Caracteristici si exemple de long tail pentru .ro

In articolele anterioare despre long tail am spus, in mare, cam ce inseamna, cum se genereaza si cum se foloseste. Nu e nimic de ascuns, pur si simplu eram in etapa de introducere … urmeaza sa dedic si alte articole.

Asa ca m-am gandit sa „adancesc” putin discutia si sa mergem specific pe .ro

Pentru inceput cateva caracteristici privind traficul si cautarile long tail:

  1. Cu cat fazele de cautare sint mai lungi, cu atat mai putina concurenta
  2. Cu cat mai putina concurenta, cu atat mai mari sansele de a iesi la cautarile respective
  3. Cautarile formate din fraze de cuvinte cheie nu aduc trafic mult
  4. Traficul putin adus converteste foarte bine (buying mode).

Cu alte cuvinte, pe cat e de usor tot cam pe atat de inutil pare. In realitate, conversiile sint foarte bune de pe long tail.

Ce genereaza long tail-ul?
In primul rand, continutul si cuvintele derivate de pe o nisa folosite in texte bogate in continut .

Cam care e anatomia unui long tail?

Frazele de cuvinte cheie cautate obisnuiesc sa contina:

  • Cautari ce contin adjective: laptop ieftin, laptopuri ieftine etc.
  • Cautari ce contin predicate, prepozitii si alte elemente gramaticale de legatura: inele pentru barbati, masaj pentru coloana etc.
  • Cautari ce contin denumiri geografice: cazare predeal, oferte vara 2010 turcia etc
  • Cautari ce sint intrebari formulate: unde sa iesi in bucuresti, cand se zbate ochiul drept etc
  • Cautari ce contin denumiri specifice de produse si branduri: sony ericsson w902 pareri, htc diamond touch pret etc
  • Cautari ce contin date: revelion 2010 austria ieftin, cazare mare 2010 etc
  • Cautari ce contin greseli de scriere: cat costa un leptop

Lista poate continua, oamenii obisnuiesc sa faca multe astfel de cautari. Ele nu prea pot fi controlate, exista un numar de fraze de cautare de tip long tail dar marea lor majoritate e greu de depistat.

Citeste si:  De ce validare HTML?

Cat de utile sint aceste cautari?
In momentul in care pentru a converti sau a aduce trafic specific depui un efort minim de creare de continut bogat, ma gandesc ca long tail-urile sint precum aurul nedescoperit.

Cateva exemple clare pentru magazinele online. Postez datele pe o perioada de un an a 3 magazine online romanesti ce contin long tail-ul pe 3-4 cuvinte cheie (exceptand cele ce contin numele site-ului/brandului de site in cautari).

Magazin 1
Conversii cu 3 cuv cheie
Visits – 3,666 cu brand
Conversii cu brand – 778
Visits – 3,295 fara brand
Conversii fara brand – 616

Conversii cu 4 cuv cheie
Visits – 365 cu brand
Conversii cu brand – 360
Visits – 349 fara brand
Conversii fara brand – 344

Magazin 2
Conversii cu 3 cuv cheie
Visits – 2,341 cu brand
Conversii cu brand – 2,118
Visits – 1,741 fara brand
Conversii fara brand – 1,491

Citeste si:  Domeniul web si gazduirea unui site

Conversii cu 4 cuv cheie
Visits – 1,184 cu brand
Conversii cu brand – 1,212
Visits – 975 fara brand
Conversii fara brand – 1,003

Magazin 3
Conversii cu 3 cuv cheie
Visits – 2,278 cu brand
Conversii cu brand – 585
Visits – 2,200 fara brand
Conversii fara brand – 539

Conversii cu 4 cuv cheie
Visits – 333 cu brand
Conversii cu brand – 354
Visits – 333 fara brand
Conversii fara brand – 350

In special ar trebui sa vedeti conversiile fara brand pe 4 cuvinte cheie. E adevarat, nu trebuie sa va asteptati la super rezultate …dar luand in calcul efortul minim pe care il faceti si numarul de conversii ..atunci cred ca e o afacere iesirea la long tail.

Nu toate long tail-urile sint „buying mode”, multe sint formate pentru a informa. Dar oriunde exista continut care sa informeze, sigur isi poate face loc si partea comerciala.

Voi reveni intr-un post pe SEM Point cu Advanced Segments din Analytics, specific long tail-ului.

Sharing is caring!

6 Comments

  1. Krumel – imi poti spune nisa magazinelor in cauza si daca long tail-ul a fost focusat pe produs, categorie sau oferta de pret ? Thx

    Răspunde

  2. Nisa e IT, long tail-urile sint generale ..sint fraze de 3-4 cuvinte cheie ce au aduc trafic si conversii din cautarile de pe Google.

    In Analytics imi e destul de greu sa fac trierea dupa produs, categorie sau oferta de pret. Sint multe categorii, multe produse si multe preturi…deci cam greoi.

    Dar marturisesc ca si asta e interesant. O sa caut o metoda prin care pot vedea conversiile dupa criteriile amintite de tine.

    Mersi. 🙂

    Răspunde

  3. Dezavantajul long tails e scris mai sus. Nu sunt la fel de populare ca niste stringuri mai generale, de unde rezulta mai putine vizite. Daca sunt mai putine vizite, atunci pozitia 5 in prima pagina in SERPs nu te mai ajuta pt long tails, automat trebuie lucrat la o metoda pt no 1 sau 2. Stiu ca de-aia le spune long tails, dar in cazul magazinelor online variatiile de mai sus sunt des intalninte.

    Răspunde

  4. Din testele mele pe un site neoptimizat SEO de nici o culoare (fara text aproape deloc si implicit fara densitatea cuvintelor cheie), la cautare pe google de genul cuvant cheie (long tail eventual) + nume site, vei fi pe primul loc in functie de circumstante. cautand mereu in acel format, google indexeaza cautarea si pe cuvinte separate, iar ulterior cand vei elimina din cautarea ta nume site, vei avea o pozitie favorabila in google doar pe cuvant cheie (long tail). Acum daca iesi pe piata cu un proiect nou si te bati cu n site-uri de proportie si cu o vechime considerabila este clar ca nu ai sanse pe cuvintele cheie principale si atunci apelezi la long tail, de mentionat ca acesta trebuie sa contina cuvinte cheie destinate acelei nise, ca pe langa directia cu care este cautat sa ridice in clasament si cuvantul de baza, ulterior treci la alte promovari mai sigure, mai profitabile si asa mai departe.
    Long tail-urile mi se par o alegere perfecta atat timp cat activezi cu ele un domeniu deja ultra populat pe .ro si nu ai nicio sansa sa activezi direct cu cele mai importante cuvinte cheie.

    Răspunde

  5. oare cum ar fi ma eficient?
    sa zicem ca ai de optimizat un site pt un keyword de 2 cuvinte sa zicem… dar pt care e cam greu sa fii pe prima pagina… sau sa fii in primele 5 linkuri sa zicem pe google, sau sa optimizezi pt un long tail keyword, pt care e mult mai usor sa fii in top, eventual primul.
    diferenta de vizitatori e ca cei care intra pe site cautand long tail keyword-ul ala, sigur sunt interesati de acea chestie.. .dar in schimb sunt mai putini…
    daca e sa-l optimizezi pt un keyword de baza, care are mai multe cautari, o sa ai sanse mai mari, dar numai daca esti in top…
    asa ca cum ar fi mai bine? avand in vedere ca sa zicem ca vrei sa investesti acelasi timp si aceeasi bani… sa alegi varianta long tail sau keyword-ul de baza?

    Răspunde

  6. Aud atat de des cliseul urmator: site-ul e nou si mai bine atacam long-tail decat broads, din cauza concurentei. Cred ca e tocmai invers. Trebuie mai intai atacate pozitiile in SERPs care aduc conversii mai multe, si apoi cele care convertesc putin. Mai ales daca vorbim de un magazin. Cred ca a prezenta in general clientului cliseul de mai sus nu suna deloc bine. O formulare mai exacta ar fi:
    Mergem pe niste search queries care convertesc mai bine pentru inceput, ramanand ca ulterior sa atacam si broads, care aduc un volum mare de trafic, dar nu convertesc precum long-tails.
    Cel putin eu asa vad lucrurile, si asa am si patit in experienta proprie.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *