Seo intre teorie si practica

Am vazut si vad multi oameni disperati care crezand ca SEO poate fi facut de oricine, au „dat cu oistea in gard” atragand asupra site-urilor pe care le detin diferite penalizari Google.

Sint o gramada de penalizari specifice Google, apar si dispar in functie de actualizarile de index si algoritmii de evaluare. Penalizarile vin ca urmare a unui abuz, au o durata destul de mare si raman valabile pana la modificari de imbunatatire.

Evident, eroii SEO care fac astfel de „SEO avansat” ajung apoi sa ceara sfaturi pe forumurile in care SEO-istii dau share la informatii. SEO si SEM sint in mare parte bazate pe teorie, informatiile apar in general ca urmare a unor observatii, a unor practici si rezultate ce confirma teoriile. Practica in SEO si SEM e facuta ori pe baza cunostintelor proprii ori pe teoriile (neverificate) ale unora.

Aici aparea marea problema a multora, multi cer sfaturi/informatii practice si nu teorie. Vor rezolvari simple, rapide, clare pentru problemele pe care le au. Teoria e inutila, mai ales ca nivelul de cunostinte a multora e nimima. Am un tutorial SEO pentru ei, dar mai mult ca sigur ca or sa zica “stiu mai tot ce ai zis acolo, nu merge”. Pentru ca evident nici tutorialele nu sint indeajuns, problemele difera de la site la site.

Citeste si:  Harta site-ului - unealta utila

De ce SEO e mai mult teorie decat practica?
Pentru ca SEO se aplica diferit de la site la site, de la cuvant cheie la cuvant chei, de la data center la data center, de la IP la IP. Practica e deja publica pe Internet, factorii de optimizare si pozitionare la cautari spun clar ce trebuie facut si ce nu.

Problema e ca in momentul in care afla un anumit lucru, multi traiesc cu impresia ca stiau despre ce era vorba dinainte, ca acum ptr ca stiu despre ce e vorba au nevoie de ceva mai avansat …vezi bine ei deja stiu secretul cel mare.

Mult din ceea ce e practica ptr unii se bazeaza pe teorii care la randul lor apar datorita experientei si observatiilor facute. Nu poti practica SEO fara sa ai cunostinte teoretice despre de ce se fac unele lucruri, care e rostul lor, ce rezultate aduc si cum pot fi urmarite in timp ca efect.

Citeste si:  "Clienti dati dracului" in SEO si SEM

Multi din cei care fac SEO intai au acumulat cunostinte specifice citind pareri, experimente sau alte informatii impartasite de altii. Cunostintele acumulate au determinat o mentalitate, un mod de a observa, o practica proprie.

In functie de reusita, unii si-au perpetuat modul de lucru. SEO pana la urma e mai mult teorie, practica fiind invatata si dezvoltata in timp si in functie de actualizarile industriei sau de ceea ce Google face.

Chiar daca e o diferenta intre teorie si practica, in multe cazuri, in SEO fara teoria facuta de cei care se pricep nu poti incepe o practica cu rezultate.

SEO e atat de usor, incat marea majoritate il fac prost …ceea ce e ok…se triaza “expertii”.

Sharing is caring!

11 Comments

  1. SEO e un domeniu care se poate adauga foarte usor seriei „agricultura, fotbal, politica…”

    Reply

  2. Andrei….teorie… :))
    Pai nu neg ca SEO nu e practica, dar la nivel de discurs si de sfaturi….e teorie…nu poti spune pasii care si cum sint.
    Cam asta e ideea.  🙂

    Reply

  3. Eu nu sunt de accord cu e mai mult teorie decat practica. Cel putin nu de la un anumit nivel in sus. Ca in orice domeniu, trebuie sa stii teoria, asta e un “must”. Insa asta o poate invata oricine in cateva saptamani.
    Sa stii sa aplici insa teoria, sa faci pasii necesari, in ordinea in care trebuie, sa nu te grabesti dar nici sa nu avansezi prea incet si in final sa ajungi sa te bati in cautarile cele mai competitive… astea se invata doar in timp si in cele mai multe cazuri din experienta (nu stiu tu, dar eu nu prea cunosc SEO-isti care sa fie dispusi sa isi discute cazurile mai controversate; de genul: uite, am facut asta asta asta in ordinea si am patit asta asta asta. dar poate or fi si nu sunt eu in cercurile potrivite…).
    PS: am inteles punctul tau de vedere si care e rolul acestui post, insa tot a trebuit sa comentez legat de ce am zis mai sus 😛

    Reply

  4. La SEO e ca la o problema de matematica. Ti se dau datele, trebuie sa faci aia aia aia aia, si tu trebuie sa rezolvi in asa fel incat sa ti se potriveasca cu blogul tau. Sunt de parere ca toate sfaturile sunt destul de subiective si de aceea cel mai bine e sa faci dupa cum crezi ca s-ar potrivi mai bine.

    Reply

  5. Invatand teoria iti setezi anumite principii despre ce e OK sau nu in SEO, incepi sa recunosti greseli, inveti din ale tale, experimentezi, apoi tragi concluzii.
    Eu am invatat ca SEO nu inseamna sa il pacalesti pe Google, ci sa iti optimizezi site-ul, adica sa ii cresti valoarea (reala) in ochii motoarelor de cautare. Fara spam, fara linkuri platite, fara link exchange aiurea, fara trafic irelevant.
    Peste tot se spune sus si tare: “content is king”, insa putini pun “teoria” in practica. Stiu, este prea “white hat”, trebuie sa fie “secretul succesului” in alta parte… 🙂

    Reply

  6. Da, SEO e usor din perspectiva unuia care a stat cu burta pe carte si a avut ochi si urechi ca sa invete. Din perspectiva unuia care acumuleaza ca sa stie, nu ca sa dea lovitura. Sunt foarte multe informatii ce trebuiesc acumulate pentru ca Google si altele devin din ce in ce mai destepte. Intr-adevar, trebuie gandit natural, simplu si exact pe specificul site-ului care are nevoie de SEO.
    Bun articol.

    Reply

  7. Salut,
    Am o  intrebare legata de seo dar nu despre subiectul discutat. Daca am gresit locul mii de scuze :
    1) am un site-ulet in care afisez tot felul de utilitare (vremea,starea drumurilor,peco..etc);  daca pentru fiecare utilitar in parte fac un subdomeniu (gen:vremea.site.ro) si merg in paralel pe google si cu siteul principal ( unde sunt toate utilitarele accesibile prin meniu dar nu cu legatura catre fiecare subdomeniu ) pot pati ceva nasol din partea lui google ? ( practiv as avea o copie a siteului doar ca e impartita in subdomenii)
    2) in caz ca situatia de mai sus e ok : patesc ceva de la google daca in directoare bag atat subdomeniile cat si siteul ?
    3) (ultima) : in caz ca situatia de la pct nu e ok : daca inscriu un site intr-un director web doar intr-o categorie va avea un efect mai mare/mic decat daca l-as inscrie la 2 categorii ( a nu se intelege ca abuzez de director ci doar ca anumite siteuri pot fi inscrise la 2-3 categorii diferite dintr-un director)
    multumesc frumos si astept raspunsul vostru.
    bafta maine pentru mine la examen :))

    Reply

  8. Are cineva o idee clara cat de relevante sunt linkurile pe quality directors ca directory.yahoo.com sau botw.org?
    Vreo 3 ani de zile am tot amanat momentul in care as plati 299$ pentru a fi listat pe yahoo, pentru ca e clar ca nu vine niciun fel de trafic de acolo iar 300$ pe an sunt niste bani pe care nu i-as fi aruncat pentru o chestie foarte ambigua.
    Acum 2 zile am decis totusi sa dau banii respectivi, in speranta ca un astfel de link va consolida oarecum pozitia site-ului in ‘mintea’ domnului google.
     

    Reply

  9. Sunt doar cativa indivizi specializati cu adevarat in SEO si desi am o firma de web design prefer sa colaborez cu cei care se ocupa cu adevarat de SEO , decat sa le ofer clientilor acest serviciu si sa fie dezamagiti.

    Reply

  10. Da este adevarat ca seo este mai mult teorie decat practica pentru ca sunt lucruri general valabile dar care nu pot garanta un anumit succes.Practic strategiile sunt diferite,rezultatele sunt diferite.
    Din punctul meu de vedere,nu poti ajunge seo-master din teorie,ci mai degraba experimentand ajungi sa elaborezi o teorie pentru altii.

    Reply

  11. parerea mea e ca teoria nu seamana absolut deloc cu practica…
    sa va spun un mit pe care l-am spulberat, pe proprie experienta… toata lumea zice ca daca inscrii in prea multe directoare un site intr-o perioada scurta, eventual daca pui si acelasi titlu si aceeasi descriere la site, google-ul te va penaliza…
    departe de a fi adevarat acest lucru.. am inscris un site in peste 200 directoare intr-o zi, manual (m-a ajutat addon-ul pt firefox InFormEnter, e esential pt asta) si nu m-a penalizat nimeni… dupa o luna situl era pe pozitia 2 pt un termen, ce-i drept nu era concurenta f mare… dar ideea conteaza… deci asta e abureala… am mai explicat intr-un comentariu chiar pe blog-ul acesta daca nu ma insel care-i motivul pt care poti sa inscrii lejer in 2-300 dir pe zi…
    1) nu toate directoarele te accepta in acelasi timp
    2) google nu crawler-este toate directoarele in acelasi timp

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *