Despre Long Tail la IMTO 2010

Despre IMTO nu cred ca mai are rost sa va mai zic, e un eveniment local, sustinut de Ciprian Gavriliu si cei din jurul lui. E, cred, la a III-a editie …editie impartita pe diferite domenii profesionale online. La Iasi se tine partea de SEO/SEM si are ca vorbitori oamenii cu experienta in domeniile astea. Va las placerea de a-i cunoaste atunci cand veti veni la eveniment.

Exista un discount de 15% pentru grupuri mai mari de 3 persoane si, din cate am inteles, pretul total al biletului este de 139 EURO. Sugestia mea e sa va inscrieti doar daca aveti interes sa veniti, altfel e inutil sa participati doar ca sa faceti impresie pe acolo.

Orice eveniment despre online ar trebui, din punctul meu de vedere, sa ofere niste motive serioase pentru a merge si a plati. Zona asta de SEO si SEM e plina de experti, de oameni care cunosc, de orgoliosi privind ceea ce fac sau nu, unii sau altii. E o prostie, o obisnuinta romaneasca (si nu exagerez) a unora de a vedea paiul din ochiul altora, mai ales ca nu sint sustinuti de rezultate sau de o reputatie in SEO si SEM.

Pe langa vorbitori si subiectele tratate, un eveniment ar trebui sa devina atractiv si pentru potentialul de oferte din domeniu pe care evenimentul le-ar putea atrage. Invatati doar cu „networking-ul” organizatorii de evenimente au uitat ca o alta atractie a unui eveniment e expunerea de oferte.

Citeste si:  Recapitulare criterii onpage pentru optimizare

Expunerea de oferte la un eveniment online a ramas tot la nivelul de .. „awareness” facut prin bannere. Faptul ca ti-ai expus un banner cu un mesaj generalist si prost facut la un eveniment e o mandrie rar intalnita ptr unii oameni. O alta cauza a acestul model de expunere e faptul ca in Romania sint multe evenimente generaliste, chiar daca unii au pretentia ca e „unicul”.

Ptr IMTO 2010 ar fi interesant sa vedem firme din domeniul SEO si SEM care sa vina cu oferte pentru participanti, motive ptr ei de a veni la eveniment. Si nu ma refer neaparat la servicii SEO si SEM, as fi incantat sa vad softuri, programe specifice, aplicatii utile, pachete special create ptr domeniile astea si ptr cei interesati. Probabil din 2020 ideea asta o sa prinda.

Revenind la ceea ce voi prezenta eu, pentru subiectul Long Tail voi veni cu statistici romanesti prinvind nisele si conversiile de pe ele, metode de a genera Long Tail-ul, voi aduce motive pentru care el e util. Sint statistici romanesti foarte bune pentru zona asta, voi incerca sa fac rost si de cateva relevante pentru .ro ca piata, nu doar ptr un anumit tip de magazin online sau site.

Citeste si:  Ce sunt backlink-urile?

Ca de obicei, intentionez sa am un dialog si nu un monolog despre acest subiect. Nu sint adeptul prezentarilor monolog si nici adeptul „frazelor șoc care sa trezeasca audienta”. „SM e viitorul”, „SEO e mort”, „Bannerele nu mai merg” mi se par niste copilarii, mai ales ca ale au ca sursa informatii valabile pe .com. No offence.

Editia de anul asta de la IMTO are vorbitori bazati pe domeniul marketingului pe motoarele de cautare, optimizare si continut relevant, monitorizare vizitatori si conversie, reclama prin plata per click sau vanzari online.

Yey, ne vedem la IMTO 2010 si o sa ne lungim acolo. 🙂 It`s the long tail ROI that you are looking for…

Sharing is caring!