Nimicul lui Krumel

Carti SEO, e-book-uri platite

Mi se tot sugereaza sa scriu o carte despre SEO, in romana si pe care sa o vand. Detest faza asta, cartile SEO si in general secretele vandute pe bani. Nu cred ca o persoana care are o imagine bazata pe altruism de informatie (sharing), experienta si rezultate in domeniu ar trebui sa scrie carti pentru a le vinde ca si cum ar si spuma a ceea ce face acea persoana. Mai ales ma irita aspectul financiar, lasi impresia ca acei cativa dolari sau euro ti-ar plati hostul sau ai reusi sa iti mai cumperi un domeniu.

Ma gandesc ca persoanele care tin la reputatia lor si la caracterul dovedit prin ceea ce fac, nu ar trebui sa vanda astfel de … informatii platite (secrete seo dezvaluite pe bani) care se gasesc gratuit pe web.

E o forma buna de PR, cunosc ….dar totusi, reputatia ta nu are nevoie de un element de PR bazat pe vanzari de carti SEO sau e-book-uri platite. Marea lor majoritate sint „devalorizate” de informatie, in special pentru ca o astfel de carte nu e actuala.

Imaginati-va o carte scrisa zilele astea despre SEO in care sa se explice oamenilor anumite tehnici SEO. Tot zilele astea Google a avut niste fluctuatii haotice in SERPs, multi fiind cam speriati de ceea ce se intampla. Cum ar fi actuala o astfel de carte?

Da stiu, Aaron Matthew Wall are o carte pe care o vinde, dar de cele mai multe ori ea e luata gratis de pe net, multi din cei care au cumparat-o, in general, au „pasat-o” mai departe catre comunitati. Nu cred ca e ceva de ascuns, nici nu cred ca Aaron vinde acea carte pentru a informa oamenii, e o forma de PR pe care comunitatile englezesti o practica. In plus, el tine cursuri, ceea ce e o forma mult mai profitabila, din punctul meu de vedere. A tine un curs nu se compara cu a vinde un e-book.

Si cum internetul ofera intotdeauna o alternativa, uite niste resurse de citit:

Use search” e o replica destul de cunoscuta pe web. Cautati informatii deja existente pe web, gratuite si in general valabile. In SEO putine lucruri sint actuale, totul e in miscare continua si se bazeaza pe experienta, observatii si testari.

Si ca sa poti avea controlul a ceea ce citesti, foloseste o extensie Firefox numita Poket. Oricum o carte SEO nu ar putea contine tot ce iti trebuie, deci mai bine citesti astfel de materiale sau articole seo scrise de diverse persoane cu expertiza in domeniu.

In concluzie, nu o sa vedeti o carte SEO sau un e-book platit scris(a) de Krumel. Pentru ca ceea ce as putea scrie intr-o astfel de carte, gasiti aici. Cu un scop mult mai profitabil decat 20-30 euro. :d

Ah …si in nici un caz nu mi-as face recenzii la carte cerand unor experti, care zic ca sint in domeniu cu 2 ani in plus decat in realitate si aia cu niste pete, sa imi aprecieze cartea. 😉

Cateva titluri pe care le-as pune a o carte SEO:

  1. „Sapte pasi si o tumba in SEO”
  2. „Labirintul necunostintelor SEO dezvaluite”
  3. „Cum sa devii expert SEO peste noapte doar citindu-mi cartea”
  4. „Prima carte SEO scrisa in limba romana, dar care se aplica doar pe continut englezesc”
  5. „SEO bestseller, roman foileton despre cum sa reusesti pe web”
  6. „Carte SEO pentru a mai scoate un ban pentru Hosting”

Postul e un pic critic si ironic la adresa celor care incearca sa implementeze, fara succes, „metode de PR” sau alte smecherii cu iz de brand aplicate in special in strainatate … fara a incerca sa fie creativi si sa se adapteze domeniului .ro.
Ps: no offence

Sharing is caring!