Sugeram candva folosirea Google Ad Planner pentru plasamente anunturi Adwords pe continut, e un tool destul de bun pentru .ro, dar intre timp Google Adwords si-a modificat interfata aducand optiuni noi.
Una din ele tine de selectarea site-urilor in care anunturile Adwords apar, optiune foarte buna pentru ca triaza site-urile in care apar acele anunturi. Mergeti in tab-ul specific pentru reclamele pe continut, setati ca perioada de timp minim 7 zile de raportare si alegeti un domeniu din lista ce apare, dupa care alegeti sa vedeti lista de link-uri pe care apar reclamele pe acel domeniu.
Aveti deasupra pasii subliniati pentru a putea gasi optiunile.
Acum, de ce aceasta optiune e o alternativa la cea de plasamente de anunturi Adwords?
Pentru ca Google Ad Planner nu gaseste pentru fiecare nisa site-uri pentru plasament si atunci e mai bine sa lasi ca Google sa gaseasca site-urile potrivite. Ceea ce e misto, e ca Google Adwords, prin noua versiune, ofera optiune de filtrare mult mai buna si mai la indemana.
E important sa filtrati site-urile pe care anunturile Adwords apar pentru ca uneori cei care afiseaza reclame Adsense nu ofera modalitati normale, etice, profitabile pentru ambele parti – cei care fac anunturile Adwords si cei care publica reclamele Adsense.
Astea sint site-urile filtrate pentru o campanie la care lucram zilele astea, am ajuns la 100 si ceva de site-uri filtrate manual.
Criteriile sint simple: cei care publica reclamele Adsense forteaza click-urile prin continut irelevant si plasare eronata. Cei care fac anunturi prin Adwords ar trebui sa plateasca, pe cat posibil, conversie si mai putin trafic inutil. Site-urile pe care le-am filtrat sint in general site-urile de anunturi, portalurile tip bazar, blogurile disperate dupa a face bani (deh, bloggingul se rezuma doar la a face bani in .ro) si in general site-urile care forteaza click-urile pe reclamele Adsense.
Site-urile de genul asta plaseaza reclamele Adsense obsesiv, astfel incat userii inevitabil sa le acceseze si cei care le publica sa castige bani. Din punctul lor de vedere e cat de cat ok, totusi cei care fac anunturile pot fi interesati mai degraba de a vinde decat de a face rost de trafic.
Google incearca pe cat posibil sa reduca numarul click-urilor accidentale pe reclamele Adsense, astfel incat bugetele campaniilor Adwords sa se consume pe click-uri cu intentie si relevante pentru vizitator.
Mai multe reclame Adsense nu inseamna castiguri mai multe, o alta prostie des intalnita in .ro fapt care poate influenta calitatea anunturilor si a BID-urilor facute. Daca tot iei click-uri aiurea, macar sa le platesti putin.
Eu recomand si modul asta de a plasa anunturi Adwords pe continut, e mai migalos …dar ai un control mai mare asupra modului in care anuntul e afisat si al calitatii site-urilor alese de Google.
O sa revin cu un studiu legat de plasarea profitabila a reclamelor Adsense pe site si motivele pentru care reclamele ar trebui plasate in acel mod.