Nimicul lui Krumel

Isteria PageRank-ului in .ro

Un alt subiect de discutie pentru tutorialul SEO inceput cu Remus e PageRank-ul, importanta lui, cum se obtine si alte aspecte …isterice, as pune eu. Cred ca mai peste tot vedeti discutii despre PageRank, de cate IBL-uri ai nevoie ca sa scoti un PageRank 4 sau 5, cand se face update de PageRank sau despre vanzari de link-uri pe site-uri cu PageRank.

Din punctul meu de vedere, PageRank-ul nu mai are cine stie ce importanta, el e doar o notare facuta de Google (devenita inutila, dar ravnita de multi) pentru site-uri pe care unii o vand la preturi destul de bune (ceea ce e cam incorect dpdv Google).

Ar trebui sa incepem prin a-l defini: Ce este PageRank1Din martie 2016, PageRank-ul e valabil si vizibil doar intern, in cadrul Google. ?

Prin 2006 se spunea:

PageRank se bazeaza pe natura unica democratica a web-ului folosind vasta structura de legaturi ca indicator al valorii unei anumite pagini. In esenta, Google interpreteaza o legatura a paginii A catre pagina B ca un vot al paginii A pentru pagina B. Dar Google se uita la mai mult decat volumul de voturi sau legaturi pe care o pagina le primeste; de asemenea analizeaza pagina ce strange voturile. Voturile stranse de pagini ce sunt ele insele “importante” au o mai mare greutate si ajuta alte pagini sa fie “importante”.

Reformularea actuala a PageRank-ului e:

PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un „vot” din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile.

(Apropo, Google Romania folosesc diacritice doar cand vor ei, nu e de mirare ca traducerile facute in romana sint varza.)

Asta ni se spune, indeajuns sa creeze isterie in .ro legat de PageRank. In. ro si nu numai, in general se aplica pentru cei care cred in prostiile spuse de unii sau nu au experienta proprie, PageRank-ul are o importanta supra evaluata.

Supra evaluat pentru ca:

Cand are valoare PageRank-ul?
Dupa parerea mea are valoare atunci cand vine natural de pe o pagina relevanta – continut asemanator cu pagina catre care se face referire -, cu un anchor text potrivit si cand pagina care da link-ul are la randul ei sustinere de calitate prin link-uri.

Importante sint link-urile care sustin o pagina sau un site si mai putin PageRank-ul care oricum e dat ca rezultat al obtinerii de IBL-uri. Ca e PR 3, PR 4, PR 5 sau PR6 …toate astea sint irelevante daca site-ul nu iese la cautari cu paginile care trebuie, nu satisface nevoile utilizatorilor sau a detinatorului.

Ramane ca PageRank-ul sa fie important doar celor care vand link-uri si care traiesc din „cresterea de PageRank pentru vanzari”. Nu e nimic gresit in a vinde link-uri si PageRank pentru a castiga bani, doar ca pentru cei care cumpara link-uri pentru PageRank …afacerea e in pierdere …de cele mai multe ori link-urile de pe care vin IBl-urile e impartit cu alte site-uri ceea ce inseamna ca PageRank-ul e diminuat ca valoare.

Pentru referinte despre locul de unde vine link-ul, pozitia in site si cat din PageRank iti poate reveni, cititi Cat conteaza pozitionarea link-urilor pe pagina? scris de Tudor Rad.

Stiu, de obicei sugerez ca doar anumite lucruri din engleza sint valabile pe .ro, dar cred ca astia sint factori care au valabilitate si in .ro: pozitia link-ului, calitatea IBL-urilor si relevanta fata de pagina catre care se face legatura.

Apoi, iar ceva specific celor care „cunosc” dupa zvonuri: PageRank-ul nu se pierde pentru ca dai link-uri sau ca faci link exchange, ci pentru ca se pierd din IBL-urile care sustine acea pagina.. Despre link exchange intr-un alt post…

Inca o chestie legat de PageRank: e bine sa ai PR mare pe domeniu, dar e inutil pentru paginile interioare, pentru ca indicat e sa iesi la o cautare cu o pagina interioara (relevanta), domeniul fiind bine sa suporte 2-3 cuvinte cheie mari. Si cum PR-ul e dat de IBL-uri, e indicat sa ai link-uri catre acea pagina interioara cu care vrei sa iesi la cautari.

Si ce e cel mai greu de facut, e sa ai IBL-uri pe paginile interioare, nu pe index. 😀

Tudi pregateste si el un articol despre PageRank, stiu ptr ca vorbisem in week end despre asta, e a doua oara cand ne singronizam. Eu l-am postat inainte, mai am altele in pregatire si ele au o logica in ordinea aparitiei.

Remus a scris despre:

Sharing is caring!