Follow up SEM Days 2012

Au fost 2 zile misto in Bucuresti la SEM Days, chiar eram curios cum ar merge un astfel de eveniment in .ro. Intentionam candva sa fac un astfel de eveniment in Iasi, intre timp au reusit altii sa o faca. E mai bine ca a fost facut in Bucuresti, ar fi fost o mare greseala sa il fac in Iasi.

Am realizat cateva chestii despre nisa SEO/SEM din Romania si o sa ma exprim despre in cele ce urmeaza:

  • In Romania, dar in special in Bucuresti, evenimentele de succes sint moca sau cu vedete. Altfel, oamenii nu vin la evenimente. Ori palcurile de grupies se aduna la evenimente ptr vedete ori se fac bisericute de cunoscuti acolo unde e moca. Mai un piscot, mai o bere moca, un breloc.. o poza cu vreun influentator, o bala dupa o omniprezenta pe la evenimente.
  • Desi SEM Days a fost un eveniment cu audienta specifica, oamenii care ar fi trebuit sa vina.. nu au venit. Din dezinteres, din lipsa de timp, din lipsa de bani. Ma intreb daca cei din SEO/SEM investesc in ei.. altceva decat timpul petrecut pe .com, citind ce fac altii.
  • Evenimentele in Romania inca sint la nivel de “va prezint eu niste chestii, vorbim la sfarsit in pauza”. Evenimentele din SEO/SEM nu sint pe modelul asta, oamenii pun intrebari si primesc raspunsuri in timp ce prezinta. Asta ptr ca vorbitorii au timp dedicat prezentarilor si intrebarilor. In domeniul asta sint multe pareri bazate pe experienta proprie sau pe ce spun altii, confruntarile verbale si argumentele fac parte din evenimentele SEM. SEO e arhicunoscut de toti pentru ca toata lumea isi poate da cu parerea, “e usor” – evenimentul e un motiv bun de a invata, de a schimba opinii si de a realiza ca nu e chiar asa cum crezi.
  • Nu trebuie sa ai un eveniment grandios ptr a avea succes. Sintem obisnuiti cu liste de vorbitori de senzatie, care stapanesc arta prezentarii, comunicatori de succes. SEM-ul in esenta se leaga de informatii utile, tool-uri, aplicatii care iti usureaza munca, studii de caz. Oameni precum Ralph Tegtmeier aka Fantomaster sau Julia Lukyanova aka IrishWonder nu sint super comunicatori, farmecul lor tine de continutul pe care il prezinta si mai putin de impachetarea lui.
  • Daca pe .com avem whitehats vs. blackhats si e o normalitate, in .ro totul e negru. Aparatori ai “Google webmaster guidelines” impart online-ul romanesc intre curat si murdar, sfinti si criminali, in loc sa se axeze pe promovarea de lucruri pozitive. Fantomaster a aratat Romaniei ce inseamna cu adevarat spam si ca bocetele de pe diferite bloguri autoritare in de toate nu sint decat carote ieftine venite de la oameni care creaza “continut de calitate”.
  • Care e diferenta dintre spamul facut de site-ul unui publisher sau de a unui magazin online fata de a unui blogger care scrie cu succes despre subiecte in trend, incercand sa acopere cautari fara concurenta. Nu mai zic de spamul prin tag-uri care e in floare sau de faptul ca articole sint create pe branduri sau nume de persoane ptr a denigra sau a genera trafic. O mica ciupeala, la misto.
  • “Cumperi link-uri? Esti spammer!” concluzia multor persoane care vin dinafara domeniului dar care catelogheaza tot ce prind. “Ai cazut la cautari datorita algoritmilor Panda sau Penguin? Spamere, mori!”. Nu vor intelege niciodata ca regulile se schimba, ca pot fi incalcate atata timp cat iti asumi ca poti fi prins si ca vei suferi dupa aia. “Sa iti fie rusine ca il spamezi pe Google, nu e frumos!”. – Nu, nu e… dar atata timp cat Google lasa portite deschise ptr a fi speculate, nu ai cum sa astepti sa se trezeasca Page.
Citeste si:  Google Webmaster Tools devine ceva mai util - link building

Desi la prima editie, evenimentul a oferit mai mult decat audienta romaneasca poate duce. Faptul ca facem confuzii privind tag-uri HTML si cele de articol, faptul ca traim cu impresia ca Google e perfect, ca brandurile nu gresesc si nu sint penalizate, ca SERPs-ul e un loc special creat ptr branduri nu poate decat sa determine nivelul online-ului romanesc. Bine, in .ro nivelul online-ului romanesc e evaluat in prezentari doar la nivel de bugete nu si la nivel de educatie online.

Felicitari initiatorilor si organizatorilor, totul e perfectibil .. dar ptr Romania evenimentul a fost mai mult decat putem duce.

Au mai scris in detaliu despre eveniment si Ana Matei, Radu Dumitru si ceva mai detaliat Serban Cristian. Restul participantilor doar au consumat nefiind obisnuiti sa impartaseasca cu altii evenimentul.

Citeste si:  Ce pagini indexam in Google? Restrictionarea continutului inutil

Sharing is caring!

4 Comments

  1. Dap, dar cred ca e ok ca din cand in cand sa mai spunem lucrurilor pe nume. :)

  2. Serban Cristian June 12, 2012 at 10:40 pm

    Krumel ai fost cam taios la adresa publicului, dincolo de suma platita, sa zic ca nu realizez eu daca e scump sau ieftin, era evenimentul ce nu trebuia ratat.

    Lipsa de interactiune este marele minus, in prezentarea mea din 19 iunie, la 2parale, va fi un pic altfel, tocmai pentru a incerca educarea publicului cu iesirea din anonimat :)

  3. Sincer mi-ar fi placut sa vin … si da recunosc ca as fi facut poate doar pentru Rand Fishkin insa am vazut ca va fi prin skype … m-am cam desumflat; cat despre restul speakerilor sincer mea culpa dar eu nu am prea auzit de ei … acum stiu ca “Nu accept posturile cu laude si alte linguseli, e o metoda patetica de a lua un link” dar sincer as fi venit sa mai impartasesti din cunostintele tale care stiu ca nu-s putine :P … Am fost la cateva evenimente insa parca suntem prea timorati si da iti dau dreptate ca nu prea se intreaba … cred ca cei care chiar stiu cate ceva si ar putea “contra” speakerii sunt prea fuduli pentru a participa ca si audienta … vechiul cliseu al multora dintre noi romanii. Stiu ca odata spuneai ca la noi nu sunt conectori … ei bine la acest eveniment au fost :D ? Ca si idee finala sunt multi oameni care fac treaba si isi pastraza anonimatul, insa cu parere de rau in bucuresti sunt multi care nu fac mai nimic insa se dau mari formatori de opinie/ blogeri/ social media etc. Cu asta chiar inchei :P Am ramas placut impresionat cand am vazut pe pagina asta https://support.google.com/adsense/bin/answer.py?hl=en&answer=167653 adica AdSense Success Stories un site a unui roman al 3-lea din Beauty & Health adica https://support.google.com/adsense/bin/answer.py?hl=en&answer=1240900 pe ei nu ii promoveaza nimeni … bine ca apar altii ca sa nu dau nume http://colegii.cc/relevanta-campanii-memorabile-si-experiente-de-neuitat/ sau http://colegii.cc/vezi-aici-un-post-despre-nicusor-dan-a-listeri-vasile-manu-zoso-si-manafia-printre-altele-prosport-va-innebuni-de-ciuda-ca-n-a-avut-ideea-acestui-titlu/

    PS: Sper sa nu fie prea lung comentariul :)

  4. Da, au fost cativa conectori si am intrat in discutii faine. Unii care si-au vazut interesul au actionat singuri. Deci e speranta.

    Apropo de anonimat: http://www.krumel.ro/oda-anonimului-de-succes/ Respect anonimilor de succes. :) Sint multi romani care fac treaba buna si nu apar pe scene. E cu 2 taisuri faza asta..dar e bine ca ei sint.

    Contra oferta celor de la colegii.cc e buna. :)

Comments are closed.