Vechi, batran, varstaVarsta unui domeniu web starneste intrebari despre influenta asupra cautarilor in Google si daca vechimea unui site e un factor singular sau face parte dintr-o insumare de factori.

Google tine cont de site-urile vechi, dar si de domeniile care sint statornice in timp. Ele sint favorite pentru indexarile facute de Google, dar asta nu inseamna ca ele nu pot fi devansate la cautari.

Prin August 2006 (textul e defapt de prin 2005, dar eram pe un alt site) scriam despre sumarul brevetului Google si specificatiile importante pe care le contine. Unul din ele era Data de emitere al unui document ca factor important de influenta.

Citez:

Data de emitere al unui document

Motoarele de cautare vor “invata” data de emitere/creare a unui document prin “crawling” (analiza facuta de roboti specifici) , inscrierea documentului pe un motor de cautare sau director ori prin accesul direct al robotilor.

Motorul de cautare va evalua data unui document, in functie de momentul in care a fost inscris sau cand a fost descoperit link-ul catre el. Alte tehnici de a determina cat de vechi este documentul sunt amprenta datei de pe server sau data cand domeniul apare inregistrat la crearea documentului. Se va inregistra documentul in functie de aceasta data de inscriere. Documentele mai vechi ar trebui sa aiba mai multe date spre deosebire de cele noi care au un “trecut” mai slab. Daca un document nou are prea multe link-uri e posibil ca acestea sa fie SPAM pentru motorul de cautare si rangul/importanta documentului scade. In plus, motorul de cautare poate determina vechimea fiecarui document intr-un set de rezultate, poate determina o medie de varsta si poate modifica rangul documentului in functie de aceste date.

Nu trebuie confundata vechimea unui site cu autoritatea lui. Nu toate site-urile vechi sint autoritati si nici toate autoritatile sint site-uri vechi.

Citeste si:  Resurse romanesti pentru link building

Vechimea unui site nu e data de data inregistrarii unui domeniu web, ci de momenul indexarii continutului de pe acel domeniu web. Multi cred ca data inregistrarii unui domeniu declara vechimea unui site, ceea ce e gresit. Deasemenea, daca un domeniu web isi schimba detinatorul, varsta site-ului, incluzand data de emiterea si indexare a unui domeniu web, poate fi schimbata.

Vechimea unui site da o parte din incredere motoarelor de cautare. Cealalta parte e data de link-urile care recomanda un site. Autoritate devii in momentul in care in procent mare de IBL-uri te recomanda, iar procentul de iesiri la cautari pe cuvinte cheie specifice e ridicat. Tot aici intra si volumul de continut pe care site-ul il are in indexul motoarelor de cautare.

Vechimea unui site si varsta unui domeniu sint factori importanti in ranking, multi incearca sa acopere acesti factori prin cumparare de IBL-uri, creare de continut in masa sau chiar plasarea de legeaturi de pe site-uri vechi, autoritare. Nu in totdeauna ajuta, nu poti inlocui artificial acesti factori decat pe o perioada scurta de timp.

Site-urile tinere, cu domenii noi …ajung uneori sa sufere de un efect numit “sandbox”, penalizare creata de Google in martie 2004 pentru a diferentia la rezultate site-urile cu autoritate de cele noi aparute, cele mai multe din ele la vremea respectiva erau “suspecte” de spam. Defapt, increderea in site-urile vechi e data datorita acestui aspect: ele au rezistat in timp si nu au facut web spam. Se obisnuia inainte (poate chiar si acum) sa se cumpere domenii web special pentru a face spam. Google a dorit sa clarifice niste lucruri si a creat acest filtru. Sint site-uri care au stat si 6 luni in sandbox, timpul de sandbox nu prea a fost.. “decriptat”.

Citeste si:  Statistici ptr cuvinte cheie direct in pagina de cautari

Se spune ca pentru a iesi din sandbox ar trebui sa faci urmatoarele:

  • fa lagaturi catre paginile interioare, decat catre index.
  • adauga link-uri care par naturale si fac parte din continut relevant paginii catre care faci legatura
  • evita sa cumperi sau sa faci schimb de link-uri sitewide
  • scrie continut si incearca sa faci o structura interna buna
  • fa rost de link-uri de pe site-uri cu reputatie buna, directoare web gen DMOZ, site-uri de stiri, etc

E posibil ca nici macar lucrurile astea sa nu ajute, depinde de multi alti factori.

E cam clara treaba, site-urile vechi sint avantajate datorita statorniciei. E indicat sa obtineti link-uri naturale de pe astfel de site-uri, pentru a avea “sustinatori” de calitate. Totusi, asta e doar un factori dintr-o serie de multi alti factori care pot avea o influenta asupra pozitiilor la cautari.

Remus vorbeste despre vechimea domeniului, a documentelor si Google Sandbox.