Nimicul lui Krumel

Alegerea unei nise si analiza cuvintelor cheie

Anuntam zilele trecute faptul ca impreuna cu Remus Cretu vom incerca sa cream o serie de tutoriale SEO utile multora, care sa prezinte metode utile si corecte de optimizare si promovare web.

Primul post despre acest proiect comun se refera la alegerea unei nise si a cuvintelor cheie, a analizelor facute, a modului de diferentiere si estimare a unui concurent si deciziile luate pentru acest experiement; evaluarea concurentei din punct de vedere onpage si offpage; stabilirea unor atuuri si lipsuri de speculat.

Domeniul in care vor face testul e turism, cu specific pe ofertele de cazare si vacanta in Grecia. Nu sint un mare amator de plimbari in aceasta zona, eu sint mai degraba ahtiat dupa zonele nordice, dar de dragul experimentului o sa imi dau silinta. πŸ˜€

Din moment ce am conturat nisa, ar trebui sa mergem pe analiza detaliata si sa vedem ce cuvinte cheie sint de mare cautare in acest domeniu, ofertele turistice devenind cuvinte cheie importante.

Pentru a definitiva o lista de cuvinte cheie cu potential am folosit unelte pentru creare liste de cuvinte cheie, unele din ele fiind destul de bune pentru continutul si cautarile romanesti.

Am ajuns la concluzia ca pentru aceasta nisa, cuvintele cheie ar fi:

    Sejur Grecia οΏ½ 8,100 cautari
    Vacante Grecia οΏ½ 5,400 cautari
    Oferte Grecia – 14,800 cautari

Estimarile de cautari sint relative, rar o sa gasiti acelasi numar de cautari estimate de tooluri. E si normal, ele arata cautarile estimate in continuu.

Am structurat in 3 sectiuni postul dupa cum urmeaza:

1. Concurenta:

sejur grecia

sejurgrecia.com – 2,962 IBL-uri in Yahoo!
aatravel.ro/tari/sejur-grecia.html – 373 IBL-uri in Yahoo!
adtour.ro – 42,340 IBL-uri in Yahoo!

vacante grecia

sejurgrecia.com – 2,962 IBL-uri in Yahoo!
vacantegrecia.ro – 802 IBL-uri in Yahoo!
vacantegrecia.com – 1,474 IBL-uri in Yahoo!

oferte grecia

ofertegrecia.ro – 748 IBL-uri in Yahoo!
adtour.ro – 42,340 IBL-uri in Yahoo!
infotravelromania.ro – 46,036 IBL-uri in Yahoo!

Ca sa evitam discutiile contradictorii, la data in care s-a facut aceasta analiza, datele sint cele afisate… ele intre timp e posibil sa se fi modificat.

2. Onpage
Urmatoarea etapa a fost analizarea onpage a concurentei, astfel incat sa putem determina atuurile si lipsurile ce vor fi speculate. Unul din principalele etape inainte de a incepe sa contruiesti un site optimizat, e sa iti spionezi concurenta si sa tii analizezi atent. Concurenta da nota muncii si succesul realizarii tale.

Multi ignora concurenta, bazandu-se prea tare pe propriile cunostinte, ignorand defapt pasii spre realizarea unui proiect care sa atinga pozitii favorabile la cautarile in motoarele de cautare.

Am observat ca unii din concurentii nostrii au cateva atuuri de care trebuie sa tinem cont, dar am gasit si lipsuri pe care noi le vom acoperi si deci vom profita de ele.

3. Offpage


Pe langa partea Onpage, partea offpage – IBL-urile sau altfel spus back link-urile – e importanta datorita legaturilor web ce sustin un site astfel incat, partea Onpage sa fie scoasa in evidenta si sa se realizeze ceea ce ne-am propus. Multi cred ca numarul de legaturi catre propriul site conteaza foarte mult, ignorand calitatea lor si strategia de consturire a unui numar cu o calitate apreciabila, neintelegand de ce inscrierea manuala in directoare web e mai profitabila in timp mediu si lung.

Probabil toti vor tool-uri, in speranta ca vor afla β€œsecretul seo” si viata de apoi. Singurile unelte bune pe care le accept sint extensiile FireFox pentru SEO. Nimic mai complicat. In plus sint pe web gratuite o sumedenie de site-uri ce ofera o optiune buna de verificare de back link-uri.

Cel mai simplu si mai clar e sa folositi yExplore si SEO Link Analysis. Cu ele va puteti face o idee clara despre ce back link-uri detine concurentul vostru.

Verificati daca legaturile respective sint cu nofollow sau nu, ce anchor au si ce Page Rank.

Ceea ce urmeaza e tine de analiza, comparare, observatii bazate pe experienta si estimari realiste.

Or sa urmeze alte posturi care or sa dezvolte si or sa sustina o mentalitate corecta de a crea, optimiza si promova un site web pe motoarele de cautare, in special Google.

Remus scrie despre Ziua1: Cuvintele cheie si concurenta, ar fi bine sa vezi ce zice si el. πŸ˜€

Daca ai citit tot pana acum, inseaman ca intr-adevar esti interesat de ceea ce am scris aici si sper sa iti fi fost de folos. πŸ™‚

Sharing is caring!