Nimicul lui Krumel

Domeniul web si gazduirea unui site

Probabil subiectul asta are destul de multi cunoscatori. Personal nu sint interesat prea mult de subiectul gazduire web, decat din punctul de vedere strict SEO. Sint multe discutii specifice domeniului: care din serviciile romanesti de gazduire web e mai bun sau despre site-urile de unde poti cumpara un domeniu web. Recunosc, nu ma pricep si nu ma bag intr-o astfel de discutie, doar ca o sa aduc subiectul pe partea de SEO.

Pentru experimentul nostru voi enumera doar motivele pentru care am ales ce am ales, neincercand sa lasam impresia ca ceea ce am ales e mai bun sau mai rau, ca firma sau serviciu.

Sa incepem cu domeniul web:

Se stie, e indicat sa aveti cuvinte cheie in numele de domeniu, ele ajuta site-ul la cautari intr-o oarecare masura. Acum, mai toti cei care cunosc lucrul asta au inceput sa isi cumpere domenii web care contin cuvinte cheie grupate sperand ca astfel vor fi primii la cautari.

Domeniul web cu cuvinte cheie e doar un factor din multi altii. Daca iti alegi un nume de domeniu web cu gandul ca o sa fii primul la cautari doar pentru lucrul asta, te cam inseli. Sansele sint mici, mai ales la cautari “grele”, unde concurenta face ca acest lucru sa fie minim, pentru o perioada de timp.

Cazuri de genul asta au fost celebre acum cativa ani. Tin minte ca unii isi luau fraze intregi de domenii web pe .ro Un fel de paranoia a domeniilor web .ro pentru a acapara cat mai multe cuvinte cheie si a iesi la cat mai multe cuvinte cheie.

Sint cazuri de site-uri care nu au cuvinte cheie in domeniu si sint pe locul 1 de foarte mult timp. Uite un exemplu clar: un site de piscine care e pe locul 1 de foarte mult timp la cautarile pe Google. Da, e urcat de mine acolo. :”>
Deci, cuvintele cheie din domeniul web pot fi un avantaj, dar lucrurile nu se rezuma doar la domeniul web si cuvintele cheie care le contine.

Despre gazduirea web:


Ei aici lucrurile sint un pic complicate din punct de vedere al SEO. In 2006, Necropsique ajunsese la o concluzie referitor la SEO si locatia geografica a site-ului:

Concluzie: Daca site-ul pe care il detii se adreseaza romanilor din Romania atunci muta-l pe un server in Romania (daca nu este deja aici), daca se adreseaza nemtilor, atunci il muti pe un server in Germania, etc. Google ia in considerare acest factor cand afiseaza rezultatele.

La acea perioada noi stabilisem ca daca ai un site gazduit pe un server regional si te adresezi unui public local, sansele de a iesi la cautari sint mai mari …gazduirea regionala fiind relevanta. Ulterior, prin 2007 a aparut confirmarea de la SeoMoz. Noi facuseram doar niste observatii…

Din experienta va pot spune asta: un site gazduit pe US are sanse sa iasa la o cautare regionala (cuvinte cheie romanesti pe google.ro), dar un site gazduit pe .ro are “greutati” in a iesi la o cautare englezeasca (cuvinte cheie englezesti pe google.com).

Nu cred ca e ceva senzational in ceea ce am spus, mai ales pentru cunoscatori – articolele din tutorialele seo de pe blogul meu si al lui Remus se adreseaza cu precadere incepatorilor.

Pentru experimentul nostru pot sa va spun ca am ales un grup de 2 cuvinte cheie, un domeniu .com si hostingul e pe un server US. La momentul potrivit vom vorbi si despre cum vom corecta nevoia de Ip-uri romanesti pentru a crea o relevanta site-ului la cuvinte cheie romanesti.

Hai sa vedem cum trateaza Remus subiectul asta: Cum sa alegi un domeniu si un pachet hosting 😀

Sharing is caring!