Deci, cine stapaneste partea de text si de mesaj intr-o reclama are sanse mari sa primeasca un numar bun de click-uri care sa converteasca. Faza e ca in .ro marea majoritate sint interesati doar de trafic, nu si de conversie. Traficul mult nu inseamna intotdeauna conversie, dar mai intotdeauna consuma bugete mari.
Primul lucru important in PPC e sa iti cunosti nisa (domeniu de activitate in care te misti) si sa prevezi prin cuvinte cheie nevoile vizitatorilor. Cu cat reclamele sint mai optimizate (termen si activitate asemanatoare cu cea din SEO), cu atat mai mica poate fi plata per click. Totodata, o reclama optimizata atrage atentia mai usor, datorita cuvintelor cheie prezente in reclame si a faptului ca ele sint scoase in evidenta (la cautari cel putin) prin bold.
Cred ca al doilea lucru pe care trebuie sa il faci, atunci cand incepi sa scrii niste reclame, e sa te pui in locul userului. In functie de cuvintele cheie din grup, iti poti determina/preconiza nevoile sau starile utilizatorului. E o presupunere, bine inteles, nu e ceva sigur. Totul tine de stare, de nevoie, de conjunctura.
Apoi, cand incepi sa scrii reclamele trebuie sa incerci sa fii cat mai concis cu mesajul texului. Ai voie la 82 de caractere cu tot cu spatii pentru a crea un titlul si doua descrieri. In plus, ar mai fi 17 caractere cu spatii pentru URL-ul de afisare.
E ideal sa stapanesti destul de bine vocabularul limbii romane si expresiile specifice, mesajele catre vizitatori vor avea repercursiuni asupra bugetului campaniei sau asupra vanzarilor pe site. Nu neaparat gramatica, ci formele limbii care a putea aduce profit prin folosirea lor inr-o reclama.
Pe continut englezesc exista 2 unelte de vizualizare a legaturilor intre cuvinte, un vocabular virtual care ajuta la determinarea si folosirea cuvintelor in diferite forme cu acelasi inteles. Visuwords si Visual Thesaurus (probail ca mai sint si altele, dar eu pe astea le recomand pentru engleza). Pe .ro nu exista asa ceva, doar Microsoft Word are pe continut romanesc o optiune de tezaur cu care se pot gasi sinonime pentru anumite cuvine cheie.
Revenind la reclamele text si mesajele pe care ele ar trebui sa le aiba, trebuie precizat ca mesajele de tip marketing (multi se folosesc de denumirea asta pentru a justifica niste smecherii) nu sint indicate. Ele nu convertesc, nu atrag, doar consuma bugete. Despre acese mesaje am discutat in articolul despre emotiile care vand.
Trebuie sa fii sigur ca reclamele atrag atentia si interesul pentru mesajul afisat. Ca sa poti compara ceea ce ai creat si ceea ce exista pe piata, vezi ce reclame are concurenta. Astfel iti poti da seama care din concurenti e mai slab pregatit. Marea majoritate incearca sa scoata in evidenta mesaje sau oferte deja folosite si care nu isi au efect pozitiv in click-uri. Vezi pe ce se axeaza ele si profita de lipsa mesajelor care nu spun nimic.
Multi folosesc reclamele de tip text in campaniile PPC doar pentru a se lauda, a iesi in evidenta, nu si pentru a vinde. Orice cuvant din reclama are o importanta, mai ales ca ele sint putine.