Se merita numarul 1 in Google?

Numarul Unu Cred ca e o intrebare care ne mananca pe toti, daca nu faptul ca se merita, macar faptul ca vrem toti numarul in Google. Uneori e normal, alteori unii exagereaza.

As vrea sa vedem daca se justifica lupta pentru locul 1 si ce se poate face cu traficul venit de pe locul 1.

Mentalitati:
– “numarul 1 inseamna mult trafic, mult trafic inseamna conversii” – asta pentru site-urile care vand produse.
– “traficul mult indiferent de care, inseamna bani si a face bani, indiferent cum, e cel mai important” – valabil in general pentru cei din topuri de site-uri care spera sa intre in retelele de publicitate romanesti.

Mentalitati care au fost formate datorita unei nevoie acute de a face bani, indiferent cum.

Practica: in practica lucrurile nu stau chiar asa, e destul de greu sa aduci trafic, indiferent de numar.

Daca ai un site care are Adsense si bagi trafic artificial pe el, iti iei trafic mult si cam inutil. Defapt SMM nu e neaparat pentru a lua click-uri, ci pentru a promova site-uri, atitudini, idei, reusite. “O tona” de trafic adus de pe digg nu o sa faca decat sa iti dea serverul jos si sa iti ingreuneze functionalitatea site-ului pe perioada in care “tona de trafic” e activa pe site.

In schimb, traficul venit de pe Google, ca link de referinta, are sanse mai mari sa converteasca sau sa dea click-uri care sint platite mai bine, cel putin pe US. E simplu de ce: Cautari cu intentie comerciala. Din cautari, vizitatorii tind sa dea click pe reclame sau sa cumpere, mai mult decat cei veniti de pe site-urile sociale sau resursele care de obicei nu sint asemanatoare ca domeniu de activitate cu pagina catre care se face trimitere.

Citeste si:  Tutoriale seo sau cum sa iti faci corect un site si sa iesi la rezultate

Deci, relevanta traficului influenteaza conversia.

Intr-un articol despre ce vad si ce spun ochii vizitatorilor vorbeam despre vizibilitatea rezultatelor si a reclamelor la o cautare pe un motor de cautare.

Rezultatele sint cam asa:

Vizibilitatea pentru rezultatele organice:
Rank 1 – 100%
Rank 2 – 100%
Rank 3 – 100%

Vizibilitatea pentru rezultatele platite – reclame:
1 – 50%
2 – 40%
3 – 30%

In concluzie, ochiul vizitatorilor urmareste, in general, primele 3 locuri pe rezultatele neplatite si cele platite (anunturile Adwords.)

Dar, exista o diferenta intre ceea ce vad si ceea ce fac utilizatorii pe o pagina de cautari.

In 30 Octombrie 2007 zorgloob.com dadea publicitatii o informatie care “s-a scurs” din cadrul grupului francez de Adwords prin care pe langa faptul ca punea la indoiala unele miscari ale lui Google pentru rezultatele naturale, scotea in evidenta faptul ca locurile 2 si 3 ar avea mai multa cautare dpdv al click-urilor, asta se vede prin sumele aratate de GG Score.

GG Score

Rata de accesare a unui site, de pe o pagina de cautare de pe Google, poate fi influentata nu numai de locul la o cautare ci si de mesajul si densitatea de cuvinte cheie din titlul si descrierea site-urilor.

Citeste si:  Google Webmaster Tools + Tableau Software = cracked (not provided) Love

Traficul natural odata ajuns pe site, poate converti daca mesajul din cautare se patreaza si in pagina de prezentare. In cazul in care vizitatorul nu gaseste ce cauta, locul 1 e inutil.

Jalnic e sa fii pe locul unu cu un site care vinde un produs ce nu poate fi distribuit decat intr-o singura zona geografica. Efortul de a ajunge numarul 1 e inutil, un rezultat regional ar fi fost mai relevant.

In Adwords e cam la fel: se spune ca advertiserii destepti nu platesc locuri la anumite cuvinte cheie si deci mult trafic si click-uri inutile, ci platesc conversii care nu tin de pozitionare neaparat, ci de mesaj si oferta.

Cred ca la aceasta intrebare nu poti da un raspuns clar, el difera de la cautare la cautare, in functie de vizitatori, de interes, de optimizare si de Google. Cu alte cuvinte, la intrebarea asta raspunsul il poate da fiecare, in functie de interest si potenta.

E foarte usor sa pierzi ceea ce locul 1 iti ofera, dar nu e asa de usor e sa ajungi pe locul 1. 🙂

Sharing is caring!

15 Comments

  1. Misto articolul, dar hai sa pun problema putin diferit eu :

    nu locul 1, dar podium ?

    daca nu podium atunci primele 5 ?

    dar daca nu primele 5 atunci hai prima pagina..

    Fraze care imi suna cunoscute din negocieri.

    – traficul de la pozitia 1 la pozitia 3 in multe cazuri de imbunatateste si daca adaugam si nr de cautari realizate folosind ” I feel lucky” …

    Erau niste statistici pentru US, nu le mai gasesc acum.

  2. – traficul de la pozitia 1 la pozitia 3 in multe cazuri se injumatateste* ( imi cer scuze, graba! ) si daca adaugam si nr de cautari realizate folosind ” I feel lucky” …

  3. In cazul in care vizitatorul nu gaseste ce cauta, locul 1 e inutil. – cat de adevarat.
    Insa daca utilizatorul gaseste ce cauta si esti si pe locul 1 atunci e minunat, nu de alta, dar am observat la un site de-al meu chestia urmatoare: a fost mai intai pe pozitia 2 si avea cam 200 de vizitatori pentru termenul respectiv. A urcat apoi pe numarului a  si vizitatorii au crescut la peste 500 (pt. termenul respectiv) .

    Deci multi utilizatori daca gasesc ce cauta pe prima pozitie nu mia ajung macar nici la site-ul de pe 2

  4. Din pacate multi cred ca raportul dintre cantitate si calitate trebuie inclinat in favoarea cantitatii excesive. Dar totusi pe mine ma ajuta daca sunt in poziti 1 dupa produsul pe care il ofer, sau dupa numele meu… in schimb daca sunt pe locul 1 la ceva total nerelevant nu ma ajuta deloc…

  5. Felicitari pentru ideea articolului (interesanta), si apoi pentru articol. Ce am de spus: Este o ora cam tarzie acum si nu gandesc foarte clar (am avut o zi grea) si nu vad diferenta intre locul 1-3, 1-5… Insa vad chiar acum cifrele si diferenta intre pagina 5 si locul 3 … Diferenta asta este de exact 225% … Sunt cifrele celui mai recent proiect seo de care ma ocup si azi au aparut roadele muncii… Ceea ce ma bucura in cazul acestui client, spre deosebire de altii, omul a inteles ca este important sa fii pe prima pagina in primul rand – asta este filosofia mea – si apoi, cu cat mai sus, cu atat mai bine, insa niciodata nu imi fac o prioritate din a fi pe locul 1.

    Am fost si pe locul 1 si pe 3, si pe 5 si pe pagina x… Pot spune ca mare diferenta intre locrile 1-5 nu este… Incepe sa se simta diferenta de la locul 6-7 in jos, dar hei, probabil depinde si de domeniul in care esti… nu?

  6. Intrebarea in sine nu prea are rost – intotdeauna e cel mai bine sa fii pe numarul 1. Chestia e daca merita sa fii primul pe o cautare netargetata :).

  7. eu va spun iar cum caut eu, nu sunt sigur despre “average user”:

    – la o cautare simpla scanez primele pozitii (3-5) dar citesc descrierea, contextul in care apar keywordurile mele, titlul si dau click doar acolo unde speranta de a gasi ceva e mai mare
    – dau ctrl+ click si adesea deschid primele 3-5 rezultate in alte pagini (mai ales daca nu-mi dau seama din context) si apoi le scanez individual pana gasesc informatia
    – daca nici asa ma intorc in index si o iau in continuare toata pagina, pagina 2, etc
    – nu prea dau click pe anunturile platite din top, cred ca consider ca dacxa erau relevante pentru cautarea mea erau deja in top in index, dunno, eu sunt si romanake si nu dau click pe reclame.
    – deci eu zic ca conteaza destul de mult si cum arata rezultatul tau in indexul cautatorului…
    – ah, si cine dracu foloseste i feel lucky? de fapt, unde sunt complet sigur de un keyword il mai scriu in addressbar like “download apache”, that should count, i guess

  8. Hai sa gandim logic… Daca nu ar conta nr.1, atunci nimeni nu s-ar mai bate pe el, nu? Poate ca e ipocrizie… poate ca e fala, dar numarul 1 conteaza! Eu, una asa cred!
    Si, cine nu vrea sa fie pe primul loc?
    E drept, toti vor, numai unul reuseste!

  9. Intr-adevar #1 in google ofera foarte mult trafic, dar cum spunea si Krumel ofera trafic doar atunci cand cuvintele cheie pe care le cauti apar si in descriere sau (de preferabil) in titlul rezultatului.
    Sunt foarte multe cazuri in care #2 are mai mult trafic ca #1
    Oricum, traficul e bun … dar daca este trafic mult si conversii putine o sa te doara capul tare 🙂 – ma refer la a incerca sa analizezi care trafic se converteste si de ce.

    Sa ajungi #1 in google pentru rezultatele neplatite este foarte greu (in functie de kw bineinteles), si este *riscul* sa fie rezultate platite si sa-ti *fure* destul trafic. God, I love to do that 😀

  10. problema cred ca se pune daca merita resursele si investitiile sa treci de la 2 la 1, sau mai exact pana la ce limita merita ele.  E o chestie de fezabilitate.

  11. Ii dau dreptate lui add. Si eu tot asa fac.

    Insa stau si ma gandesc. Eu cred ca depinde mult de kwd-urile folosite. Nu toti cauta produse pe net, asa-i? Iar daca cineva cauta produse, cauta si preturi mici, deci cu siguranta va da click pe toata pagina 1.

    Apoi ganditi-va la cautari de genul “why we eat so much”, “why is green tea healthy” si tot asa. Pai chiar daca #1 este super completa, omul se gandeste “si daca mai gasesc ceva in plus fata de astea?”. Si se pune pe deschis si restul.

    Eu unul cred ca target-prima-pagina este super ok.

  12. E foarte usor sa pierzi ceea ce locul 1 iti ofera, dar nu e asa de usor e sa ajungi pe locul 1. 🙂

    Poate ca din inertie userii dau click pe primul link din pagina, dar aia sint …”orbi”. Daca vrei ca ceic are iti vin pe site sa aiba o intentie, atunci ai nevoie de o pozitionare pe primele 3-5 locuri si un mesaj care sa atraga.

    Userii care “vad”, sint userii care stau si citesc titlurile si descrierile site-urilor de pe pagina de cautare, deja ei pot decide daca ceea ce au citit le convine sau nu.

    Daca un astfel de user care “vede” ajunge pe un site si nu gaseste ceea ce cauta (alimentat de mesajul din titlu si descriere), atunci el se transforma intr-un user dezinteresat de oferta si mesaj. In plus, el poate imprastia informatia mai departe influentand si pe altii.

    Daca vrei doar sa ai impresii si click-uri pe reclame, atunci nu ai nevoie de o asemenea gandire.

    In concluzie, trebuie sa stii ce vrei ca sa poti determina importanta unui loc 1 la o cautare. 🙂

  13. ai grija de nr. 1…. parazitii 🙂

    de ce nu nr 1,2,3,4 si 5? 🙂 cel m bine e asa zic eu 😉

  14. Targetul meu a devenit “above the fold”  – adica primele 5 rezultate. Atat timp cat userul nu e obligat sa scrolleze ca sa ma gaseasca, impreuna cu un titlu si o descriere care sa atraga, din punctul meu de vedere este suficient.

    “Lupta” pentru locul 1 in foarte multe cazuri e usoara insa am intalnit si situatii in care mirajul primei pozitii o irosit o multime de timp si bani pentru ca o pozitie in primele 3-5 era suficienta iar resursele puteau fi folosite mult mai eficient promovand o serie de cuvinte cheie usoare, care aduc acum un procent serios din vizitatori.

  15. Cati dintre voi a cautat pana in pagina 75 ?
    Eu unu am cautat si in 64 si 75 samd cel mai departe am fost in 83 si culmea fix acolo am dat peste ce cautam.
    Treaba cu locul 1 este fix pentru cel ce il intereseaza sa “isi arate marfa” iar locurile din coada sunt pentru cei ce detin informatia au postat-o acolo dar putin le pasa daca ajunge cineva la ea rapid sau cautand-o.
    Cat sincer despre trafic … e abureala majoritatea cuvintelor de pe google cauta pron sau scandal gen reviste can..can samd.
    Pentru ca internautii romana sunt 90% la munca si cauta divertisment fotbal, manele, prono, filme gratis samd.
    Nu avem inca un public elevat sa caute o informatie mai acatarii de exemplu ce e realitate augmentata as traduce eu si nu sunt sigur ca e bine dar termenul original este Augmented Reality si e ceva super interesant.
    Vrei trafic ? pune pronoace si manele la download si esti asezat ai trafic cacautzi de casca gura si scobesc nasul.
    Vrei trafic si mai mare si vrei sa traiesti din blog poti face si asta dar e destul de greu nu e asa Domnule Krumel ? :c)

    Opinia mea ca la fel de tare vand si pozitiile de 3 la 10 pentru ca cel care este interesat de un produs sau o oferta cauta si un pret mai mic sau un raport calitate pret ceva mai bun, eu unu asa fac.

    Ceva mai jos despre realitatea augmentata pe cine intereseaza pe cine nu …

    http://www.youtube.com/watch?v=cNu4CluFOcw

Comments are closed.