redirect

Redirectarea unui site vechi catre un site nou sau a unei versiuni vechi catre alta noua e, in teorie, “floare la ureche”. Multi programatori vor spune ca e simpla o astfel de redirectare, unii dintre ei cred chiar ca redirectarile sint apanajul unor nevoi ce nu includ efectele din SERPs.

  • index vechi/ -> index nou/
  • categorie veche/ -> categorie noua/
  • pagini de produse vechi/ -> pagini de produse noi/

Evident, e vorba de magazine online, site-uri care ajung sa aiba mult continut indexat, greu de controlat si cu efecte grave daca paginile nu sint conforme cererilor facute de Google prin actualizarile frecvente.

Bine, ar mai fi versiunea simpla, frecvent folosita, in care toate paginile site-ului vechi sint redirectate de indexul site-ului nou, dar nu v-o recomand…

Deci daca cele de mai sus sint usor de determinat, mai dificila e controlarea indexarilor unor pagini navigationale, avand ca rol sortarea sau filtrarea paginilor, dar nu in ultimul rand, indexarea cautarilor facute pe site.

Citeste si:  Loialitatea clientilor si beneficiile loialitatii

Dupa un redirect de cele mai multe ori se pied in SERPs astfel de link-uri, motiv ptr care ele ar trebui scoase din indexul Google. Sint multe metode de scraping a indexului Google ptr a extrage rezultatele dar cea mai simpla varianta ar fi aceasta:

  • instalati in browser SeoQuake;
  • setati rezultatele din Google sa afiseze 100 de rezultate per pagina;
  • folositi site:domeniu.ro ptr a vedea paginile indexate ale propriului site;
  • extrageti cate 100 de rezultate in .cvs-uri folosind pluginul/extensia din browser;
  • uniti excel-urile cu cate 100 de rezultate in unul singur – folositi metoda asta http://goo.gl/7UGtCF – sau puteti sa nu faceti lucrul asta, avand in vedere ca pasul de mai jos nu suporta decat 100 de URL-uri;
  • dupa unirea excel-urilor folositi http://httpstatus.io/ ptr a verifica statusul paginilor indexate in Google. Veti putea avea rezultatele prin export in excel;
  • Curatati excel-urile ptr a avea datele cum trebuie, puteti face statistici privind ce e indexat in Google;
  • Verificati paginile 404 si 301 care nu ar trebui sa fie indexate. Sint unele pagini care desi ofera mesajul corect de header ele nu ar trebui sa ramana in Google;
  • Folositi WMT ptr a scoate paginile respective din index;
  • deschideti o bere si asteptati. 🙂
Citeste si:  Mic studiu de caz privind potentialul online local in Iasi

status-code
In cateva minute puteti afla ce pagini sint indexate (vechi sau noi), ce probleme sint, cate pagini trebuiesc scoase din index, urmand ca apoi sa indexati paginile noi, cele redirectate. Dureaza cam 3-7 ore sa scoateti pagini sau directoare de pagini din indexul Google, astfel incat sa indexati doar paginile care aduc valoarea utlizatorilor.