Internal linking – taguri, cuvinte cheie cu link

O alta structura pe care robotii si oamenii o urmaresc in momentul in care navigheaza pe un site, in afara de meniul principal/secundar din site, e structura creata de taguri si cuvintele cheie cu link ce fac trimitere catre posturi relevante. Sa nu uitam de harta site-ului, la fel utilizata si de oameni si de roboti.

Despre cum se pot folosi tagurile, am mai vorbit … la un moment dat in .ro tagurile erau (sau poate mai sint) o forma des intalnita de a genera pagini indexabile, penibilitatea si disperarea ajungand pana la a crea tag orice cuvant cheie din vocabularul romanesc. Cu alte cuvinte, tagurile reprezentau scuza cu care unii abuzau indexul motoarelor de cautare.

O alta forma abuzata si prost inteleasa e cea de „linkuire” a unui cuvant cheie repetat in cadrul unui text in scop de SEO. E un abuz pentru ca in cadrul unui text valoarea unui cuvant cheie (anchor text) cu link are valabilitate o singura data. Cu alte cuvinte, daca repeti un cuvant cheie de n ori, valoarea link-ului respectiv e data o singura data …pe primul cuvant cheie.

Partea prost inteleasa (de unii) vine in momentul in care deontologi universali ai blogosferei .ro critica oameni ce isi dau link-uri catre pagini interioare relevante sau catre alte site-uri proprii din acelasi domeniu. Le propun sa ramana la jurizarea de concursuri de fotografie organizate de retele telefonice sau sa devina idoli pentru fanii pubertini ce isi petrec zilele inghitind neconditionat rahat debitat pe blogurile proprii.

Citeste si:  5 actiuni eficiente pentru reoptimizarea continutului

Revenind, e ok sa dai link catre o pagina relevanta mai veche. E ok atat pentru vizitatori, cat si pentru roboti.

Pentru vizitatori: continutul care face referinta spre alte texte asemanatoare/relevante pot suplini nevoia de informatii de care un vizitator are nevoie. In plus, dand link spre pagini vechi relevante scoateti in evidenta faptul ca pe site poate fi gasit continut asemanator.

In mare parte, pe bloguri functia de related posts face acelasi lucru…

Pentru roboti: e destul de clar, paginile vechi au nevoie de sustinere prin link-uri proprii de pe pagini noi. Paginile noi vor trimite robotii spre cele vechi, robotii urmand sa faca analiza relevantei si sa realizeze corelari intre cele 2 articole pentru pozitionari la cautari.

Citeste si:  Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

Referirile catre articole vechi nu tine strict de SEO, deci e normal ca in cadrul unui text sa iti intaresti ideile cu articole proprii ce trateaza subiecte asemanatoare relevante. Nu mai zic de faptul ca un articol ce ofera astfel de link-uri determina o satisfactie privind informarea oferita cititorilor.

Sugestia mea e sa dati link-uri catre articole vechi pentru a va sustine subiectul tratat in articol, evitati tagurile fara relevanta (au rol de navigare si clasificare) si tineti cont de ceea ce va vine in mod natural sa scrieti …nu deveniti „optimizati” periclitand mesajul adresat vizitatorilor.

Sharing is caring!

4 Comments

  1. chiar citeam un articol scris de Joel Comm parca, in care vorbea despre importanta inserarii in noile articole link-uri catre postarile mai vechi, care dupa cum ziceai tu, au rol important si pt vizitatori, ca cei noi sa afle de postarile vechi, sau cititorii vechi sa-si aminteasca de ele daca le-au citit deja, dar si pentru motoarele de cautare
    Off topic: chiar imi place blog-ul tau, am dat peste el acu vreo 2 zile, dar am de gand sa iau sa citesc pe rand toate postarile, ca par interesante, cel putin dupa titlu 🙂
    mult spor in continuare la blog-uit 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *