ultimul click (from last click).

De asemeni alte doua segmente foarte importante sunt pe zile (Days) si ore (Hours). Cu aceste rapoarte puteti vedea in ce interval de timp convertesc clientii vostrii cel mai bine, si dupa cate zile de cand au vazut un anunt de-al vostru.

Path Length
In acest raport puteti vedea dupa cate clickuri au fost procesate cele mai multe conversii pentru toate campanie, sau pentru o anumita campanie (vezi imaginea). Daca selectati segmentul Impressions veti vedea de cate ori a fost vazut anuntul tau pana la finalizarea unei conversii.

Segmentul Value va arata valoarea toata a conversiilor finalizate pentru fiecare segment in parte Clicks/Impressions.

Ca si o concluzie (poate prea personala) aceste rapoarte Search Funnels pot fi de folos, in mare parte, campaniilor cu buget mare sau care au un rulaj mare de clienti si totodata de conversii. Acolo se poate lucra la inbunatatirea campaniilor ( cuvinte cheie, reclame, biduri) in vederea generarii unui ROI mai mare :).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *