In primul rand, ca numar optiunile de potrivire cuvinte cheie in Adwords sint 4 si au semne de marcare distincte:
- Potrivirea amplă (Broad Match) > cuvant cheie < liber fara nici un semn
- Potrivirea amplă modificată (Broad Match) > +cuvant +cheie < se foloseste "plus" ptr a potrivi cautarile dupa cele 2 cuvinte cheie
- Potrivirea expresiilor (Phrase Match) > „cuvant cheie„ < cu ghilimele
- Potrivirea exactă (Exact Match) > [cuvant cheie] < cu paranteze
- Cuvinte cheie negative (Negative Keyword) > cuvant cheie – < cu minus in fata cuvintelor cheie.
Potrivirea amplă (Broad Match) > cuvant cheie
Optiune care nu e stricta, ci generala ca aparitie de reclame la o cautare. Daca o sa folositi un grup de cuvinte cheie precum laptop, atunci reclamele Adwords vor aparea si pentru orice cautare sau text ce contine cuvantul cheie respectiv, indiferent de relevanta.
Asta pentru ca aceasta optiune lasa „la liber” targetarea dupa cuvinte cheie, nefiind nici o restrictie. E o optiune pe care nu o recomand, se platesc click-uri inutile, in special pentru campaniile PPC pe continut.
Potrivirea expresiilor (Phrase Match) > „cuvant cheie„
Optiune partial stricta …folositoare, dupa parerea mea, pentru cautari. Restrictia nu se face doar inainte si dupa fraza sau grupul de cuvinte cheie. Daca avem grupul de cuvinte cheie „genti laptop” atunci reclamele vor fi aratate pentru o serie de cuvinte cheie precum:
Cuvintele cheie sint asemanatoare sau derivate cautarii, dar e posibil ca ele sa nu fie neaparat bune pentru campania pe care o ai, e bine sa le verifici inainte de a da drumul unei campanii. Optiunea asta lasa posibilitatea de a prinde afisari la cuvinte cheie pe care nu le-ai putea prevedea, cum ar fi „caut geanta laptop albastra” sau oricare alte versiuni care sa cuprinda in forma intacta cuvantul cheie targetat indiferent de ce e inainte sau dupa.
Potrivirea exactă (Exact Match) > [cuvant cheie]
Cred ca denumirea ei spune totul, reclamele create vor aparea doar pe un numar de cuvinte cheie alese in forma exacta. Restrictionarea e totala, nu se lasa loc de alte variante de cautari.
Utila, dupa parerea mea, in special pentru continut unde, pentru a afisa reclame care sa converteasca, e nevoie de cuvinte cheie stricte care sa devina relevante pentru reclame din contextul textului afisat.
Cuvinte cheie negative (Negative Keyword) > cuvant cheie –
Folosit pentru a scoate din uz eventualele cuvinte cheie care nu sint convenabile pentru un grup de cuvinte cheie. Spre exemplu, „geanta notbook” ar putea fi un cuvant cheie negativ pentru un grup de cuvinte cheie ce nu include cuvantul „notebook„, dar la care Google decide sa arate reclamele.
Folosite cum trebuie, aceste optiuni pot salva un buget si in pus pot aduce conversie unei cautari. De asta e bine sa creati campanii separate pentru cautari si continut, astfel incat platile pe cuvinte cheie sa fie in functie de relevanta si sursa de accesare a unei reclame.