Nimicul lui Krumel

Caracteristici si exemple de long tail pentru .ro

In articolele anterioare despre long tail am spus, in mare, cam ce inseamna, cum se genereaza si cum se foloseste. Nu e nimic de ascuns, pur si simplu eram in etapa de introducere … urmeaza sa dedic si alte articole.

Asa ca m-am gandit sa “adancesc” putin discutia si sa mergem specific pe .ro

Pentru inceput cateva caracteristici privind traficul si cautarile long tail:

  1. Cu cat fazele de cautare sint mai lungi, cu atat mai putina concurenta
  2. Cu cat mai putina concurenta, cu atat mai mari sansele de a iesi la cautarile respective
  3. Cautarile formate din fraze de cuvinte cheie nu aduc trafic mult
  4. Traficul putin adus converteste foarte bine (buying mode).

Cu alte cuvinte, pe cat e de usor tot cam pe atat de inutil pare. In realitate, conversiile sint foarte bune de pe long tail.

Ce genereaza long tail-ul?
In primul rand, continutul si cuvintele derivate de pe o nisa folosite in texte bogate in continut .

Cam care e anatomia unui long tail?

Frazele de cuvinte cheie cautate obisnuiesc sa contina:

Lista poate continua, oamenii obisnuiesc sa faca multe astfel de cautari. Ele nu prea pot fi controlate, exista un numar de fraze de cautare de tip long tail dar marea lor majoritate e greu de depistat.

Cat de utile sint aceste cautari?
In momentul in care pentru a converti sau a aduce trafic specific depui un efort minim de creare de continut bogat, ma gandesc ca long tail-urile sint precum aurul nedescoperit.

Cateva exemple clare pentru magazinele online. Postez datele pe o perioada de un an a 3 magazine online romanesti ce contin long tail-ul pe 3-4 cuvinte cheie (exceptand cele ce contin numele site-ului/brandului de site in cautari).

Magazin 1
Conversii cu 3 cuv cheie
Visits – 3,666 cu brand
Conversii cu brand – 778
Visits – 3,295 fara brand
Conversii fara brand – 616

Conversii cu 4 cuv cheie
Visits – 365 cu brand
Conversii cu brand – 360
Visits – 349 fara brand
Conversii fara brand – 344

Magazin 2
Conversii cu 3 cuv cheie
Visits – 2,341 cu brand
Conversii cu brand – 2,118
Visits – 1,741 fara brand
Conversii fara brand – 1,491

Conversii cu 4 cuv cheie
Visits – 1,184 cu brand
Conversii cu brand – 1,212
Visits – 975 fara brand
Conversii fara brand – 1,003

Magazin 3
Conversii cu 3 cuv cheie
Visits – 2,278 cu brand
Conversii cu brand – 585
Visits – 2,200 fara brand
Conversii fara brand – 539

Conversii cu 4 cuv cheie
Visits – 333 cu brand
Conversii cu brand – 354
Visits – 333 fara brand
Conversii fara brand – 350

In special ar trebui sa vedeti conversiile fara brand pe 4 cuvinte cheie. E adevarat, nu trebuie sa va asteptati la super rezultate …dar luand in calcul efortul minim pe care il faceti si numarul de conversii ..atunci cred ca e o afacere iesirea la long tail.

Nu toate long tail-urile sint „buying mode”, multe sint formate pentru a informa. Dar oriunde exista continut care sa informeze, sigur isi poate face loc si partea comerciala.

Voi reveni intr-un post pe SEM Point cu Advanced Segments din Analytics, specific long tail-ului.

Sharing is caring!