Continutul, un factor excelent de conversie

Manipulare prin texte Cei de pe PPC, in special, se lupta cu bugetele si BID-urile pentru anunturile Adwords, landing page-urile, optimizarea anunturilor Adwords si mesajele transmise de anunturi.

De cele mai multe ori sintem interesati de o plasare cat mai buna a anunturilor, dar si de conversiile pe care reclamele le au dupa accesare. Sau cel putin asa ar trebui sa fie….

O campanie e buna daca aduce trafic cu intentie de cumparare, consuma putin din buget si au Bid-uri mici, toate astea aducand profitabilitate clientilor sau siesi.

Lucrurile astea nu sint asa complicate, multe lucruri se invata, se fura si se aplica. Ceea ce e mai greu e sa creezi continut care sa converteasca vizitatorii adusi prin anunturile Adwords. Cred ca stiti zicala “content is king” care se aplica in SEO. In SEO pentru a iesi la cautari trebuie sa folosesti cuvinte cheie care sa te ajute la cautari.

Asta e faza in care traficul e adus pe site prin intermediu anunturilor Adwords sau prin rezultatele la cautari pe motoarele de cautare. Urmatoarea faza tine de utilizatori si de comportamentul lor, ce fac ei pe site, care e interesul lor si cum trebuiesc serviti.

Utilizatorii sint influentati de ceea ce vad si colaborat cu ceea ce intentionau sa faca, se poate ajunge la conversii care sa justifice efortul PPC sau pe cel SEO.

Odata ajunsi pe o pagina, utilizatorii isi cauta reperele (cuvinte cheie, mesaje, preturi, imagini) dupa care facuse cautarea sau dupa care accesase o reclama Adsense. Ca e pe continut sau pe cautari, reclamele Adsense sint porti catre pagina pregatita pentru ei.

Obisnuim sa “scanam” sumar continutul, fiind atrasi de cuvinte cheie sau formatari de text. Formatarile de text isi au efectul asupra vizitatorilor pentru ca de obicei nu obisnuim sa citim tot, ci doar ce ne sare in ochi.

Citeste si:  Cum faci o structura corecta in Adwords

Formatarea de text de tipul:

  1. Structureaza continutul in sectiuni si subsectiuni clare si usor de citit sau reperat.
  2. Foloseste liste ordonate sau neordonate, cu “bullets” sau numere.
  3. Scoate in evidenta cuvinte cheie, fara a abuza, astfel incat sa ajuti la “frunzareala” pe care o face un utilizator pe un text lung.
  4. Pune la inceput continut concis si clar, pentru detalii sugereaza scroll down. Explicatia e simpla: nu poti satisface toti utilizatorii, dar macar poti incerca sa ii manipulezi prin formatari de texte …astfel incat sa poti multumi cati mai multi.
  5. E important sa postezi concluzii in continut, daca e posibil.
  6. Fi credibil, nu folosi texte de lemn, lasa barbologia inutila si ipocrizia, ajuta vizitatorul sa converteasca.

Iar am ajuns la topuri, nu e un top 6 must do, ci cateva din lucrurile care pot converti un user prin texte.

Eu acum am facut asa: daca la inceputul articolului v-am lasat doar link-urile sa va atraga …plus o imagine (pentru cei care nu au rabdare) , spre sfarsitul lui am inceput sa structurez textul …astfel incat chiar daca are o cantitate destul de mare de informatii, el sa poata fi citit usor.

Scopul final e ca cei dintre voi care obisnuiti sa “aruncati un ochi” peste texte sau cei care obisnuiesc sa citeasca detaliat, sa nu piearda prea multe informatii si sa poata repera usor concluzia finala.

Concluzia finala e: continutul manipuleaza si convertesc utilizatorii, ei fiind dependenti de repere usoare si concise in a determina conversia.

Asta cu o singura conditie: ca utilizatorul sa gaseasca pe pagina/site ceea ce initial cautase. Indiferent ca are intentie de cumparare sau doar de informare, textul afisat trebuie sa aiba mesaje determinante, formatate pentru a fi usor de reperat.

Citeste si:  Cum (iti) evaluezi performanta unei campanii PPC

Ca efect, userii care sint multumiti de ceea ce gasesc pe o astfel de pagina, revin manifestandu-si satisfactia fata de site si ce ofera el.

Pentru magazinele online ce vor sa converteasca, e indicat ca pagina de produs sa aibe imagini clare (mari), informatii sumare in prima jumatate de pagina si detaliate in cea de a 2-a (dupa un scroll down utilizatorii sa gaseasca detalii despre produs), mesaje clare pe butoanele de cumparare, elemente de apreciere ale unui produs manifestate prin voturile cumparatorilor, date legate de livrare si garantie si numarul de telefon pentru comanda rapida.

Pentru marketingul afiliat e indicat sa vorbiti pozitiv si cu determinare despre acel produs sau serviciu, astfel incat sa influentati intentia de cumparare sau informare a unui vizitator. Multi incearca intai sa se informeze inainte de a cumpara, astfel site-urile ce fac recenzii pentru produse pot determina un vizitator sa actioneze si astfel conversia sa fie profitabila atat afiliatului cat si furnizorului.

Cu cat textele de pe pagini sint mai subtiri si fara nici un efect asupra unui vizitator, cu atat mai mare investitia in a converti, …degeaba ai trafic daca elementele de pe pagina si contintul nu implica vizitatorul in a converti.

3 Comments

  1. Postolachi Dumitru February 16, 2009 at 1:51 pm

    Un articol de nota 10+… trebuie sa recunosc ca sunt strain de capitolul acesta dar curand va trebui sa pun in aplicare cele scrise de tine pentru lansarea unui site (magazin online)… sper sa nu dau cu stangul in dreptul…

    Reply

  2. Mare dreptate ai batrane. Continutul converteste traficul. Daca nu ai conversie… traficul nu are nici o valoare.

    Reply

  3. Multumesc.

    Cei care Fac SEO stiu rostul continutului, doar ca de cele mai multe ori nu dau atentie si a felului cum e postat si cum ar putea ei manipula un vizitator. 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *