5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

Cu cat Google isi curata rezultatele prin diferiti algoritmi, cu atat mai dificil devine SEO. Pentru unii e un lucru rau, pentru altii e mana cereasca. Cei care fac SEO in mod minutios, gandindu-se pe termen lung, avand in spate o strategie vor reusi sa profite de noile modificari. Cei care gandesc in stil de afacere rapida si profitabila trebuie sa se reorienteze in privinta modului in care fac link building.

Desi nu toti algoritmii vor fi propagati imediat pe .ro, indeajuns de multi factori vor fi modificati si in Romania. Motiv pentru care nu tot ceea ce se scrie pe .com e valabil pe .ro. Asta nu inseamna ca trebuie eliminata perspectiva acestor modificari in .ro

Read More

Studiu Google Local ranking – SEO si PPC

Pentru ca in Romania oamenii care fac si publica analize sint destui de putini, m-am gandit sa public o analiza facuta zilele anterioare cu un tool romanesc de Georanker. Nu o sa va zic prea multe despre tool, desi multumita lui am facut acest mic studiu.

Aveti cel putin 20 de orase pe fiecare tara, aveti acces la cele mai importante tari de pe 5 continente, aveti rapoarte ce aduna pozitiile la cautari dar si pozitiile la anunturile platite Adwords. Pe detinatorul tool-ului il gasiti aici, iar unealta va invit sa o descoperiti pe URL-ul pus anterior.
Read More

SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

In 2011 ma intrebam daca e Panda in Romania sau nu ca urmare a unor panici iscate de necunoscatori. Cu mult inainte de a ajunge in .ro unii aveau viziuni. Evident lucrurile nu au fost asa, graficele si semnalele din comunitatile specifice SEO a confirmat tarziu venirea noilor actualizari si algoritmi in .ro. Asta era in 2011.

In 2012 Google a propagat un pinguin destul de puternic in Romania. Destul de multi au cazut dand satisfactie celor care ghicesc in ceara din ureche despre cum moare SEO. Tot moare si tot moare. Ei nu se mai opresc din griji.

Desi SEO e accesibil tuturor, putini reusesc sa faca lucrurile cum trebuie. Link-uri la 200 de euro, link-uri .edu la 5$, “continut valoros”, advertoriale luate la kil, in general semne de SEO facut haotic. Desi uneori lucrurile merg si asa, modalitatea asta de a face SEO nu e durabila. Iar SEO inseamna a construi ceva durabil, ptr lucruri rapide exista PPC.
Read More

Google Webmaster Tools devine ceva mai util – link building

M-am declarat inca de la inceput un sceptic in privinta Google Webmaster Tools, considerandu-l neinteresant. Motivele sint explicate, multe din ele mi le mentin. GWT inca duce in eroare destul de multi webmasteri, nu mai zic de ultimele mailuri trimise prin care webmasterii era avertizati de lucruri inexistente.

Sint 2 motive de utilitate aparute destul de noi, unul e legat de link building: You can now download the external links to your pages sorted by date. – un anunt facut de un mester de la ei; acum puteti vedea cum va indexeaza Google paginile – un anunt mai oficial.
Read More

Follow up SEM Days 2012

Au fost 2 zile misto in Bucuresti la SEM Days, chiar eram curios cum ar merge un astfel de eveniment in .ro. Intentionam candva sa fac un astfel de eveniment in Iasi, intre timp au reusit altii sa o faca. E mai bine ca a fost facut in Bucuresti, ar fi fost o mare greseala sa il fac in Iasi.
Read More

Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….

… asa cum s-a lasat Basescu de presidentie in 5 minute de la suspendarea din Parlament.

Google Penguin, care e o actualizare si nu o penalizare, da dureri de cap multora din .com dar si din .ro. O sa ma refer doar la ce tine de .ro. Evident, toata lumea cunoscatoare sare “spamerii sint pedepsiti”. Partial adevarat ptr ca actualizarea nu mai tine cont de unii factori SEO dar a reevaluat sau scos in evidenta si pe altii. Ceea ce inseamna ca acest “neprevazut” (numit actualizare) a lasat in offside site-uri care au devenit “victime colaterale”.

Pentru unii “cunoscatori”, efectul unui update inseamna ca ai facut lucrurile gresit, deci poti fi tras pe roata. Ptr cei din domeniu, update-ul inseamna o modificare dupa care trebuie sa te adaptezi, o noua regula. Deci regulile jocului au fost modificate, trebuie sa jucam in actualele reguli. Si nu, SEO n-a murit.. se transforma continuu. Doar cei care nu stiu ce inseamna SEO mor (de ciuda). De fapt, se inmultesc.

Afla daca ai probleme cu “penalizarea” datorata de algoritmul Google Penguin. E cea mai frecventa si cel mai greu de detectat.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Actualizarea are cam acelasi efect pe care Florida1 si Jagger2 le-au avut la timpul lor. Si atunci oamenii s-au speritat, multe sinucideri in masa, carcotasi oportunisti pe la colturi – lumea a supravietuit si a mers mai departe. Nimic nou sub soare.

Read More

Urmareste trendurile in SERPs direct de pe Google

“It ain’t no fun if the homies can’t have none.”- Snoop Dogg

Snoop stie bine ce inseamna sharingul de … informatii. Motiv ptr care o sa dau si eu share la un addon de FireFox descoperit recent dar care merita toata atentia. Cu cat mai multi oameni stiu sa faca SEO cum trebuie, cu atat mai multe rezultate relevante vom avea la cautari. Evident, exista si partea intunecata a lucrurilor, dar hey am fi mai ipocriti decat ei daca am spera la o padure fara uscaturi.

Titlul spune totul, am gasit un addon cu care poti urmari in timp real pozitiile la cautari in timp ce faci cautarile pe Google.
Read More

Venice, algoritmul care invie cautarile locale in Romania

De ceva timp Google a propagat o serie de actualizari privind cautarile si modul cum ei reusesc sa returneze rezultate relevante. Multe din actualizari au rolul de a “improspata” rezultatele cu site-uri mult mai relevante. Nimic deosebit, o mica manipulare spre zona in care Google vrea sa detina un monopol.

In Romania, unul dintre algoritmii propagati a e cel numit Venice. Rolul lui e de a personaliza cautarile generale in functie de locatie. Ceea ce inseamna ca cei din Iasi nu vor mai fi obligati sa foloseasca “pizza Iasi” ca si cautare, ci doar “pizza” ptr a gasi rezultate relevante. Asta chiar cand multi terminau de cantat prohodul obiceiului de a cauta sau a SEO-ului in sine.
Read More

CognitiveSEO Backlink Reports pentru analiza rapida a backlink-urilor

Uneori, in analiza concurentei e nevoie de un set de informatii la care sa ai acces in timp rapid. Yahoo! Site Explorer3 oferea candva intr-o versiune destul de vaga numarul total de backlink-uri per domeniu sau per pagina. Multi din breasla il foloseau ptr a afla rapid informatii despre concurenti. Odata cu inchiderea Yahoo! Site Explorer s-a dezvoltat o noua piata, mai dura, a uneltelor de analiza.

Printre multele tool-uri de fast/quick backlink checker m-am oprit si am ales LinkResearchTools in versiune platita, niste nemti (cred) care au cateva unelte destul de bune, cel putin pana la vremea in care CognitiveSEO a intrat pe piata. Au o baza de date buna, iar uneltele oferite erau excelente.

Stiu, multi vor fi dezamagiti ca nu scriu nimic pe blogul asta de SEOMOZ (viitorul MOZ.com/org) si Open Site Explorer. Nu fac lucrul asta ptr ca uneltele oferite nu sint cine stie ce, chiar daca potentialul lor e imens. Ca unelte LinkResearchTools are optiuni mult mai avansate si mai bune decat ce are SEOMOZ. In schimb, apreciez ceea ce ei ofera prin API.
Read More