De ce nu iti iei click-uri bune?

reclama Articolul asta o sa exprime mai mult viziunea si experienta unui publisher Adsense, dar neignorand modul de gandire a unui advertiser si nevoile lui.

Am prezentat in cateva articole anterioare modalitati de filtrare si plasare a anunturilor Adwords pe continut, incercand sa explic de ce e bine sa tii cont de mediul in care anunturile vor aparea.

Pentru un advertiser plasarea anunturilor Adwords e importanta asa ca trebuie sa tina cont de:

  • alegerea unui mediu propice de afisare si aici ma refer la site-uri ce sint functionale in intregime.
  • Relevanta mediului de afisare pentru anunturile Adwords. De multe ori am vazut oameni plangadu-se ca nu le apar reclame Adwords relevante. Sint doua motive: ori advertiserul si-a facut campania neglijent ori publisherul nu are continut relevant pentru un anumit cuvant cheie. Problemele pe care Google le mai are din cand in cand le excludem.
  • Traficul site-ului si modul cum acesta isi aduce vizitatorii. E irelevant un site care isi aduce traficul artificial prin scripturi, recicland vizitatorii prin banere din propriul sistem sau aducand vizitatori dezinteresati de subiect prin diferite cai de comnunicare (Twitter, Facebook, Hi5). E inutil sa faci reclama unui site intr-o zona in care nu exista interes pentru ceea ce oferi. La fel de inutil e sa aduci trafic prin banere de pe alte site-uri proprii, prin click-uri date fara intentia vizitatorului.
  • Modul in care e afisat anuntul Adwords pe site. Un site care e plin de reclame Adsense nu e deloc interesant si important pentru un advertiser. Faptul ca un site e plin de reclame Adsense face ca un advertiser sa evite plasarea de anunturi in acel lor.

    Asta pentru ca advertiserul nu are sanse sa isi primeasca click-uri de la persoane interesate de un anunt, multitudinea de reclame face ca anuntul sa nu fie vizionat corect. Cu cat sint mai multe reclame Adsense pe site, cu atat plata per click ar putea creste sau scade in functie de Scorul de Calitate.

  • Advertiserii vor cauta sa aduca pe site-urile lor oameni cu interes pentru ceea ce promoveaza, de aceea unii vor plati mai mult daca li se returneaza vizitatori interesati de anunt.

Publisherii ar trebui sa isi pozitioneze cum trebuie reclamele pentru ca:

  • Site-ul lor poate fi ales de catre advertiseri pentru plasamente de anunturi Adwords.
  • In cazul unor site-uri cu trafic relevant si cu continut de calitate, reclamele sint platite mai bine. Advertiserii pot vedea ce site converteste mai bine si deci ajutandu-i pe ei …va ajutati pe voi, pentru ca ei sint tentati sa plateasca mai bine pentru a-si consolida pozitionarea reclamelor pe acel site.
  • Cu cat reclamele sint mai putine si mai bine plasate, vizitatorii vor fi mai atenti la ele si in functie de interes le vor accesa. Ceea ce inseamna click-uri mai putine dar mai bune. Odata cu cresterea CTR-ului, reclamele sint mai bine platite.

    Stiu, tentatia e de a umple site-ul cu reclame pentru a lua mai multi bani. Defapt, se dau mai multe click-uri si mai putini bani. Putini platesc mult pentru mult …toti vor putin pentru putin, dar in functie de concurenta la un cuvant cheie si de calitatea site-ului, Google poate mari BID-ul.

    Totusi, ca publisher nu trebuie doar sa iei un numar mare de click-uri pe reclamele Adsense, ci sa iei un numar de click-uri bine platite. Click-urile sint platite bine daca mediul in care e afisata reclama e relevant pentru anunt.

  • Fiind un sistem ce apartine Google, click-urile cele mai bune se vor lua in special daca vizitatorii vin de pe site-uri apartinand Gogole. E si normal, Google le considera mai relevante decat celelalte venite de pe alte surse de trafic, altele decat ale lui. Ceea ce inseamna ca traficul artificial creat nu o sa scoata click-uri prea bine platite.

Astea ar fi cateva lucruri pe care advertiserii si publisherii ar trebui sa le gandeasca in momentul in care vor sa faca bani online prin Google.

Personal, evit sa plasez anunturi Adwords pe site-uri pline de reclame Adsense si care nu au continut de calitate. Clientii sint dispusi sa plateasca BID-uri bune pentru a avea reclamele plasate pe site-uri ce aduc vizitatori interesati de ceea ce scrie in anunturi.

Citeste si:  Anunturi filtrate pe continut prin Adwords

10 Comments

  1. “Putini platesc mult pentru mult …toti vor putin pentru putin”
    Nu fac filozofie, dar majoritatea doresc sa plateasca putin pentru mult. Stiu ca te refereai la calitate, dar si asa parca da mai bine.

    Faci o presupunere ca advertiserii isi urmaresc eficienta campaniei si conversia dar de multe ori nu este asa. Se seteaza un bid mic si vad ca vin vizitatori. Peste o luna trag concluzia ca nu prea merge.

    Reply

  2. Dap, eu vorbesc de cei care stiu sa faca o campanie pe Adwords, ei pot aduce castiguri bune publisherilor Adsense.

    Si invers, publisherii pot aduce satisfactie advertiserilor prin modul in care afiseaza reclamele.

    Reply

  3. Foarte interesant articolul, as fi vrut sa ma abonez prin e-mail dar n-a gasit aceasta facilitate. Ce zici? O implementezi?

    Reply

  4. O sa pun si NL. Mersi. đŸ™‚

    Reply

  5. am si eu o intrebare legata de acest subiect.
    am plasat din curiozitate mai multe reclame adsense pe un site de 5000 unici pe zi cu continut romanesc.
    Rata medie este de 5-6 centi pe click.
    au fost zile in care a fost si mai mare ajungand si la 8-9
    Totusi castigurile nu sant cine stie ce . La aproximativ 65.000 de afisari in 6 zile cat are campania am aproximativ 1100 de click-uri . In bani asta inseamna cateva zeci de dolari
    Am observat ca in general pe siteul meu Adsens-ul imi afiseaza extrem de multe rezultate din afara.
    Ori romanii nu fac cine stie ce reclama prin Adwords ori nu stiu eu sa-mi setez bine contul.
    Ceva sugestii in acest sens?

    Reply

  6. Din cate am vazut iti apar reclame sociale doar pe paginile de cautari.

    Scoate-le de acolo si lasa doar cele cu produse.

    Analizeaza sa vezi care canale scot mai multi bani si care mai putini si ajuteaza reclamele sau muta reclamele in zone mai bune.

    Tu nu prea ai ce face decat sa plasezi reclama in locurile in care ai putea lua mai multe click-uri. Plata tine de advertiseri.

    Reply

  7. oricum am ajuns la o concluzie.
    atata timp cat referalul este Google comunicarea intre Adwords si Adsense se face eficient.
    Afisarea rezultatelor este foarte buna si are legatura cu pagina unde este trimis vizitatorul.
    In schimb daca vizitatorul intra direct pe site Adsens-ul habar nu are ce sa afiseze in majoritatea cazurilor si afiseaza la intamplare .
    Acelasi lucru se intampla si dupa ce vizitatorul pleaca de pe pagina pe care a ajuns din Google pe o alta pagina a siteului.
    Adsense incepe sa afiseze iarasi la intamplare.
    Concluzia este ca atata timp cat google are o pagina indexata isi face o idee cam care este continutul acelei pagini si comanda Adsens-ului afisarea rezultatelor relevante.
    Asta numai in cazul in care vizitatorul vine de pe google.
    Chiar daca vizitatorul ajunge navigand pe site pe o alta pagina indexata de acesta (google) habar nu are ce  sa comande Adsens-ului nestiind  in majoritatea cazurilor ce e relevant pentru aceea pagina ( ma refer la cuvinte , expresii )
    Daca vizitatorul intra direct atunci listarea rezultatelor se face eronat .
    Parerea mea e ca google stie despre ce e vorba doar cand e vorba de ograda lui si afisarea rezultatelor se face tinand cont de SERP pentru ca acolo aranjeaza si ordoneaza el rezultatele pentru fiecare cuvant sau expresie.
    Cand nu mai e vb de ograda lui …… cred ca nu se risca sa mai afiseze ceva.
    Inca nu au reusit probabil sa faca o verificare in prealabil daca o pagina este indexata sau nu atunci cand se navigheaza pe ea indepent de Google.

    Reply

  8. intrebarea mea e urmatoarea: am plasat un anunt AdWords pe cateva siteuri. Plasare structurata si gandita bine. Nu aici e problema. Conform statisticilor AdWords, anuntul a inregistrat pe undeva pe la vreo cateva sute (sau peste o mie – nu am datele in fata acum). Supriza apare cand Googles Analyticus imi prezinta un nr. INFINIT mai mic de vizitatori pe pagina siteului… Nu pritzep nenica de unde apare diferenta asta imensa si pace… ma poate lamuri cineva? Adicatelea ccum se da click pe reclama plasata de mine iar pe pagina nu ajunge deloc?

    Reply

  9. Google inca mai are de lucrat la corelarea dintre datele de pe Adwords cu cele de pe Analytics.

    Mergi pe alea de pe Adwords, sint cele mai apropiate de adevar.

    Reply

  10. ms mult! asa mai merge! đŸ™‚

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *