Nimicul lui Krumel

Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care “poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.

Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru “statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.

Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:

Adam Audette – CTR on a search result is a large cumulative factor, and brings in page load time as well, which is something we’re very focused on at present.

In 2009 Matt Cutts nu spunea ca inca nu exista ca un factor pentru SEO, ci doar lucruri de bun simt. E normal ca o pagina sa incarce repede..

Alta persoana cu greutate in SEO, dar in special in ceea ce inseamna observatii si corelari ..mai putin popular decat altii .. a fost Bill Slawski care in iulie 2009 isi punea intrebarea Does Page Load Time influence SEO?. O sa gasiti niste interpretari si corelari facute pe baza unui brevet din 2008.

Conclusion

A search engine may simulate or estimate the amount of time it takes to connect to a page, the way and amount of time a page renders in a browser, and how people react to those times to influence how a page is ranked, classified, and how much of the page is crawled and indexed – including embedded material on a page such as javascript or flash content.

We don’t know if any of the search engines are presently using the processes described in the patent filing presently, but the patent application does give us some ideas on ways that a search engine might use information about page load and rendering times, and information on how people might react to those wait times.

How does waiting for a page to show up in your browser, or to render influence how you enjoy the page? Are you willing to wait longer for some types of pages than others?

Again, latency is the amount of time between when something was started and when you can see its effects.

If you own a web site, how much attention to you pay to latency issues involving your site? Will you now that you know that search engines may be paying attention?

In comentarii o sa gasiti o observatie pertinenta despre QS de la Adwords si cum Google obisnuieste sa testeze diferiti factori prin alte utilitati proprii, ca abia dupa ce au rezultate concludente sa decida si sa anunte existenta lor.

Revenind la .ro, deja mesajul s-a propagat clar si repede, am vazut destui cunoscatori ce iau in serios deja acest factor.

Totusi, hai sa folosim logica si sa facem corelari:

1. QS-ul din Adwords a suferit destule modificari in timp ca afisare, dar ca relevanta pentru .ro el e acelasi. E usor sa obtii un QS bun in .ro (comparativ cu .com), de aceea consider ca pe .ro timpul de incarcare nu e un factor propagat, inca.

Credeti ca daca nici macar ptr Adwords acest factor nu e propagat pe .ro, la cautari el ar avea vreo sansa?

2. Validarea HTML si CSS (luate la misto de multi) aveau ca rost, printre altele, si incarcarea rapida in browsere. Ceea ce inseamna ca factorul incarcarii rapide a existat dintotdeauna.

Validarile ar putea lasa impresia ca tin doar de incarcarea paginii in browser, dar ele tin si de usurarea loadingului de pe server.

Credeti ca acum site-urile ce nu sint valide sint penalizate?

3. Gazduirea si IP-ul pe care e gazduit site-ul a avut importanta atat ca Geolocare cat si ca viteza de incarcare. Se presupune ca un server gazduit regional incarca mai repede decat unul din .com, avand repercursiuni in pozitionarea la cautari. Aici aspectul e mai puternic legat de relevanta decat de viteza, dar au fost speculatii si pe faptul ca un server romanesc incarca mai repede pentru cei din Romania.

Un element important din optimizarea conversiei tine de timpii de incarcare a paginilor…atat ca server dar si ca browser.

Credeti ca acum site-urile pe hosting romanesc vor iesi mai bine la cautari?

(Ps: timpul de incarcare nu e un factor important, e doar un factor din cele 200)

Astea sint doar cateva corelari specifice care ar trebui sa va dea raspunsul la intrebarea: In .ro algoritmii de pozitionare sint la fel precum cei de pe .com? Si daca da, in .ro viteza de incarcare a unei pagini a devenit un factor important?

Pentru obsedati, uite cateva addonuri Firefox pentru a analiza viteza de incarcare a site-urilor.

Ziua in care Google considera piata .ro ca fiind importanta/de perspectiva e de mult apusa, “pipitele” ce participa pe la evenimente reprezentand Google nu fac decat “PR”.

Sharing is caring!