X
    Categories: SEO

Isteria PageRank-ului in .ro

Un alt subiect de discutie pentru tutorialul SEO inceput cu Remus e PageRank-ul, importanta lui, cum se obtine si alte aspecte …isterice, as pune eu. Cred ca mai peste tot vedeti discutii despre PageRank, de cate IBL-uri ai nevoie ca sa scoti un PageRank 4 sau 5, cand se face update de PageRank sau despre vanzari de link-uri pe site-uri cu PageRank.

Din punctul meu de vedere, PageRank-ul nu mai are cine stie ce importanta, el e doar o notare facuta de Google (devenita inutila, dar ravnita de multi) pentru site-uri pe care unii o vand la preturi destul de bune (ceea ce e cam incorect dpdv Google).

Ar trebui sa incepem prin a-l defini: Ce este PageRank1Din martie 2016, PageRank-ul e valabil si vizibil doar intern, in cadrul Google. ?

Prin 2006 se spunea:

PageRank se bazeaza pe natura unica democratica a web-ului folosind vasta structura de legaturi ca indicator al valorii unei anumite pagini. In esenta, Google interpreteaza o legatura a paginii A catre pagina B ca un vot al paginii A pentru pagina B. Dar Google se uita la mai mult decat volumul de voturi sau legaturi pe care o pagina le primeste; de asemenea analizeaza pagina ce strange voturile. Voturile stranse de pagini ce sunt ele insele “importante” au o mai mare greutate si ajuta alte pagini sa fie “importante”.

Reformularea actuala a PageRank-ului e:

PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. In esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un „vot” din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile.

(Apropo, Google Romania folosesc diacritice doar cand vor ei, nu e de mirare ca traducerile facute in romana sint varza.)

Asta ni se spune, indeajuns sa creeze isterie in .ro legat de PageRank. In. ro si nu numai, in general se aplica pentru cei care cred in prostiile spuse de unii sau nu au experienta proprie, PageRank-ul are o importanta supra evaluata.

Supra evaluat pentru ca:

  • Page ank-ul se obtine destul de usor (candva unii erau veseli pentru ca obtineau PR 4 doar din inscrierile in directoare – le propusesem sa faca un PR 5 si s-au speriat);
  • fara PageRank poti iesi la cautari (multi nu cred asta, doar cei care folosesc mult cautarile Google pot confirma);
  • vanzarea/cumpararea de link-uri cu PageRank sint destul de inutile (daca imparti o pagina cu inca n concurenti/candidati doar o parte din el iti revine);
  • PageRank-ul nu garanteaza o pozitie la o cautare, dar el este relevant paginii cu care vrei sa iesi la cautare daca exista IBL-uri de sustinere (PageRank-ul domeniului e important, dar el nu garanteaza rank-ul unei pagini interioarela cautari).

Cand are valoare PageRank-ul?
Dupa parerea mea are valoare atunci cand vine natural de pe o pagina relevanta – continut asemanator cu pagina catre care se face referire -, cu un anchor text potrivit si cand pagina care da link-ul are la randul ei sustinere de calitate prin link-uri.

Importante sint link-urile care sustin o pagina sau un site si mai putin PageRank-ul care oricum e dat ca rezultat al obtinerii de IBL-uri. Ca e PR 3, PR 4, PR 5 sau PR6 …toate astea sint irelevante daca site-ul nu iese la cautari cu paginile care trebuie, nu satisface nevoile utilizatorilor sau a detinatorului.

Ramane ca PageRank-ul sa fie important doar celor care vand link-uri si care traiesc din „cresterea de PageRank pentru vanzari”. Nu e nimic gresit in a vinde link-uri si PageRank pentru a castiga bani, doar ca pentru cei care cumpara link-uri pentru PageRank …afacerea e in pierdere …de cele mai multe ori link-urile de pe care vin IBl-urile e impartit cu alte site-uri ceea ce inseamna ca PageRank-ul e diminuat ca valoare.

Pentru referinte despre locul de unde vine link-ul, pozitia in site si cat din PageRank iti poate reveni, cititi Cat conteaza pozitionarea link-urilor pe pagina? scris de Tudor Rad.

Stiu, de obicei sugerez ca doar anumite lucruri din engleza sint valabile pe .ro, dar cred ca astia sint factori care au valabilitate si in .ro: pozitia link-ului, calitatea IBL-urilor si relevanta fata de pagina catre care se face legatura.

Apoi, iar ceva specific celor care „cunosc” dupa zvonuri: PageRank-ul nu se pierde pentru ca dai link-uri sau ca faci link exchange, ci pentru ca se pierd din IBL-urile care sustine acea pagina.. Despre link exchange intr-un alt post…

Inca o chestie legat de PageRank: e bine sa ai PR mare pe domeniu, dar e inutil pentru paginile interioare, pentru ca indicat e sa iesi la o cautare cu o pagina interioara (relevanta), domeniul fiind bine sa suporte 2-3 cuvinte cheie mari. Si cum PR-ul e dat de IBL-uri, e indicat sa ai link-uri catre acea pagina interioara cu care vrei sa iesi la cautari.

Si ce e cel mai greu de facut, e sa ai IBL-uri pe paginile interioare, nu pe index. 😀

Tudi pregateste si el un articol despre PageRank, stiu ptr ca vorbisem in week end despre asta, e a doua oara cand ne singronizam. Eu l-am postat inainte, mai am altele in pregatire si ele au o logica in ordinea aparitiei.

Remus a scris despre:

Krumel:

View Comments (18)

  • Poti sa dai o referinta pentru afirmatia asta: "PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni." ?

  • Pe 360city am PR5 (cred ca o sa ajuga la 7). E un site mic; conform Yahoo are 500 de pagini si doar 8000 de IBL. L-am inscris in 3-4 directoare + DMOZ... ATAT.

    Nu cred ca PR se calculeaza pe o formaula de 500 de milioane de termeni; as vrea sa vb cu desteptul care a facut formula si sa stau vreo 5 luni cu el numai sa imi enumere termenii... asta cred ca e BS... mare.

    Parerea mea... ce conteaza cel mai mult... SEO on PAGE (dev) + DMOZ + validarea + continut = SEO

    De accea cred ca si blogurile sunt indexate foarte bine si primesc PR relativ usor daca au content... pentru ca SEO on page e facut foarte smart de oameni smart (gen wordpress sau blogspot)... trebuie doar sa generezi content.

    Clar inscrierea in directoare ajuta... dar sincer cred ca omuletii de la Google isi dau si ei seama ca daca un idiot isi face un site cu content de rahat si il inscrie in 1000 de directoare, nu il vor pune pe prima pagina si nu ii vor da PR, doar ca are IBL.

  • The Second Edition of the Oxford English Dictionary contains full entries for 171,476 words in current use, and 47,156 obsolete words. To this may be added around 9,500 derivative words included as subentries.

    Astia de la Google mananca "kkt strong", adica limba engleza are cam 180.000 de cuvinte...  de acord ca ei folosesc "termeni", dar de la 200.000 la 2.000.000.000 e cale lunga... oare Google are limba proprie?

    E tare faza asta, de mult nu am mai vazut un "cretinism" pe un site oficial... bravo Google :))

  • "PR e cam mort si ingropat afara."
     
    As zice ca e mort intre necunoscatori (vezi marea masa de myth-spreaders de pe Digital Point de exemplu). Optimizerii experimentati, cum e Danny Sullivan, Rand Fishkin, Aaron Wall si altii stiu exact cum sa foloseasca PR-ul in avantajul lor si nu de multe ori am vazut la ei indemnul sa folosesti cu cap PR-ul pe un site.
    Ce-i drept, nu se mai alearga atata dupa PR cum se facea acum o vreme (inainte de Link War-ul declarat de Google prin Septembrie-Octombrie 2007).

  • Bun, sa facem o diferenta. Este toolbar PR, adica ce iti arata tie google, care se schimba lunar. Ala, e mort.

    Mai sunt si alte interpolari, cu diverse valori predictive, dar alea sunt alta mancare de peste.

  • Cretinism sau nu pe site oficial, argumentul tau, Noni, este prost.

    Oxfordul (la fel ca orice alt dictionar) nu catalogheaza toate cuvintele existente in limba engleza din simplul motiv ca e imposibil.  La fel ca si omul, limba pe care o vorbeste se schimba constant. 

    "The compendious Oxford English Dictionary lists about 500,000 words; and a further half-million technical and scientific terms remain uncatalogued."

    Daca ma gandesc la dialecte, slang, mixuri si inventii din viata de zi cu zi si alea 500,000 mentionate mai sus sunt putine.

    Pentru mai multe informatii:
    http://hypertextbook.com/facts/2001/JohnnyLing.shtml - tine cont ca asta era in 2001
    http://en.wikipedia.org/wiki/English_language

  • Tocmai ce-am terminat sa-l "aburesc" pe Tudor si acum veni si randul tau Gabi :)

    Deocamdata PR-ul e ca o fata morgana... nu o sa mai repet tot ce am spus, doar o sa punctez cateva aspecte care acum sunt putin diferite:

    - acum nu mai poti obtine PR 4 doar din inscriere in directoare nici mort, nu ma intreba de ce ca n-am o explicatie, dar am experimentat obtinerea PR 4 fara inscrieri in directoare;
    - din pacate pentru unii, din fericire pentru altii legatura dintre PR si pozitia in cautari este extrem de fragila, poti sa ai PR 5 si sa nu apari in primele 100 de rezultate si poti fi pe prima pagina si cu PR 0 (ramane de vazut cati vizitatori ai din asta);
    - nu stiu in ce masura numarul de backlink-uri influenteaza relevanta cautarilor, exista site-uri cu cateva zeci de backlink-uri de calitate cel putin discutabila care stau la fel de bine pozitionate in cautari ca site-uri care au de 10 ori mai multe backlink-uri a caror calitate e iarasi pusa sub semnul intrebarii (singura diferenta dintre ele este la partea de continut unde unul foloseste ori de cate ori are ocazia acelasi cuvant cheie, iar cel de-al doilea nu-l foloseste: de exemplu, un site adauga la fiecare articol inainte de titlul cuvantul "Stiri Locale", celalalt site foloseste doar titlul si atat);

    Best regards !

  • @Adela: Sa ziceam ca sunt 1.500.000 de cuvinte. Imi este imposibil sa cred ca exista o formula cu toate cuvintele din limba  engleza + 1.998.500.000 alti termeni/cuvinte + inca 500 de milioane de factori.

    Sincer explicatia celor de la Google de pe site pentru PR, ca de altfel pentru multe alte lucruri mi se pare cel putin aroganta. Asa se intampla cand ai monopol pe o piata, iti permiti sa faci ce vrea muschiul tau.