Google Webmaster Tools + Tableau Software = cracked (not provided) Love

In SEO toata lumea stie ca exista White, Grey si Black Hats. In functie de principii si cunostinte fiecare isi atribuie cate o palarie. Unii spun ca totul in SEO e Black, altii cred ca sint White dar de fapt sint Black. Ambiguitati placute ptr Google, cel care odata cu propagarea erei (not provided) a dezvoltat un nou trend: Dark SEO. “Don’t be evil” e un slogan plin de praf, Google l-a cam pus in rama.

In tot intunericul determinat de lipsa informatiilor privind cuvintele cheie apar tot felul de idei despre cum poti afla totusi informatii despre cuvintele cheie ce genereaza trafic. Da, stiu, SEO e mort, monitorizarea pozitiilor nu mai conteaza, toata lumea e pe Facebook…. sau incepem sa facem PPC, o alta forma de a tria prin fortare online-ul.
Read More

Vizualizarea unui istoric de link building

Am avut curiozitatea de a vedea un istoric al IBL-urilor intr-un format vizual care sa ma ajute mult mai mult decat datele dintr-un excel sau vizuarizarile privind cadenta lor de la MajesticSEO. Deci articolul acesta are un caracter distractiv, dar cred ca pe unii o sa ii ajute sa inteleaga de ce ponderea IBL-urilor e importanta dupa noile criterii Google.

Cochetez de ceva timp cu vizualizarea datelor intr-un mod care sa fie mult mai usor de inteles, dar care sa si placa. Ma joc cu Tableau de cativa ani, dar vara asta am inceput sa il folosesc mai mult ptr ca au adaugat niste optiuni interesante. Va las placerea de a le descoperi singuri.
Read More

Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

Dupa ce, in mare parte, am aflat cuvintele cheie (not provided) care convertesc ar fi momentul sa impartim conversiile dupa alte criterii. Detinatorii de magazine online isi pot masura forta brandului urmarind conversiile venite dupa cuvintele cheie specifice brandului. De asemenea, e ok sa urmareasca si conversiile organice venite de pe cuvintele cheie non brand ptr a vedea ponderea lor si a sti daca brandul are putere de vanzare sau nu.
Read More

Cum identifici cuvintele cheie (not provided) care convertesc?

Noua era (intunecata) a cuvintelor cheie (not provided)1 a generat o mare frustrare printre detinatorii de afaceri online. Nu mai sint cuvinte cheie, nu mai stii ce performanta au cuvintele cheie pe care le vizezi. Unii zic ca nici urmarirea pozitiilor la cautari nu mai e importanta, dar propun sa ii ignoram ptr acest articol, probabil in altul vom vorbi despre pozitionarile la cautari.

Revenind la problema cuvintelor cheie (not provided), am sapat putin in Analytics si am gasit o solutie (de moment) pentru a identifica cuvintele cheie care genereaza vanzari. Deci articolul se adreseaza in special celor cu magazine online…

Read More

Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania


E amuzant si in acelasi timp trist sa traiesti intr-o lume in care impostura e “meinstrim”. Amuzant ptr ca unii oameni fac putine dar cu bani le ridica la grad de “inovatie” cu ™ atasat. Trist pentru ca din ce in ce mai multe materiale de acest fel patrund in .ro iar ele sint sustinute de oameni care aparent au o reputatie de aparat.

Se da o “agentie” (o gramada de oameni adunati la un loc formeaza o agentie in Romania, asa cum acum cativa ani un CEO era un dude dintr-o firma cu 2 angajati, unul dintre ei fiind chiar el) care incearca sa se promoveze folosind “materiale educative” cum ar spune un reputat expert online. Materiale de genul celor de aici.
Read More

Ce pagini indexam in Google? Restrictionarea continutului inutil

Trendul in online, chiar si in Romania, e sa creezi continut. Mult continut. Si sa fie de calitate, asa cum cer cei de la Google. Tone de pagini indexate in Google in ideea unui trafic marit. Magazinele online ar fi in stare sa indexeze si situatiile contabile ptr a genera cat mai mult trafic. Mult inseamna bun, sa fie.

Nu mai zic de bloggeri care pe langa taguri indexeaza arhive, pagini de comentarii si daca ar putea, ar indexa si activitatea Social Media. Sa fie acolo, nu se stie de unde sare banul. O mica marlanie manipulatorie ca apoi sa strigam ca SEO = SPAM.
Read More

Cum pregatim lista de IBL-uri ptr Google Disavow Tool

Pentru ca cei de la Bing au avut o idee excelenta de a lansa o optiune prin care detinatorii de site-uri isi pot nega IBL-urile site-urilor, cei de la Google au „cooptat-o” si ei. Evident, Google a avut mai mare succes cu el, in special in tarile non Bing, daca putem spune asa.

Cu alte cuvinte acum exista o unealta prin care puteti nega, dezaproba, refuza (si mai putin dezavua, care e un termen cam mofturos ptr o optiune online) IBL-urile generate in trecut de catre voi sau de catre altii.
Read More

Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

Toata lumea stie ca un site popular in Google e un site cu multe pagini indexate, pagini care au pozitii cat de cat ok la cautari. Pe principiul asta foarte multi indexeaza pagini in motoarele de cautare, sperand la volume de trafic considerabile. Daca le spui sa nu indexeze tag-uri, iti vor spune ca e o practica frecvent folosita de A-listii din blogosfera. Daca le spui sa nu indexeze cautarile din magazinele online, cineva o sa iti spuna ca e ok sa fie indexabile ptr ca nu se stie niciodata. La fel si filtarea produselor sau paginatiile de categorii.

Google a incercat prin diferiti algoritmi sa contracareze indexarea de continut inutil prin supplimental results, duplicate content, rel canonical, rel next prev astfel incat doar paginile importante sa fie indexate in Google.
Read More

Followup Superweek Sinaia 2012


Zilele trecute am participat la Superweek, la Sinaia, un eveniment la inceput in Romania dar care are dejas un istoric in Ungaria. Dupa SEM Days e al doilea eveniment axat strict pe SEO, SEM, PPC si Analytics in Romania. E trist ca sint doar doua, e imbucurator ca au inceput sa apara si altele, SEM Days a dat startul.

Exista o piata ok in Romania pe zona asta, cel putin PPC si Analytics sint niste zone cu potential imens. De SEO si SEM nu mai zic, sint atat de multi prestatori incat evenimentele romanesti reusesc sa adune un numar caraghios de participanti. Probabil cultura participarilor la evenimente romanesti nu impinge oamenii dar cred ca e de pierdut de pe atitudinea asta.
Read More

Discutii cu un roman de la Google Search Quality

Zilele trecute am tinut 2 prezentari la Superweek, un eveniment super misto ca si concept dar si ca efort facut de niste oameni necunoscuti in .ro. Apreciez foarte mult ceea ce au facut si tine sa ii felicit pentru curaj si realizare. Voi reveni cu o recenzie specifica.

Cu ocazia evenimentului am avut ocazia sa stau la discutii cu un roman ce lucreaza la Google si care se ocupa de Search Quality ptr Europa Centrala si de Est. Cu alte cuvinte in atributiile lui intra si Romania. Imediat cum am aflat mi s-au aprins mii de beculete, am zis ca am ocazia sa vb cu un om care stie ce se intampla in zona de cautari pe .ro

Mai jos aveti cateva din raspunsurile pe care le-am primit de la Bogdan Suvar:
Read More