Nimicul lui Krumel

Curatarea redirecturilor esuate din SERPS

Redirectarea unui site vechi catre un site nou sau a unei versiuni vechi catre alta noua e, in teorie, “floare la ureche”. Multi programatori vor spune ca e simpla o astfel de redirectare, unii dintre ei cred chiar ca redirectarile sint apanajul unor nevoi ce nu includ efectele din SERPs.

  • index vechi/ -> index nou/
  • categorie veche/ -> categorie noua/
  • pagini de produse vechi/ -> pagini de produse noi/

Evident, e vorba de magazine online, site-uri care ajung sa aiba mult continut indexat, greu de controlat si cu efecte grave daca paginile nu sint conforme cererilor facute de Google prin actualizarile frecvente.

Bine, ar mai fi versiunea simpla, frecvent folosita, in care toate paginile site-ului vechi sint redirectate de indexul site-ului nou, dar nu v-o recomand…

Deci daca cele de mai sus sint usor de determinat, mai dificila e controlarea indexarilor unor pagini navigationale, avand ca rol sortarea sau filtrarea paginilor, dar nu in ultimul rand, indexarea cautarilor facute pe site.

Dupa un redirect de cele mai multe ori se pied in SERPs astfel de link-uri, motiv ptr care ele ar trebui scoase din indexul Google. Sint multe metode de scraping a indexului Google ptr a extrage rezultatele dar cea mai simpla varianta ar fi aceasta:


In cateva minute puteti afla ce pagini sint indexate (vechi sau noi), ce probleme sint, cate pagini trebuiesc scoase din index, urmand ca apoi sa indexati paginile noi, cele redirectate. Dureaza cam 3-7 ore sa scoateti pagini sau directoare de pagini din indexul Google, astfel incat sa indexati doar paginile care aduc valoarea utlizatorilor.

Sharing is caring!