RSS-urile, monetizarea, continutul afisat si criza
February 10, 2009 | In: .Ro, Chestii, Internet Marketing, Nimicuri, WWW
» Durata de citire: 3 – 4 minute
Nu sint un consumator de email marketing, cred ca Alex Volocaru o sa cam stambe din nas ..dar ptr mine in .ro email marketing e doar un pas spre spam, marea majoritate a celor ce au optiune de newsletter profita la greu de acordul abonatilor.
Nu neg ca in .ro sint site-uri ce isi respecta abonati, dar prefer sa fiu precaut.
Urmaresc RSS-urile site-urilor, mi se pare mai ok. Bine ……cele care au RSS-uri, ptr. ca sint care iti dau link-ul de RRS dar el e gol. Cum e cazul celor de la ZF.ro, care nu au dat drumul la RSS la unele sectiuni (chiar daca le afiseaza si le sugereaza spre urmarire) sau au RSS-uri catre sectiuni ce nu mai exista pe stie.
Trecem peste, e posibil ca oamenii sa nu fie interesati de acel public ce foloseste RSS-urile pentru a se tine la curent cu stirile postate pe site. Ceea ce e o prostie: sint sigur ca exista oameni interesati si de RSS, nu doar de newsletter.
Continutul afisat in RSS de ziarele de afaceri e partial, oamenii vor sa isi atraga vizitatorii spre site pentru a vinde reclame prin traficul produs. CPM-ul ne mananca zilele….
Marea majoritate au intre o fraza si 400 de caractere cu spatii, nu au imagini, nu sint monetizate si nu au link direct de pe RRS catre articol. Cu alte cuvinte, pentru un Feed Reader ca mine RSS-ul multor ziare e o pierdere de timp, iar ptr ei o pierdere de trafic, audienta si bani.
De ce?
Simplu, pentru ca si RSS-urile sint folositoare pe o astfel de criza, ele pot fi monetizate, pot atrage mai usor vizitatori pe site si pot satisface nevoile audientei de stiri.
Dar probabil ca metoda asta nu e agreata, spamul e mult mai indicat …o metoda cu care motoarele de cautare nu e deacord, dar care e practicata cu succes in .ro
Criza ar trebui sa ii destepte pe multi, din pacate vechile obiceiuri, mentalitatile fixiste si incapacitatea de a produce ceva de calitate, fac ca utilizatorii romani sa prefere continutul englezesc. Continut englezesc care, de bine de rau, e mult mai calitativ, mult mai bine prezentat publicului, mult mai multe optiuni, mult mai bine monetizati.
Pana atunci ne uitam cu suspiciune la cei “alesi” din breasla .ro cum se lauda cu proiecte de succes pe timp de criza (dar care ele au fost incepute in perioada non criza – criza fiind doar un moment prielnic de a te lauda), la cei care scot in evidenta cu tam tam (PR) nimicul facut (care e o copie, o adaptare a ceea ce e inafara – deloc creativ, asa cum multi se lauda ca sint), la cei care prostesc audienta cu taguri, CPM, redirecturi si alte “smecherii” necunoscute de marea masa de oameni.
Dar hai, critica e o “judecata de valoare”, o “aruncare de noroi in imaginea firmei” si alte fraze barbologice dupa care se ascund multi din “agentiile interactive de succes”.
In concluzie, I`m a feed reader si din moment ce nu aveti o optiune de citire a stirilor care sa ma satisfaca, nu o sa ma aveti ca utilizator. Pe mine si pe multi altii …. pe care ii ignorati. ![]()
Bine ai revenit! Sint sigur ca ti-a placut articolul, te-as ruga sa il dai si altora sa il citeasca! Mersi.
6 Responses to RSS-urile, monetizarea, continutul afisat si criza
Tudi
February 10th, 2009 at 3:03 pm
Prefer sa am tot ce e stire/oferta/noutate in RSS decat in e-mail, acolo oricum primesc destul spam
Krumel
February 10th, 2009 at 3:36 pm
Da, uite comportament de utilizator/alegere care, de multe ziare sau site-uri din .ro , e ignorat in .ro
Dar toti fac “succesuri” cu trafic generat automat prin spam si alte metode, care … e doar ca vizite, nu si conversii.
Tudi
February 10th, 2009 at 3:40 pm
Putin offtopic, dar stii care cred eu ca e problema? Am spus si pe postul lui Dragos Manac despre publictatea pe ziarele online. Piata e atat de permisiva si competitia atat de mica pe majoritatea keywordurilor, incat un tag spam merge de minune.
Cand vad ca le merge, pun pe locul doi utilizatorul, pe care il vad doar ca un potential click. Din punct de vedere al marketingului, inteleg perfect atitudinea. Din punct de vedere al brand-ului nu. Dar trebuie sa ne amintim ca respectivii sunt jurnalisti…coloana vertebrala se inclina dupa cum bate Vantu, Sarbu sau altii.
Alex Volocaru
February 10th, 2009 at 3:40 pm
Gabi (@Krumel), referitor la RSS-uri si monetizarea lor … couldn’t agree more
“…dar ptr mine in .ro email marketing e doar un pas spre spam” … aici nu sunt de acord, dar hai sa vedem de ce.
In .ro … email marketingul este la doar un pas spre spam doar pentru acei marketeri care nu isi respecta subscriberii ( status @AlexVolocaru ), nu au o strategie, o reputatie … nu au nimic decat ideea – hai sa facem trafic, spam si eventual un CPM, oh …
Prin octombrie 2008, am primit un email de la 9am cu linia de subiect „ALTa EXperienta!” si la from „Publicitate 9AM”. Am zis ca este o gluma, l-am deschis si am ramas mut cand am vazut newsletterul de la # (vezi subiectul). Cand m-am abonat la newsletterul lor … NU am bifat, selectat sau optat si pentru aceasta linie de comunicare. Pentru a intelege mai bine la ce ma refer, am scris un articol pe blog cu titlul „O metoda de comunicare – inchirierea si cumpararea listelor” .
Hai sa vedem si ce inseamna Email Marketingul pentru Cotidianul.ro … dpdv al sistemului de inregistrare Double Opt-In:
- inregistrare si confirmare pe site
- letter de confirmare pe email (daca nu se inregistreaza confirmarea, adresa de email este eliminata automat din sistem – exact cum ai sterge definitiv un fisier de pe desk)
- un newsletter personalizat si bine segmentat
- posibilitatea de dezabonare din contul utilizatorului si link activ in newsletter (RO-EN)
- la identificarea unei reclamatii de spam, adresa de email este eliminata definitiv din sistem
Ar mai fi reputatia, certificarile, rapoartele etc. Ok, este domeniul meu si imi face placere sa vorbesc despre el, dar trebuie sa intelegem ca email marketingul este la fel de important ca si RSS, SEO, SEM, Google Analitycs sau arhitectura informatiei dintr-un site.
In .ro nu sunt multi care sa intelega ca email marketingul nu se face dupa ureche sau cu un banal phplist. Trebuie sa respectam subscriberi, avem nevoie de o politica de confidentialitate care sa nu permita inchirierea listelor la nivel de spam …
Intr-un comentariu la provocarea lansata de @CiprianGavriliu cu „Este marketingul online eficient?” ai spus “marketingul online e dezvoltat acum doar 45% din capacitatea reala.” … hai sa ne imaginam ca este la un nivel de 25% … si sa il ridicam prin valoare, reputatie si eficienta.
Daca ar fi sa analizez o strategie de comunicare de succes in marketingul online ar fi prin Branding, SEO, Email Marketing si Google Analytics … dar sa nu uitam si de puterea CPC sau marketingul afiliat.
later,
@AlexVolocaru
Krumel
February 10th, 2009 at 3:57 pm
“…dar ptr mine in .ro email marketing e doar un pas spre spam” … aici nu sunt de acord,..
Pai in momentul in care se intelege (gresit) ca email marketing e o forma de spam acceptata de user, ma gandesc ca ceea ce spun are logica.
Email marketingul ar trebui sa fie asa cum spui tu, dar nu e tot timpul asa. Oricum, prin exemplele date de tine sper sa se mai limiteze din email spamul facute de firmele mari.

Tudi, se uita oamenii, cei care aduc valoare. Ceea ce nu e ok, ignoram ceea ce ar trebui sa scoatem in evidenta.

Alex Volocaru
February 10th, 2009 at 7:35 pm
Gabi(@Krumel), ceea ce spui are logica … dar am strambat din nas, vorba ta, doar la “… in .ro”
… eu as fi spus – 55% in .ro
cheers