Alegerea unei nise si analiza cuvintelor cheie

Cuvinte cheie Anuntam zilele trecute faptul ca impreuna cu Remus Cretu vom incerca sa cream o serie de tutoriale SEO utile multora, care sa prezinte metode utile si corecte de optimizare si promovare web.

Primul post despre acest proiect comun se refera la alegerea unei nise si a cuvintelor cheie, a analizelor facute, a modului de diferentiere si estimare a unui concurent si deciziile luate pentru acest experiement; evaluarea concurentei din punct de vedere onpage si offpage; stabilirea unor atuuri si lipsuri de speculat.

Domeniul in care vor face testul e turism, cu specific pe ofertele de cazare si vacanta in Grecia. Nu sint un mare amator de plimbari in aceasta zona, eu sint mai degraba ahtiat dupa zonele nordice, dar de dragul experimentului o sa imi dau silinta. πŸ˜€

Din moment ce am conturat nisa, ar trebui sa mergem pe analiza detaliata si sa vedem ce cuvinte cheie sint de mare cautare in acest domeniu, ofertele turistice devenind cuvinte cheie importante.

Pentru a definitiva o lista de cuvinte cheie cu potential am folosit unelte pentru creare liste de cuvinte cheie, unele din ele fiind destul de bune pentru continutul si cautarile romanesti.

Am ajuns la concluzia ca pentru aceasta nisa, cuvintele cheie ar fi:

      Sejur Grecia οΏ½ 8,100 cautari
      Vacante Grecia οΏ½ 5,400 cautari
      Oferte Grecia – 14,800 cautari

Estimarile de cautari sint relative, rar o sa gasiti acelasi numar de cautari estimate de tooluri. E si normal, ele arata cautarile estimate in continuu.

Am structurat in 3 sectiuni postul dupa cum urmeaza:

  • Care e concurenta ? Ce defineste concurenta?
  • Ce nivel de optimizare onpage are concurenta ? Atuuri si lipsuri evidente de speculat.
  • Ce nivel de optimizare offpage are concurenta ? Ce varsta au site-urile, ce sustinere, lipsuri si atuuri.
Citeste si:  Viteza de incarcare a unei pagini - factor SEO

1. Concurenta:

sejur grecia

sejurgrecia.com – 2,962 IBL-uri in Yahoo!
aatravel.ro/tari/sejur-grecia.html – 373 IBL-uri in Yahoo!
adtour.ro – 42,340 IBL-uri in Yahoo!

vacante grecia

sejurgrecia.com – 2,962 IBL-uri in Yahoo!
vacantegrecia.ro – 802 IBL-uri in Yahoo!
vacantegrecia.com – 1,474 IBL-uri in Yahoo!

oferte grecia

ofertegrecia.ro – 748 IBL-uri in Yahoo!
adtour.ro – 42,340 IBL-uri in Yahoo!
infotravelromania.ro – 46,036 IBL-uri in Yahoo!

Ca sa evitam discutiile contradictorii, la data in care s-a facut aceasta analiza, datele sint cele afisate… ele intre timp e posibil sa se fi modificat.

Analiza cuvinte cheie2. Onpage
Urmatoarea etapa a fost analizarea onpage a concurentei, astfel incat sa putem determina atuurile si lipsurile ce vor fi speculate. Unul din principalele etape inainte de a incepe sa contruiesti un site optimizat, e sa iti spionezi concurenta si sa tii analizezi atent. Concurenta da nota muncii si succesul realizarii tale.

Multi ignora concurenta, bazandu-se prea tare pe propriile cunostinte, ignorand defapt pasii spre realizarea unui proiect care sa atinga pozitii favorabile la cautarile in motoarele de cautare.

Am observat ca unii din concurentii nostrii au cateva atuuri de care trebuie sa tinem cont, dar am gasit si lipsuri pe care noi le vom acoperi si deci vom profita de ele.

3. OffpageLegatura web
Pe langa partea Onpage, partea offpageIBL-urile sau altfel spus back link-urile – e importanta datorita legaturilor web ce sustin un site astfel incat, partea Onpage sa fie scoasa in evidenta si sa se realizeze ceea ce ne-am propus. Multi cred ca numarul de legaturi catre propriul site conteaza foarte mult, ignorand calitatea lor si strategia de consturire a unui numar cu o calitate apreciabila, neintelegand de ce inscrierea manuala in directoare web e mai profitabila in timp mediu si lung.

Citeste si:  Recapitulare criterii onpage pentru optimizare

Probabil toti vor tool-uri, in speranta ca vor afla “secretul seo” si viata de apoi. Singurile unelte bune pe care le accept sint extensiile FireFox pentru SEO. Nimic mai complicat. In plus sint pe web gratuite o sumedenie de site-uri ce ofera o optiune buna de verificare de back link-uri.

Cel mai simplu si mai clar e sa folositi yExplore si SEO Link Analysis. Cu ele va puteti face o idee clara despre ce back link-uri detine concurentul vostru.

Verificati daca legaturile respective sint cu nofollow sau nu, ce anchor au si ce Page Rank.

Ceea ce urmeaza e tine de analiza, comparare, observatii bazate pe experienta si estimari realiste.

Or sa urmeze alte posturi care or sa dezvolte si or sa sustina o mentalitate corecta de a crea, optimiza si promova un site web pe motoarele de cautare, in special Google.

Remus scrie despre Ziua1: Cuvintele cheie si concurenta, ar fi bine sa vezi ce zice si el. πŸ˜€

Daca ai citit tot pana acum, inseaman ca intr-adevar esti interesat de ceea ce am scris aici si sper sa iti fi fost de folos. πŸ™‚

Sharing is caring!

15 Comments

  1. Imi place ideea voastra de a face acest set de posturi / tutoriale despre SEO πŸ™‚ Veti avea oleaca de munca πŸ˜›
    Parerea mea este ca ar trebui sa fii un picutz mai detaliat. As mai completa:
    1/ Conteaza foarte mult de la cine ai backlink, de exemplu ce PageRank, daca site-ul lui este din acelasi domeniu cu al tau (de ex un motor de cautare destept – Google – nu mai considera un link de la calculatoare.ro catre un site de turism atat de important), precum si daca link-ul vine doar dintr-o singura directie sau este backlink. Eu intotdeauna prefer sa am link-uri one way (cum spuneai link-urile de la directoare :P). Motoarele de cautare nu vad bine link-urile catre cineva, mai ales daca sunt foarte multe. Mai specific, daca site-ul calculatoare.ro are 1000 de link-uri catre diverse site-uri, prin care si al nostru despre turism, nu ne ajuta foarte mult … va considera ca este link platit si din cate stiu Google uraste asta πŸ˜›
    2/ Optimizare on-page consta in analiza titlurilor paginilor, structurii url-urilor, sistem-ul de link-uri interne, continutul, h1 tags, etc etc. Este mult prea general spus in trei fraze πŸ™‚
    3/ La offpage as atasa un raport facut de un tool despre site-ul de pe primul loc.

    Cred ca ai vrut sa acoperi doar partea de keyword research, si poate sa vb pe viitor in mai multe detalii despre optimizare Onpage si Offpage pentru ca sunt foarte multe de spus in acest domeniu πŸ™‚

    Reply

  2. Cristian, in mare ai dreptate.
    Dar ceea ce incercam noi sa facem nu se sa dam verdicte sau sa etalam etape, ci in special sa dam o idee despre modul de gandire si metodologia care ar ajuta in cazul unei optmizari si promovari web.

    Intentia nu e de a spune lucruri care sau mai spus, ci de a spune unele lucuri care nu s-au spus. Nu vrem detalii, ci doar indicii despre cum putem realiza o optimizare si o promovare buna.

    Daca ar fi vrut sa detaliez, as fi fost constient ca nici asa nu as fi acoperit tot ce trebuie.

    Oricum, comentariile voastre sint bne venite. Asta era si ideea. πŸ˜€

    Reply

  3. interesanta “povestea” care ia nastere din acest proiect al vostru. (asa cum comentam si la Remus)
    Felicitari ambilor.

    Reply

  4. Multi cred ca numarul de legaturi catre propriul site conteaza foarte mult, ignorand calitatea lor si strategia de consturire a unui numar cu o calitate apreciabila, neintelegand de ce inscrierea manuala in directoare web e mai profitabila in timp mediu si lung.

    Aici il contrazici putin pe Remus, care crede altceva despre inscrierea manuala πŸ™‚ Personal, prefer varianta ta, incet dar sigur, link-uri de calitate si relevante.

    Probabil toti vor tool-uri, in speranta ca vor afla Β“secretul seoΒ” si viata de apoi.

    Nu cred ca e cazul sa folosesti sarcasm si aroganta, pana la urma, e un tutorial pentru incepatori, nu? Ia-i frumos, ca nu e vina lor ca 2,000 de marketeri americani scriu 20,000 de E-book-uri despre tool-uri care iti aduc site-ul pe primul loc la “sex”, “porno”,”ringtones” si “car insurance” in 2 saptamani.

    Multa bafta si o sa urmaresc progresul testului, din ambele puncte de vedere!

    Reply

  5. Tudi, explicatiile astea nu sint ca sa arate “calea”, ci doar sa dea un exemplu despre cum e “calea”.

    Nu o sa vedeti mura-n gura nicaieri, lucrurile trebuiesc experimentate. πŸ™‚

    “Sarcasmul si aroganta” se aplica fara de cei care vand secrete seo and shit, si nu fata de cei care cauta. Cei care vand ar trebui sa stie ce vand, nu neaparat si invers, cu cei care cauta sau cumpara.

    Testele ar trebui sa formeze mentalitati sanatoase si un mod de lucru corect, nu sa devina cartea alba a seo in .ro Nu sint adeptul aberatiilor propangadistice sau de “PR”.

    Reply

  6. Citit, analizat, bagat la cap, mai asteptam informatii Β πŸ™‚

    Reply

  7. m2c: inlocuiti “grecia” cu “austria”, se apropie sezonul de iarna (poate asa devine mai interesant/dificil experimentul) iar numarul de cautari urmeaza sa creasca pentru ofertele de iarna .

    Reply

  8. n-ai precizat cautarile pe ce sunt? saptamana/luna/ zi …? ora? :))

    Reply

  9. Tudor, normal ca pe ora.
    Intrebarea ta e “fireasca”. πŸ˜€

    Romania inedit, comentariile ale au niste link-uri eronate puse si trebuie sa reeditez in permanenta ceea ce scrii.

    Nu imi dau seama de ce, dar nu imi convine sa reeditez fiecare mesaj..poate rezolvi problema.

    Reply

  10. Predrag, ceea ce facem nu e sa iesim, in mod intentionat, la o cautare, ci sa postam niste pasi si sa dezvoltam, in randul celor care ne urmaresc, o mentalitate buna pentru SEO.

    Asta e scopul exerimentului. Are mai putina importanta cuvintele cheie sau faptul ca o sa reusim sau nu.

    Ne bucuram de cursa, nu de finish.

    Mersi de post. πŸ™‚

    Reply

  11. Imi cer scuze , promit sa nu se mai intample !
    Este bine ca tu si Remus folositi metode oarecum diferite !

    Reply

  12. Si eu folosesc extensiile FireFox pentru SEO pentru ca sunt foarte utile si gratuite !
    Imi place cum ai postat , adica faptul ca anumite cuvinte sunt explicate de linkuri catre postari anterioare , in acest fel putand sa inteleaga chiar si persoanele mai putin familiarizate cu SEO/SEM !
    Urmaresc cu mare atentie aceasta serie de postari si cred ca este un experiment inedit in Romania si care o sa reuseasca !

    Reply

  13. “Tudor, normal ca pe ora”
    e un raspuns ironic,da?

    Reply

  14. Alex, estimarile in general sint facute per luna. Se pot face mai bine comparatiile.

    Reply

  15. vezi, nu mai indu lumea in eroare πŸ˜› :)).. bun raspuns πŸ˜€

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *